Czy obnizenie zawiechy ma wpływ na geomoerie zawieszenia ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
... dzis wracając z pracy chcąc sie poślizgać dwa razy zaryłem w zaspe ..... na szczęście było miękko ..... i mam pytanko czy obniżenie awieszenie może mieć wpływ na prowadzenia samochodu w poślizgu ..... wcześniej nie miałem problemu z opanowaniem samochodu ....... czy krótsze sprężyny moga mieć wpływ na promień skrętu samochodu .....
  
 
w zasadzie to kazda ingerencja w zawieche powinna konczyc sie pomiarem jej geometrii
ale z drugiej strony w escorcie tylko masz jeden parametr ktory sie zmienia wiec ... ja bym zrobil pomiar
  
 
ma napewno zmienia sie zbieznosc przy obnizeniu zawiechy
  
 
no właśnie zbieżnośc ci sie zmienia,a kąta pochylenia koła w essim sie nie reguluje
  
 
Oczywiście że się zmienia. Nie po to opracowuje sie coraz bardizej zlozone zawieszenia żeby kontrolowac pochylenie koła w funkcji ugięcia zawieszenia żeby to ne miało wpływu. W standardowym Escorcie z trójkątnym wahaczem z przodu i belka z tyłu obniżenie będize powiększało negatyw przodu i podejrzewam że auto będize się robiło rozbieżne chociaż głowy sobie nie dam uciąć musiałbym na Escorta od spodu spojrzec jak się ma maglownica do zawiasu.
  
 
a co do slizhania na twardym zawiasie to jest latwiejsze tzn latwiej wykonywac poslizgi bo auto jest gwaltowniejsze co za tym latwiej zmienic srodek ciezkosc i zawinac siem na recznym. Mam takie odczucie chociazby po przesiasdce z astry na essiego xr3i ktory ma juz zawias seryjnie twrdszy.
  
 
... acha ... niop .... tez racja z tą twardościa zawieszenia ......

.... czyli jednak może sie coś zmieniś w ustawieniu zawieszenia .....
  
 
po kazdej ingerencji w zawieszenie (utwardzenie/obnizenie itd) powinno sie jecha ustawic geometrie. takie jest moje zdanie.
  
 
jedz na geometrie bo bedzie cie sciagac i opony beda sie szybciej tez zdzierac