MotoNews.pl
  

Zaplon w samarce, kilka pytan.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak poznac czy zaplon jest elektroniczny czy "zwykly". Bo z tego co tutaj czytalem sa dwa rodzaje. Ja zamawialem w sklepie "oryginalny rosyjski" czyli podejrzewam ze to bedzie ten gorszy?? I jakie sa roznice takiego i takiego zaplonu i czy ewentualnie jest sens wymieniac to na elektroniczny ? I ostatnie pytanko zupelnie z innej beczki Na ile ustawic kat wyprzedzenia zaplonu do jazdy na gazie (+4 ? +5 ??) oraz czy mechanik ktory to robi musi miec jakis specjalny sprzet ? czy tez moze to zrobic patrzac na jakies podzialki bez zadnego sprzetu?
  
 
Z tego co wiem, samara ma wylacznie zaplon elektroniczny. Sa tez wersje z zasilaniem gaznikowym i rozbudowanym ukladem zaplonowym (jakis procek sterujacy zaplonem), ale to nie jest zbyt czesto spotykane (jednak opisane w mojej ksiazce). W samarach sa aparaty zaplonowe wegierskie i rosyjskie, te rosyjskie podobno latwiej rozebrac i wymienic w nich czesci (np halotron). Polecam wiec rosyjski. Ale watpie, ze byly samary ze zwyklym zaplonem, jesli masz modul elektroniczny (taka biala puszka) to na pewno masz elektroniczny

Aha, to ustawienia zaplonu potrzebny jest stroboskop, wtedy mozna to zrobic najdokladniej.



[ wiadomość edytowana przez: Hennos dnia 2004-02-12 18:19:21 ]
  
 
Każdy egzemplaż inaczej reaguje na przyspieszanie zapłonu, powinno się to sprawdzić metodą prób i błędów. Moja pracuje najlepiej na lpg na +7,+8'.
  
 
Witam.Moja Samarka 1,5l wg instrukcji powinna mieć wyprzedzenie +- 4 stopnie/ to na benzynie. Na osłonie sprzęgła jest gumowy korek, po jego wyjęciu ukazuje się koło na którym widać kreskę a po lewej stronie podziałkę ze środkową kreską dłuższą z wycięciem czyli 0 stopni. Po założeniu lampy stroboskopowej na I świecę i uruchomieniem silnika / musi być rozgrzany/ kieruje się lampę na otwór i wtedy widać położenie punktu zapłonu.Po założeniu gazu zwiększyłem przyśpieszenie zapłonu z 4 stopni na 8 stopni. Przekręca się poluzowany lekko aparat zapłonowy w prawo. Kreska na kole miga przy końcu skali.Samarka nabrała chęci do jazdy, przyspiesza o wiele lepiej, pedał gazu wystarczy głaskać. W silnikach 1,3 i 1,1 l punkt zapłonu jest inny.Regulację zapłonu robię sobie sam. Sprawa prosta. Można sobie poradzić. W razie kłopotu chętnie służę radą.
  
 
w mojej samarce dłubał fachowiec któy oznajmia na szyldzie że naprawia tylko łady i fiaty ogólnie opinie miał dobrego ale też drogiego . Sprawdziłem ich fachowość -do dupy powiedziałem że do robaty dam mu ew. zamknięcie klapy ( by zamknął ją i niemiał dojścia do silnika) Przestawił tak że na rozgrzanym jakoś jechałem (po przełączeniu na gaz ) po 1,5 godz. postoju niebyło mowy by odpalił w żaden sposób i zobaczyłem jego ustawienie zapłonu ( normalnie na kolana mnie żuciło zpłon był praktycznie cofnięty na max co za dureń ,ustawiłem na oko pojechałem do starszego gościa i zrobił to co ja ustawiał na słuch chodzi jak zegarek i pali na tyk nawet przy -15 mrozu niesprawdził się umnie stroboskop i to już czwarty raz pozdrawiam
  
 
U mniwe wyprzedzenie w samarze było ustawione chyba nawet na +10 stopni- ale wtedy chodziła najlepiej i wtedy paliął najlepiej. Zadne złe objawy(np. kolor elekrod świec zapłonowych) nie wskzaywały ,żeby było coś nie tak.