Pompa hamulcowa w PF 125p klasyk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie czy pompa hamulcowa Polskiego FIAT-a 125p starego typu (ze zbiorniczkiem wyrównawczym) obok pompy jest taka sama jak pompa hamulcowa Polskiego FIAT-a 126p ze wzmocninym układem hamulcowym

Zastanawiam się także jak to się ma do pomp hamulcowych stosowanych we FIAT-ach 126 standard, 127,128, etc.)
Przecież 126 dostała układ hamulcowy z FIAT-a 128...
Nie wiem niestety czy układ we Fiacie 128 miał wspomaganie podciśnieniowe??

Pomijając ten fakt to mam takie przypuszczenie, że pompy 126 i 125 powinny różnić się charakterystykami zastosowanych wewnątrz pomp sprężyn z racji wspamagania układu w 125
Ale może nie mam racji...
  
 
najbardzie klasyczna z klasycznych pomp w klasycznym fiacie 125p jest pompa jednosekcyjna .


Cytat:
Pomijając ten fakt to mam takie przypuszczenie, że pompy 126 i 125 powinny różnić się charakterystykami zastosowanych wewnątrz pomp sprężyn z racji wspamagania układu w 125



a dlaczego uwazasz za powinny miec rozne charakterystyki????
sprezyna niema nic do wspomagania.
zadaniem sprezyny jest "dokladne" cofanie tloka.w celu ponownego napelnienia komory.
opor ktery czyjesz pod noga to nie opor sprezyny tylko cisnienie rosnoce w ukladzie.czyli cisnienie plynu.

jezeli pompy maja ta sama srednice tloka i taki sam skok znaczy ze "sa takie same"
  
 
Racja, ta najbardziej klasyczna to jednosekcyjna.

Mnie chodziło o tą troszke nowszą (ale zrozumieliśmy się)

Dawno nie analizowalem już zasady działania tego układu

Obie pompy mają wew. średnice tłoczka 19,05 mm (3/4'')

Więc może są identyczne.

Pozdrawiam.