Oslona na chlodnice zima.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kiedys byl taki post na temat oslaniania chlodnic i wlotow zima,ktory byl krytykowany ze to auta dawno temu oslaniano syreny ,wolgi itp.a tu jednakrobi sie takie do calkiem dzisiejszych wozow.Tytuł strony
  
 
no wlasnie. zastanawiam sie nad jakim sprzesloenieciem chlodnicy. dzisiaj rano jak ruszylem temp. byla ok. -7 st. musze przyznac, ze pomimo tego,iz skrecam ogrzewanie na minimum to musze przejechac ok. 12km aby silnuk sie troche nagrzal. ciekaw jestem na ile przesloniecie chlodnuci by przyspieszylo nagrzanie samochodu?
  
 
Witam,

A po co zasłaniać chłodnice? Ona może być wsadzona w ciekły azot a silnik ze zdrowym termostatem i tak się nagrzeje. Chyba, że macie na myśli to, że powietrze przelatujące przez chłodnicę chłodzi blok.

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
Zastanówcie się zanim zasłonicie chłodnicę. Mam taki przykry incydent, zasłoniłem chłodnicę w zimie ok, nagle przy cyklu miejskim para buchneła z silnika, co się okazuje puścił bezpiecznik pompy wodnej i co ? pare stówek nie twoje. Pozdrawiam
  
 
Witam
Przesłonięcie ma sens, o ile jest to zmechanizowana przesłona ( taka do wykonania przez "złotą rączkę").
Nie radziłbym stosować stałej osłony ze względów opisanych już przez 20omega.

Miałem u siebie coś takiego zamontowane - według własnego pomysłu. Składało się z żaluzji chyba od Żuka, silnika od wycieraczek, przekaźników, wyłączników krańcowych i wyłączników bimetalicznych.

Działanie było automatyczne:
Po uruchomieniu silnika (jeśli jego temperatura była mniejsza od 82 st C. przekaźnik sterowany przez wł. bimetaliczny nr.1 włączał zasilanie silnika elektr., który nawijał na zamontowanym na jego końcówce kole (kółko pasowe) linkę stalową ciągnąc tym samym za żaluzję i zamykając przepływ powietrza przez chłodnicę.
Gdy silnik osiągał temperaturę 96 st. C przekaźnik sterowany wył. bimetalicznym nr.2 zasilał silnik odwrotną biegunowością i w efekcie odwijając linkę opuszczał żaluzję.
Sprawą istotną dla skutecznego działania tego mechanizmu jest
dokładne - bez najmniejszej szczeliny zasłonięcie chłodnicy, u mnie wymagało to założenia na boki chłodnicy pasków z blachy o szerokości ok. 5 cm, ponieważ żaluja była węższa.
Efekt stosowania tego rozwiązania: przy dzisiejszych mrozach - ok. dwukrotnie szybsze nagrzewanie silnika.
Dodatkowo miałem jeszcze zamontowaną osłonę stałą, z cienkiej blachy za przednim zderzakiem, poniżej grila.
Dlaczego piszę o tym w czasie przeszłym ? ponieważ po ostatnich naprawach u mechanika jakiś papudrak popsuł mechanizm, a z braku czasu i bez garażu jakoś nie mam chęci odmrozić sobie łapek.
Jak ktaś jest zainteresowany schematem układu i typem elementów to mogę je zamieścić.
  
 
U mnie przy mrozie -15stopni i wiskiem na stałe zablokowanym po 4km i włączonym ogrzewaniu temp silnika wynosi 90 stopni musisz mieć walnięty termostat
  
 
Gdy przed chłodnicą włożyłem taką przesłonę składającą się z przedziurkowanego kartonu, wówczas autko często gasło na wolnych obrotach, do tej pory nie wiem co tu było grane. Postanowiłem zmienić termostat i skutek był natychmiastowy. Jedyne co zauważyłem to, że wskaźnik temp. przechyla się nieco powyżej środkowej kreski wskazując mniej więcej 70 stopni, co uznałem za wadę czujnika?> defekt normalny w Omegach Ale nikt na jednak na forum tego nie potwierdził.
  
 
A ja mam pytanie:

Dlaczego zasloniecie chlodnicy ma niby przyspieszac nagrzewanie silnika ??
  
 
Witam.
Cytat:
Zastanówcie się zanim zasłonicie chłodnicę.


Ale przeciez oma (mowie o B) ma za grilem oryginalna przeslonke, ktora blokuje czesc wpadajacego powietrza. W takim razie po co zasłaniać?
pozdr
  
 
po co zasłaniać chłodnice -chyba że ktoś ma zrypany termostat ale lepiej jest go chyba wymienić koszt niewielki niż się pałować z kartonikiem zwłaszcza w korku
  
 
ja zatkałem grill styropianem (podocinałem takie paski i powkładałem we wloty)

I co.... jeszcze tego samego dnia to zlikwidowałem
Fakt faktem że szybciej sie zagrzewał ale to sie na tym nie konczyło wskazówka temp. momentalnie osiągała 90 stopni raz nawet przekroczyła.
  
 
jak sama nazwa wskazuje CHLODNICA to element w samochodzie sluzacy do schladzania cieczy a nie podgrzewania.
Jesli dobrze rozumuje to dopiero gdy otwiera sie termostat i duzy obieg plyn plynie przez chlodnice- wlasnie wtedy ciecz jest juz ciepla.
reasymujac dobry TERMOSTAT to wszystko co potrzebne , a zaslanianie chlodnicy moze spowodowac przegrzewania silnika.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-02-02 20:14:41, DrA pisze:
A ja mam pytanie: Dlaczego zasloniecie chlodnicy ma niby przyspieszac nagrzewanie silnika ??



Bo przez zasłoniętą chłodnicę nie wpada zimne powietrze i nie chłodzi silnika na/z zewnatrz.
W przypadku aut wyposażonych w wisko które się kręci powodując ciąg powietrza, zaslonięcie chłodnicy daje "jakiś" efekt szybszego nagrzewania się silnika a jak się nagrzeje to przegrzewania .

W przypadku aut z wiatrakiem elektrycznym (mv6 skutek jest dużo mniejszy.
W/g mnie w obu przypadkach zdaje sie to psu na budę i niewarto tego robić.

No chyba, ze ktoś ma coś takiego jak w woldze mechaniczną roletę.
i będzie pamietał o tym aby jej używać.



  
 
Cytat:
Bo przez zasłoniętą chłodnicę nie wpada zimne powietrze i nie chłodzi silnika na/z zewnatrz.



Nie sadze, zeby w dzisieszych obudowanych wielkimi zderzakami z mikroszczelina zamiast atrapy chlodnicy, samochodach dawalo to jakikolwiek efekt.
  
 
Cytat:
2005-02-03 13:48:40, DrA pisze:
w dzisieszych ...



Cytat:
PiotrS pisze:aut wyposażonych w wisko



Omega A - starsza albo nie dzisiejsza.

Cytat:
2005-02-03 13:48:40, DrA pisze:
dawalo to jakikolwiek efekt.



Cytat:
PiotrS pisze: wisko ....daje "jakiś" efekt ...
W/g mnie w obu przypadkach zdaje sie to psu na budę i niewarto tego robić.



Pewnie ze nie warto ale jak wykorzenić z narodu takie przyzwyczajenie.