Lepsza II czy IV generacja? - uwaga haczyk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie chcialbym tu zaczynac jakiejs wojny przekonan ale chcialbym dowiedziec sie jednej rzeczy..

Mianowicie chcialbym zalozyc LPG a pytanie czy II czy IV zrodzilo mi sie po czytaniu tego forum.

Dojezdzam codziennie do pracy 20-25 minut - wieksza czesc w korkach.
Wyczytalem, ze IV generacja wlacza sie gdy silnik lapie 40 stopni a II generacje mozna ustawic tak, ze oby odpalic na benzynie.. pare stopni silnik zlapie i juz lecimy na gazie.
Boje sie, ze w przypadku wyboru IV generacji wyjdzie mi, ze na 100km bedzie mi palil 6 litrow gazu w ruchu miejskim ale przy okazji spali tez drugie 6 litrow benzyny - obecnie spalanie mam na poziomie 9-10 litrow noPb95 na drodze praca-dom.

Czy mozna ustawic IV generacje tak samo jak II jesli chodzi o temperature/czas przelaczenia na gaz?

pozdrawiam,
bat
  
 
Kwestia tego jaki ma Pan silnik. Zależy od kolektora dolotowego - z jakiego jest materiału . Jeśli metalowy to można założyć II generacji i poprosić gazownika o ustawienie tak sterownika aby przełanvzał na gaz po przekroczeniu pewnych obrotów. Jeśli jest z "plastiku " to trzeba założyć instalacje III lub IV generacji. IV generacja to wtrysk sekwencyjny. Nie jestem pewien ale gdzieś czytałem że chyba IV generacja ma wtrysk w fazie ciekłej, ale niech sie ktoś wypowie bo IV gen. to nie moja liga,(zresztą za tyle pieniędzu co za IV gen to bym na benzynie jezdził)
  
 
Cytat:
2005-01-13 22:33:24, frezzo pisze:
Kwestia tego jaki ma Pan silnik. Zależy od kolektora dolotowego - z jakiego jest materiału . Jeśli metalowy to można założyć II generacji i poprosić gazownika o ustawienie tak sterownika aby przełanvzał na gaz po przekroczeniu pewnych obrotów. Jeśli jest z "plastiku " to trzeba założyć instalacje III lub IV generacji. IV generacja to wtrysk sekwencyjny. Nie jestem pewien ale gdzieś czytałem że chyba IV generacja ma wtrysk w fazie ciekłej, ale niech sie ktoś wypowie bo IV gen. to nie moja liga,(zresztą za tyle pieniędzu co za IV gen to bym na benzynie jezdził)



IV gen to SGI (sekwencyjny)
  
 
IV generacja to wtrysk sekwencyjny w fazie lotnej, a wtrysk w fazie ciekłej to już V generacja. Ja mam do roboty około 25 km, część miasto część trasa i pali mi około 8,5 do 9 l. gazu i 1 do 1,5 l. benzyny na IV generacji. Co do opłacalności to trzeba przekalkulować. Ja ze swojej ELIS-y jestem zadowolony. Pozdrawiam banasr.
  
 
Jest nieco lepiej niz myslalem.
Instalka BRC da sie ustawic na 25 stopni C - czyli w lecie jezdzimy prawie caly czas na gazie (nie mylic z 'gazem' ) a w zimie trudno .. nie mieszkamy na syberii a zimy jak widac mamy upalne
  
 
Cytat:
IV gen to SGI (sekwencyjny)


nie to tylko wtrysk gazu
a sekwencja jest tylko wtedy gdy wtrysk benzyny jest sterowany sekwencyjnie
  
 
Cytat:
Czy mozna ustawic IV generacje tak samo jak II jesli chodzi o temperature/czas przelaczenia na gaz


W-wa BREW-EL ul.Rakowiecka; Wtrysk SGI VENTO 2001, jest mozliwosc ustawienia wszystkich parametrow, lacznie z odpaleniem na LPG
  
 
no ba!
ustawic sie da, ino zeby to jeszcze dzialalo
  
 
II gen moze byc bardziej oszczedna, ale za to wieksze prawdopodobienstwo, ze bardziej niszczy silnik ze wzgledu na dobor mieszanki apriori a nie w trakcie jazdy.
Z wlasnych doswiadczen: srednia 8,8 l. gazu / 100km i 0,35 l Pb /100km - Thalia 1.4 16v
  
 
Cytat:
no ba! ustawic sie da, ino zeby to jeszcze dzialalo


EasyJet,Mistral,Vento 2011 - ustawiam co chce i chodzi