| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-01-21 09:41:06 najważniejsze i najpierwsze sprawdź termostat, odpowiedzialny za otwarcie pełnego obiegu płynu. drugie (mniej prawdopodobne) pompa wody. nie pamiętam czy w tym modelu jest ona poruszana pakiem zębatym pod obudową rozrządu czy tez zewnętrznie paskiem rowkowym. zdejmij pasek i sprawdź ręcznie jej pracę. czy nie ma zacięć, luzów i zbędnych hałasów no i stan paska oraz jego naciąg. po przebiegu ok 200 tyś może się nadawać cała do wymiany. ale jak już pisałem zacznij od termostatu a najlepiej go wymień jeśli nie było tam dawno zaglądane. no i może banalne ale sam się zlapalem na tym, sprawdź na zimnym silniku poziom plynu i w chlodnicy (jeśli jest korek) i w zbiorniczku wyrównawczym. może też być wada glowicy lub jej uszczelki i wtedy będzie wyrzucać wodę z układu. ale lepiej nie : ) |
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2005-01-21 11:23:18 w nawiazaniu do zabel ....płyn na początek, termostat oczywiście , pompa jest niestety przy rozrządzie i dlatego warto ja wymienić dla swietego spokoju przy robieniu paska. A co było nie halo z wężem ze go wymienili? Może banalne pytanie ale zapytam - olej? jak rozumiem odpowiedni i poziom trzyma, do płynu chłodnicy nic ci nie dolewano (znam przypadek gdzie dolała kobieta płyn do spryskiwaczy do wyrównawczego)..... |