Sekwencja czy tradycja (w LPG)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam takie właśnie pytanie, gdyż zdecydowałem się założyć instalację LPG do laguny. Silnik 2.0 (ośmiozaworowy) stan licznika 150 tys. km.

Czy warto zakładać instalację sekwencyjną (3,6 tyś. zł)? Czy nie lepiej taką zwykłą (1,9 tyś. zł)? Czy ktoś z Was ma i używa instalacji sekwencyjnej? Czym ona się charakteryzuje i czemu aż taka różnica w cenie?

Pozdrawiam,
Wrolo
  
 
Wrolo...spokojnie mozesz zakladac zwykla instalacje - ja mam takowa i jest dobrze, auto wprawdzie zamulilo sie troche ale i tak niezle sie zbiera

sekwencja rozni sie tym ze gass podawany jest bezposrednio do cylindra za pomoca wtryskiwaczy, natomiast w zwyklej instalce masz mikser i podawana jest juz jako miesznka gazu z powietrzem

po zalozeniu zwyklej instalacji samochod (moja laguna pali mi 10l gazu / 100km zbiornik 42l w kole i 330-350 km na nim robie) pali ok 20-30% gazu wiecej w stosunku do benzyny, na sekwencji osiagi sa bardzo porownywalne do benzyny, spadek nieznaczny i spalanie jest tez porownywalne

ja bym zakladal zwykla i juz
  
 
jesli masz zamiar zrobic tym samochodem jeszcze z 50tys km to zaloz sekwencje..jesli chcesz go sprzedac za pol roku to szkoda kasy

czym sie roznia te instalacje?? mniej wiecej tym czym rozni sie silnik gaznikowy od silnika z wtryskiem innymi slowy zakladajac tradycyjna instalke IIgen robisz ze swojego samochodu z elektronicznym wielopunktowym wtryskiem po prostu cos w rodzaju gaznika..a szkoda jesli to nie jest konieczne zapytaj DeeJaya on jezdzi na sekwencji to ci powie
  
 
Generalnie do zalet mozna zaliczyć : lepsze osiągi ( w większości silników większa moc na LPG i lepszy przebieg momentu obrotowego ), brak ryzyka wystrzału, zdecydowanie żadsze serwisowanie.
Zużycie paliwa jest kwestią wgranego softu.
Wadą jest cena.
  
 
RACJONALNIE: Generalnie jeśli możesz (a w Lagunie możesz) to zakładaj zwykłą gazownie mieszalnikową.

Jeśli chcesz się tym samochodem wozić pare lat, to zakladaj wytrysk
  
 
Dzięki za uwagi i porady! Zdecydowałem się jednak na sekwencję i dziś rano postawiłem samochód do serwisu. Będzie to BRC sequent 24. Mam nadzieję, że będzie tak dobra jak w espero! A z ceną to jest tak: biorę na raty (24) i tyle też m-cy wynosi gwarancja, więc mam nadzieję, że dam sobie radę.

Pozdrawiam,
Wrolo
  
 
Słuszny wybór wg mnie (choć jestem total laikiem jesli chodzi o gaz, bo takiego nie posiadam)

Ale pytanko OT
Ile kosztuje instalka (jak wysoki kredyt bierzesz) i jakie bedą prowizje i miesięczne raty?
  
 
Cena : około 4000 PLN
  
 
Cześć!

No to już śmigam na gazie. Nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i osiągach. Poziom spalania dopiero po 2-3 tankowaniach będę mógł określić. Ale różnicę w cenie od razu widać

W stosunku do tego co miałem w espero (również BRC), to widzę, że przełącznik w kabinie jest dwupozycyjny i silnik przełącza się na LPG automatycznie ze względu na temp. silnika lub wielkośc obrotów.

Natomiast okazuje się, że espero znacznie lepiej ma rozwiązany przedział ładunkowy koła zapasowego, gdzie po wstawieniu zbiornika dalej jest miejsce na klucze, lewarek i tp. W lagunie o tym nie pomyślano...

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Cytat:
2005-01-31 19:47:40, DeeJay pisze:
Cena : około 4000 PLN



Okolo 5.5-6 tys. kosztuje aktualnie ciekly wtrysk.