Shell ultra racing 10w/60 w 2.0 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Mam taki olej i zastanawiamy sie od 2 dni czy wlac go do kolegi silnika. Wszystkie teorie na temat zmiany z mineralnego na syntetyk są mi znane, jednak obiło mi się o uszy, że lepkość 10w/60 pozwala na stosowanie w starszych silnikach z wiekszym przebiegiem. We fiacie powiedziano mi, że wypłucze nagary po czym koleszka zaproponował mi syntetyk 20w/60 i powiedział,z e jest najlepszy do starych silnikow, także zgłupiałem. Co sądzicie o wlaniu shella i moze ktos ma jakies doświadczenie z wlewaniem tego oleju do starszego silnika. Aha no i dohc nie ma zbyt wiele przejechane: 106 tyś. km w rekach kolesia po 50-tce.
Czekam na wszelkie podpowiedzi i propozycje. Pozdro!


[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-22 11:10:46 ]
  
 
Cytat:
2004-12-22 11:09:47, Woleczek pisze:
Jak w temacie. Mam taki olej i zastanawiamy sie od 2 dni czy wlac go do kolegi silnika. Wszystkie teorie na temat zmiany z mineralnego na syntetyk są mi znane, jednak obiło mi się o uszy, że lepkość 10w/60 pozwala na stosowanie w starszych silnikach z wiekszym przebiegiem. We fiacie powiedziano mi, że wypłucze nagary po czym koleszka zaproponował mi syntetyk 20w/60 i powiedział,z e jest najlepszy do starych silnikow, także zgłupiałem. Co sądzicie o wlaniu shella i moze ktos ma jakies doświadczenie z wlewaniem tego oleju do starszego silnika. Aha no i dohc nie ma zbyt wiele przejechane: 106 tyś. km w rekach kolesia po 50-tce. Czekam na wszelkie podpowiedzi i propozycje. Pozdro! [ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-22 11:10:46 ]

a co było lane wcześniej ???????? bo wiek kolegi to mało
bo miałem kolegę co df-m 1.6dohc 84/71.5 popylał 170 !
a był po 50-ce
  
 
To nie wiek kolegi tylko kolesia, z ktorego argenty wzielismy silnik . Wczesniej był lany mineralny 15w 40.
  
 
Cytat:
2004-12-22 12:17:14, Woleczek pisze:
Wczesniej był lany mineralny 15w 40.


marki?
  
 
"Lotus"
  
 
Cytat:
2004-12-22 12:25:37, Woleczek pisze:
"Lotus"


który? mineralny czy city?
  
 
Był lany lotos mineralny 15w 40. Silnik ma niewiele ponad 100 tyś przebiegu. Chodzi mi o to, że shell 10w 60 to syntetyk, ale gęstszy niż np 5w 40. Skoro do starszych silników można lać np. 10w 40 półsyntetyk to czy można wlać 10w 60 ale syntetyczny. Pytam ponieważ kolesie we fiacie mnie wczoraj zaskoczyli. Mowią, żeby nie lać syntetyka po czym pokazują mi olej 20w 60 syntetyk i dodali, że jest super do starych silników jeżdżonych na minerale.


[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-22 12:38:13 ]
  
 
Cytat:
Woleczek pisze:
"Lotus"


no to nie jest żle
ja do tresury lwów bym przechodził stopniowo
tzn najpierw zalej semisyntetik 10w/40 lotosa i na nim obserwuj co
się dzieje z ciśnieniem i patrząc na kolor oleju na bagnecie wybierz
moment następnej wymiany i kontroluj ubytki w misce oraz wycieki
to ryzykujesz dość mocno
bo bez sensu lać drogi syntetyk gdy ubywa w tempie > 1l/1000
odkręć korek wlewu oleju i zobatrz czy widoczne nieruchome elementy są pokryte nagarem jeśli tak NIE kombinuj z innymi olejami !
jeżeli tylko lekko podbarwione na beżowo to zacznij od semisyntytyka .ale poco to naprawdę robisz czego się spodziewasz?
bo taki nowoczesny olej to wypłucze Ci wszystkie zakamarki silnika i wszystko to spadnie pod smok i zamiast lepiej
smarować zatrzesz motor TO JEST RYZYKO !
  
