Omega b 2,5 td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,
Przymierzam się do kupna Omesi B turbo diesla.
Ojciec i ja również jeżdze teraz Omesią A c20ne na gazie i mam dosyc juz gazu chcę diesla. Finansowo wystarczy mi na pierwsze lata produkcji 94-95.
Wiem że silnik rodem z bmw 525tds tylko obcieli mu toche kucyków.
Usłyszałem że pękają głowice w tych silnikach. Czy to prawda i jeśli tak to jak to stwierdzić podczas oglądania auta przed kupnem.
Aha ile wytrzymują wiatraki na silniku bo w wersji A c20ne są naprawde słabe. Czy ktoś próbował już przerabiać na wiatraki elektryczne?
Przekopałem archiwum ale za dużo się niedowiedziałem.

Wszelkie uwagi będa mile widziane oczywiście przezemnie

Pzdr Mariusz
Omega A 2,0i gaz
Mondeo 2,5 v6 gaz w trakcie zmiany na Omege B 2,5 td
  
 
Nie z BMW tylko ze STEYR-a na zamowienie BMW
Co do reszty to musisz liczyć na szczęście i własne rozeznanie. Jedno jest pewne, nie licz, że znamy pewne sposoby na rozróżnienie grata od samochodu na odległość. To co czytałeś w temacie z wyszukiwarki musi ci wystarczyć, o ile już nie dostałeś kołomyi i nie zamierzasz kupić japończyka, który nigdy się nie psuje
Życzę szczęścia, Janusz
  
 
Wiesz jezeli nie masz wiekszego pojecia to musisz liczyc na szczescie. Po pierwsze sprawdz na bagnecie od oleju czy nie ma tam sladow wody, po drugie odkrec zbiorniczek od plynu chlodzacego i zobacz czy nie ma tam sladow oleju mozesz przejechac palcem po sciankach i jezeli glowica byla walnieta lub jest bedzie tam nalot oleju.

Jezeli tylko uslyszysz ze silnik bedzie nierowno pracowal, bedzie klekotal to radzilbym wziasc jakiegos dobrego mechanika "dac mu na flaszke" i niech oceni swoim okiem. Pamietaj ze tych omeg teraz do sprzedania jest wiele i jest naprawde w czym wybierac.
Klekotanie nie rowna praca powinna byc dla Ciebie znakiem ze cos jest nie tak i trzeba sobie odpuscic. Omega jest bardzo dobrym autem sam mam taka , ale jak w 2.5 TD cos pojdzie to nie jest to maluch ze zrobisz za flaszke

Diesla sprawdzaj na zimnym silniku, nigdy na cieplym.
Nie dawaj sobie wmowic gadki typu: "ten typ tak ma, na cieplym inaczej chodzi" . Sam nie dawno stalem sie podiadaczem takiej omegi i we Wrocławiu nic nie mogłem wtrafić, wszystkie albo z silnikami jak "igła" albo po wypadku i zrobione tanim kosztem . Ja sobie sciagalem spod Stutgartu, do poprawek lakierniczych, ale wiem ze na 100% nie byla bita.

Może napisałem co juz wiesz, ale to są rzeczy którymi ja się sugerowałem przy kupnie.

Udanego zakupu
  
 
dzięki "misiek71" każda porada jest na wage złota...

pzdr
  
 
Zwroc uwage na szyby czy na kazdej jest taki sam rok produkcji powinna byc ostatnia cyfra roku np. 1997 = -7. Zoabcz lampy czy wszedzie sa oryginalne (Hella) bo czasami tanim kosztem zakladaja jakies depo lub inne shity. zobacz czy szczeliny sa wszedzie mniej wiecej rowne, czy na rogach kazdego elementu sa jakies niedorobki, pekniecia nie domalowania. czy nie ma nigdzie na lakierze pekniec zmatowien, aha i w srodku jak bedziesz mial poduszki to zwroc uwage czy kontrolka sie pali przy wlaczaniu zaplonu czy nie jezeli poduszki wybuchly to sie odlacza ta kontrolke aby caly czas nie swiecila, popukaj w poduszki powinno nie byc prawie zadnego dziweku jezeli bedzie dziwek taki jak dzwiek plastiku oznacza to ze sa wstawione zaslepki a poduszek w rzeczywistosci nie ma. Zobacz mniej wiecej w jakim stanie sa chlodnice, czy maja w maire rowne zeberka. czy nie sa nigdzie poxipolem polatane bo widzialem raz taka omesie
  
 
jak dorwiesz ome to zobacz czy niema przypadkiem pompowanych amorków z tyłu a jak ma to sprwadx czy są sprawne. Jak beda padnieto to masz wtedu wydatek ok 1800zł za firmówki dobre lub za peldhi ok 700zł za komplet. No i palenie na gorącym silniku tak po 5 min jak bedzie krecił długo to daj sobie spokuj.
  
 
Z tym paleniem na ciepło to jest tak ... jak cena jest atrakcyjna auto jest w dobrym stanie, oprocz tego odpalania wszystko ładnie chodzi to koszt naprawy wynosi 1000zl, bo jezeli na zimno odpala od strzala, a na cieplym nie chce to siedzi glowiczka w pompie wtryskowej. Koszt razem z wymiana 1000zl jak tak we wrocku placilem i dostajesz gwarancje na 6 miesiecy. Najlepiej zeby sie upewnic ze to glowiczka to na cieplym silniku jak nie bedzie chciał odpalić, polej pompe ale tylko sama pompe zimna woda. Jezeli to jest ta glowiczka to odpali.
  
