Chwilowe przygasanie Poloneza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Poloneza Atu plus z jednopunktowym wtryskiem Bosha i na gazie od pewnego czasu w trakcie jazdy zauważam jakby chwilowe przerwy w pracy silnika ale nieregóralnie. Raz jadąc silnik przygasł i pracowal równo do około 2800 obr/min powyżej przygasał za każdym przygaśnięciem zapala sie kotrolka komputera (silnik) po zdjęciu klemy na 0,5 godzsilnik wrócil do normalnej pracy tylko czsami na chwilę przygaśnie czy ktos coś mi podpowie ?

[ wiadomość edytowana przez: Andrzejkom dnia 2003-08-17 17:29:47 ]
  
 
masz cieżką sprawe bo w gli boscha nie ma auto diagnostyki i musisz szukac , posprawdzaj polączenia iw wiązki ukł. wtryskowebo, moze cos niekontaktuje.
  
 
Mam Caro + też na Boschu i podobne objawy na gazie. Czy u Ciebie na benzynie jest to samo? I czy na wolnych obrotach zapala sie kontrolka od ukladu elektronicznego silnika i obroty spadaja do 400 500? Bo u mnie własnie tak sie dzieje i juz miesiąc szukam bez skutku...
  
 
poszukajcie na tym forum - calkiem niedawno byl interfejs omawiany i dalem linka do schematu
program - hmm no coz - poszukajcie programu Marka Seredy
moze wam cos w koncu sie uda odczytac czego wam zycze
a tak w ogole to slyszalem dosc czesto o opini ze bosch to najgorszy ze wszystkich rodzajow wtryskow stosowanych w poldku
  
 
Czy najgorszy? No ja nie wiem, Abimexem nie jeździłem. Ja tam specjalnie się nie czepiam. Wg mnie jeśli problem występuje tylko na gazie, to wina chwilowego zubożenia mieszanki. Trzeba może wyregulować najpierw? Albo filterek powietrza zmienić?
  
 
Wasze objawy mogą występować tylko w przypakdu 6 elementów, tak więc po kolei:
1. Wadliwe działanie sondy lambda, sprawdzić napiecia pomiedzy przewodem czarnym i podajże szarym, zakres pracy chyba o ile sie nie myle od 0,2 do 1,2 V, jak sie myle niech ktoś poprawi ale nie pamietam.
2. Szfankujacy potenciometr przepustnicy (wtyczka na przodzie pod filtrem powietrza) - w małych uszkodzeniach pomaga przeczyszczenie np. WD-40 styków zarówno w gnieździe jak i wtyczce, a także na kluczyku ustawionym w pozycji do odpalenia (kontrolki sie świecą) wyjęcie wtyczki i po usłyszeniu dźwieku świadczącego o przestawieniu sie przepustnicy ponowne jej wpiece, powoduje to jakby jej reset.
3. Problemy z zapołonem - ogólnie, albo świece, albo kable albo zaśniedziałe bądź też nadpalone elektrody w cewce, przy tym ostatnim pomaga przeczyszczenie i ściśniecie końcówki kabla WN (ASO Daewoo które mi serwisuje auto spotkało się tylko z dwoma takimi przypadkami, moim z nadpaloną, i w innym Poldku ale tak już jej nie było i trzeba było cewke wymienić).
4. Czujnik położenia wału, przeczyścic styki i nic wiecej nie wiem na jego temat.
5. Parownik (tylko gdy obiawy występuja na LPG), albo regulacja gazu, albo już się kończy.
6. Silnik krokowy od LPG (w przypadku gdy LPG z kompem) - rozebrać i przeczyścic, oczywiscie pamietać by odłaczyć przewody bądź też nie załączac stacyjki, no chyba ze ktoś lubi zbierać latające części po ziemi.

I to by chyba było na tyle, nic mi wiecej nie rpzychodzi do głowy, acha jeszcze moze być wina miksera od LPG, to też nalezy rozebrać i wyczyścic, jak ktoś bedzie chciał wiedzieć jak to niech pyta.

PS. U mnie występowały nastepujace rzeczy z w/w: potenciometr przepustnicy, cewka zapłonowa, miksrer, parownik i silnik krokowy. Po wyczyszczeniu, wymianie (parownik) i wyregulowaniu (LPG) zninęly kłopoty z nierówna pracą.
  
 
MichałSW- ja sie też nie czepiam poniewaz za krótko uzytkowałem cudze samochody z Boschem
To jest opinia diagnosty stamtad gdzie bylem na praktykach (potwierdzona w przypadkach ktore moglem poobserwowac) oraz z tego co zauwazylem jest to ogolna opinia na forum - bosche są najbardziej kapryśne
a teraz -Tesc ma poldi-boscha i chcialbym zeby mi tak abimex brykał (inna sprawa ze mam wychlastany silniczek duzo bardziej )
  
 
Rdt - mam nadzieję, że nie odbieasz moich uwag jako jakichś pretensji do Ciebie względnie ataku na Twoją opinię.
Jak ja czytam forum, to opinie o wyższości Abimex-a nad Boschem czy Boscha nad Abimexem pojawiają się w miarę po równo. Wiadomo, że jedno jest pewne - Abimex z silnikami Poloneza chodzi od MR89 (wersja holenderska samochodu). I chyba przez to miał okazję być dopracowany. Ale dość OT. Chciałem tylo wyjaśnić drobne kwestie.