 
Sytuacja wygląda tak,że ma shella po 14 zl za litr . W głowiczkach nie ma nawet śladu nagaru. A jeśli chodzi o to wypłukiwanie to czytałem na forum jak koleszka zmieniał olej w cinquecento sporting. Nalał 5w 40 i silnik sie rozciekł. Więc wymienił na castrola 10w 60 i wycieki ustały.


[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-22 12:56:40 ]
  
 
Cytat:
2004-12-22 12:56:03, Woleczek pisze:
Sytuacja wygląda tak,że ma shella po 14 zl za litr . W głowiczkach nie ma nawet śladu nagaru. A jeśli chodzi o to wypłukiwanie to czytałem na forum jak koleszka zmieniał olej w cinquecento sporting. Nalał 5w 40 i silnik sie rozciekł. Więc wymienił na castrola 10w 60 i wycieki ustały. [ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-22 12:56:40 ]

ok! a ile bierze na 1Mega metrów?
  
 
Nie mam pojęcia . No nic zaraz będziemy testowac co sie stanie po wymianie . Dam znać na forum. W moim silniku też wymieniam na 10w 60. Ale to inna historia bo dotarłem go na mineralnym BP, wymieniając co 1500, żeby czasem nie zostawił jakichs syfów, ma najechane od kapitalki 4 tyś.


[ wiadomość edytowana przez: Woleczek dnia 2004-12-22 13:11:08 ]
  
 
Ja mam Motul SAE 15W/40. Silnik 1600 DOHC, 100 tys przebiegu, kupiony od 50 letniego sasiada, niedzielny kierowca. W skrzyni i dyfrze tez Motul. Oleju mi nie bierze, nic nie cieknie. Uwazam, ze nalezy mu sie dobry olej.
  
 
Cytat:
2004-12-22 12:30:14, Woleczek pisze:
Był lany lotos mineralny 15w 40.


Jak wygląda dobrze lej mu to dalej.
Syntetyka naprawde nie warto, półsynt. można spróbować, tylko po co?
  
 
Cytat:
2004-12-22 12:56:03, Woleczek pisze:
Sytuacja wygląda tak,że ma shella po 14 zl za litr .



To jest dla mnie iwadomość tygodnia! Gdzie tak tanio taki olej??? Castrol 10W60 zaczyna się od prawie 40PLN....
  
 
Ja miałem ostatnio podobny problem, z tym że nie Poldku tylko w Colcie. Silnik też DOHC 160tyś przebiegu, nie wiadomo na czym jeździł wcześniej. Mimo wszystko chciałem zalać jakiś dobry olej. Zalałem właśnie 10w60 Valvoline VR1. Na razie spokój, zero wycieków, zużycie minimalne jest, ale często go pokręcę do 7500obr/min więc musi troszkę połknąć
  
 
No i wymienilismy. Efekt super!!! silnik sie wyciszył, cisnienie oleju gaśnie juz jak sie kręci rozrusznikiem. Pojawiło sie tylko troche wilgoci koło przedniego simeringu na wale ale to kwestia 10 zl a narazie nic nie cieknie . A jeśli chodzi o olej to ma sie swoje dojścia . Chętnie bym odsprzedał ale zostało juz tylko 15 litrów.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 13:53:29 ]
  
 
Miejmy nadzieje, że z pozytywnym wynikiem
  
 
Mirafiori na silniczku z argenty i shellu 10/w60 przejechalo walsnie 1500 km. Zuzycie oleju niezauważalne trudno powiedziec czy cos ubyło.... Test wypadł pozytywnie .
  
 
poczekaj jeszcze, mnie uszczelka dupła 7kkm po wymianie.