 
U mnie wymieniona została sekcja pompy (głowiczka) na nową bosch i nic to nie dało, nadal na ciepłym były kłopoty. Czyli 1800zł w plecy. Jak sie okazało komp fiksował i przy ciepłym silniku dawka rozruchowa była taka jak na wolne obroty. I dlatego nie palił odrazu. Co niektórzy fachmeni namawiali na remont silnika. Ale sekcję sie udało zwrucić i koszt wyniusł ok 500zł i jeden miesiac nieprzespany. A za 1000zł mozna zrobić chromowanie sekcji ale to jest na krótką metę tak na 80,000km. Tak powiedział pompiarz u którego robiłem a w Olsztynie lepszego niema nawet w warmińsko-mazurskim.
  
 
Ogolnie podsumowujac sprawdz dokladnie, ogladnij kilka i zadecyduj ktora najlepsza. Jabym proponowal aby zabral ze soba jakiegos dobrego zaufanego mechanika. Omega 2.5 TD to fajne,wygodne autko ale gdy przyjdzie czas remontu, naprawy to ceny czesci czasami moga zaskoczyc. I najwazniejsze nie daj sie zbajerowac przez sprzedajacego miej wlasne zdanie Jak posprawdzasz to wszystko co jest napisane w tym watku to powinno byc dobrze
  
 
misiek71 zgadzam sie z Toba w 100%
  
 



  
 
omega jest wygodnym autkiem ale gdybym miał dzisiaj kupowac tego bym niestety nie zrobił,miałem juz 5 disli i jeszcze nigdy takich przebojów jak z omcią.Do sprawdzenia jest dużo i nigdy wszystkiego nie masz szans sprawdzić,najlepiej zabrac dobrego mecha i posiadacza omci i może cos to da,ale osobiscie watpie pewne sprawy wychodza dopiero po paru dniach i jak ktoś potrafi pobawic sie trochę to jest w stanie pewne rzeczy zamaskować.Pozdr.
  
 
mam takie Pytanie do Was.. czy pekniecie glowicy = biały dym z rury? czy nie koniecznie? Pytam.. bo nic nie zauwazylem takiego, ale wole wiedziec wczesniej jak poznac taka usterke. Ja swoja jezdze juz ponad rok... ichyba trafilem na wyjatkowo zadbany i dobry egzemplarz. Ogladalem wczesniej chyba z 5 omeg TD... i plakac mi sie chcialo. Jade do faceta 200 Km ogladac auto, juz z kasa.. i co sie okazuje.... Szyby zaklejone na silikon, polowa chromow odpadla, nie bylo blachy calej, znaczy nie bitej...no tragedia. Wczesniej pytalem faceta w jakim stanie jest ta omega bo jade kawal drogi i nie chce na darmo, a gosc odpowiedzial mi tak

: No wie Pan... jest na czym oko zawiesic...

Faktycznie bylo... na tych dziurach i pogietych blachach


[ wiadomość edytowana przez: powercafe dnia 2005-01-21 11:20:55 ]
  
 
Cytat:
2005-01-20 23:44:39, zamich pisze:
zobacz czy niema przypadkiem pompowanych amorków z tyłu a jak ma to sprwadx czy są sprawne. Jak beda padnieto to masz wtedu wydatek ok 1800zł za firmówki dobre lub za peldhi ok 700zł za komplet.


Dla porządku:
Pompowane Delphi to SĄ "oryginały". Tyle że sprzedawane w pudełku z napisem Delphi a nie GM. A ich jakość bywa różnista, polecam archiwum. Za to jeśli poprawnie przejdą okres uruchomieniowy, to są dość trwałe.

Robert
  
 
Jeszcze raz wilkie dzięki za informacje,
obejrzałem już jedną i uciekłem szybciej niż przyjechałem,
silnik wydal po odpaleniu dziwny dzwięk,
z rury wydechowej wylecialo kupe bialego dymu,
a mial byc stan idealny, pozatym reszta rzeczywiscie ideał,

jeszcze raz dzieki

pzdr Mariusz
  
 
Jeszcze raz wilkie dzięki za informacje,
obejrzałem już jedną i uciekłem szybciej niż przyjechałem,
silnik wydal po odpaleniu dziwny dzwięk,
z rury wydechowej wylecialo kupe bialego dymu,
a mial byc stan idealny, pozatym reszta rzeczywiscie ideał,

jeszcze raz dzieki

pzdr Mariusz
  
 
Co do odpalania 2,5td to u mnie też jak zimny palił od strału, a jak ciepły to trzeba było kręcić - takiego kupiłem, walczyłem z tym trzy miechy, zrezygnowany miałem już robić pompę (koszt 1800zł), ale ktoś mądry zwrócił moją uwagę na rozrusznik!!!. Nie chciało mi się wierzyć, że to będzie to, bo ładnie kręcił, ale po rozebraniu rozrusznika okazało się, że trzeba wymienić szczotki i przetoczyć komutator na wirniku. Po tej naprawie (koszt 70zł) nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły, czy zimny - odpala zawsze od pierwszego razu.
  
 
Tak jak pisałem w innym temacie.
Nie kupujcie tych aut z początku produkcji. Jeśli już, to pow 2001r.
Drogie części i ciagłe użeranie się z humorami tego silnika. Ja juz mam dosyć.
I zaprawdę powiadam Wam- lepiej kupcie dwa zero- przynajmniej części tańsze.
Więcej się nie bedę wypowiadał na temat tego silnika .

HOWGH.