Kapitalny remont ......

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

zaniedlugo planuje generalny remont mojego silnika.

wiec prosze o napisanie wszystkich rzeczy na ktore powinienem zwrocic uwage, jakie czesci bede potrzebowal do kapitalnego remontu silnika itd.
oprocz tego zauwazylem ze zaczyna mi sie sypac most, poniewaz przy wiekszych predkosciach zaczyna troszke wyć w zwiazku z tym potrzebowalbym nowy (jesli ktos ma sprawny i chce go sprzedac to jestem zainteresowany),
czy mozna jakos regenerowac skrzynie biegow??

silnik 2000 dohc

z gory dziekuje i pozdrawiam

w sprawie mostu kontakt:

505331503 karbo@o2.pl gg2716485
  
 
Wydaje mi się, że warto raczej próbować regenrować skrzynię i most u fachmanów, bo kupisz niespodziankę, a wątpię, żeby udało ci się łatwo dobry most dostać. Wiem, że ktoś skrzynkę robił w Krakowie za 200 zł.
  
 
ale najprawdopodobniej moj jest z dwiec nawet iesela jak go zregeneruje to go zajade.

jak uda mi sie cos kupic to wtedy bede myslal o regeneracji
  
 
Cytat:
2005-01-28 12:57:42, karbo pisze:
ale najprawdopodobniej moj jest z dwiec nawet iesela jak go zregeneruje to go zajade.


Nie rozumiem
  
 
sory ale klawiatura mi padła i sie pomieszaly klawisze wiec mialo byc tak:

ale najprawdopodobniej moj most jest z diesela wiec nawet jak go zregeneruje to go zajade.

dlatego dalej poszukuje mostu.

  
 
No cóż, to na szrot marsz ...
  
 
Nie sądzę żebyś most z diesla zajeździł silnikem 2.0 DOHC. Ma dłuższe przełożenie więc go nie będziesz tak katował (poza tym silnika tak łatwo nie przekręcisz)

Na temat remontów silników DOHC napisano już na różnych forach tomy więc w skrócie:

Tłoki-ciężko dostać nowe w dobrej cenie (komplet ze swożniami i pierścieniami to wydatek rzędu 1000 zł), szlif bloku to jakieś 200 zł, szlif wału 100-150. Panewki 150 zł komplet, komplet uszczelek i simmeringów to 150-200 zeta. Koła rozrządu to 70-80 zeta za szt (są 3), główne koło rozrządu to 45-60 zeta, napinacz 100-200 zł, pasek rozrządu 48 zł. Regeneracja głowicy to około 500-700 zeta (nowe zawory-lepiej od razu założyć większe, prowadnice, gniazda zaworowe, planowanie).

Podczas roboty zwracać uwagę na luzy na zamkach na pierścieniach, luz osiowy wału (pewnie do wymiany będą półksiężyce dystansowe), idealne ustwienie rozrządu (uwaga wałek pośredni!!! ) i dokładne trzymanie się momentów dokręcania śrub układu tłokowo-korbowego i głowicy. Generalnie robota z tabelami.

Powodzenia. Sam już poskładałem tych silników kilka i generalnie nie jest to trudna zabawa ale trzeba uważać na szczegóły i szczególiki
  
 
z moich doświadczeń życiowych regenerowanie skrzyni mija sie z celem! Moja po przekładkach bebechów i rożnych kombinacjach nadal czasami jeczy !! coprawda mniej ale niejest to ideał!!! pozatym musiałem ja 3 razy zdejmować i rozbierać!!! kup sobie coś sprawnego!!! w warszawie jest taki koleszka co bawi sie silnikami dohc i ma pełno gratów do samochodów z tylnim napedem napewno byś u niego dostał ! remonciki silnika u niego wygladaja tip top ale niestety kosztuje 5000!!! no ale za nowe cześci trzeba zapłacić niemowiac o tym że dociera te silniki na stanowisku i o tym ze silniczek jest cały w chromie bym zapomniał!!!
pełen lans!!!
  
 
ok dzieki za wszytskie informacje, ale prosilbym o wiecej informacji na temat mostu bo juz zaczyna piszczec i szumiec.

pozdrawiam
  
 
lub moze dajcie znac czy mozna wlozyc do fiata 131 most z poldka lub fiata 125, a jesli nie to czy duze przerobki trzeba zrobic??
  
 
Most jest do kupienia w Bochni na szrocie /tel.+48 14 6124759
www.czesci.ambit.pl
  
 
Witam ja jestem w trakcie a w zasadzie pod koniec remontu silnika 2.0 DOHC w części zaopatrywałem się właśnie u pana Marka Bregisza w Warszawie.Silnik składam sam ale części oraz obróbka silnika kosztowały jak dotąd 4700zł a brakuje mi jeszcze paska i tarczy sprzęgła niestety remont kosztowny ale silnik będzie się odwdzięczał .A polecam po szlifie wału korbowego samemu nabijać broki bo warsztaty obróbki mech. czasami zapominają oczyścić kanały olejowe z syfu który tam sie zbiera.Myśle że do końca remontu przede mną jeszcze z 700 zł .Pozdrawiam
  
 
moze ktos z okolic opola ma na sprzedaz most

lub czy trudna bedzie przerobka na most z poloneza

pozdrawiam