Po przejechaniu 1500 km znikło 1,5 litra oleju :( POMÓŻCIE !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam corse B 1,6 16V GSI, 1996r. Kupiłem ten samochód od znajomego dobrego kolegi. Corsa jest z gazownią, wymienilem w niej olej, jeżdzila na pełnym syntetyku 5W-40 i taki tez jej wlalem. Po wymianie oleju przejechalem ok 1500km i olej na bagnecie zniknął, musiałem jej dolac 1 litr. Byłem na podnośniku aby sprawdzić ewentualny wyciek, ale nic takiego nie zauważyłem (pod spodem czyściutko). Kupiłem ten samochód od niego zaraz po wymianie uszczelki pod głowicą, może cos nie tak zostało poskręcane. Kolega mówil ze mu trzymał olej od wymiany do wymiany (jak przez cały okres miedzy wymianami dolał litr to góra).
Zna ktoś może przyczynę takiego stanu rzzeczy ??
  
 
Witam. Jedyny sposób na sprawdzenie stanu silnika to pomiar kompresji w cylindrach w serwisie. Przy okazji zobaczyć w jakim stanie są świece( jaki jest na nich nalot-mechanik powinien wiedziec co i jak).
W moim przypadku auto spala olej przy ostrzejszej jeżdzie. Podczas niezbyt inteligentnych pogoni z prędkością ok, 160 km/h po kieleckiej obwodnicy (koło 20 km) ,skończyło sie na tym że 2 świece były bardzo zabródzone spalpnym olejem i auto zaczeło sie dławić (brak iskry). skończyło sie w na wizycie w warsztacie i wymianie świec.
Niech Pan jeszcze śprawdzi czy nie dymi na niebiesko, czy filtr oleju i korek spustowy w misce nie przepuszcza. Gdzieś tem olej musi uciekać. Moożliwe też że uszczelka jest wadliwa albo nie została prawidłowo dokręcona.
  
 
po pierwsze nie slucha sie bylego wlasciciela (chyba ze jest prawdziwym przyjacielem)
co do poboruto mamy:
1 nieszczelne pierscienie
2 wyplukany nagar (ale to raczej w starszych autach)
3 wycieki z silnika (tu tego nie ma)
jesli ma sie cisnieniomierz to mozna sprawdzic najpierw na sucho (poprostu odkreca sie swiece i wykonuje pomiar) a nastepnie (na mokro) wlewa sie troche oleju do cylindra przez gniazdo swiecy i mierzy jeszcze raz. wyniki pomiarow powinny byc niema takie same i nie powinno byc roznic pomiedzy cylindrami (max 5->10%). jesli sa wieksze to bedzie cie to troche kosztowalo.
moje auto pali 0.5l/100km i jakos sie zyje, sam sobie wyplukalem nagar quaker state'm (dobry olej ale do nowych silnikow)