| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2004-11-08 19:58:30 Witam Chcialbym uslyszec wasze opinie na temat wyboru modelu fiata do startow w rajdach w klasie historycznej. Od dluzszego czasu chodzi mi po glowie pomysl zbudowania samochodu ktorym startowalbym w rajdowej II lidze kiedy juz zdecyduje sie na licencje. Bardzo podoba mi sie forma w jakiej bawia sie (doslownie) w rajdy tacy ludzie jak Walezy (Tomasz Cecot), Marek Trzemecki, Kopi (Pawel Kopacz) i inni, czyli starty w tzw. klasie historycznej samochodami przygotowanymi we wlasnym zakresie. Fiat 127 ktorego buduje nie jest zgodny z zadna homologacja (silnik CC), wiec tym autem raczej nie mam zamiaru startowac z licencja. Chcialbym jednak zostac przy samochodzie przednionapedowym, no i oczywiscie fiacie, wiec w gre wchodza nastepujace modele: - fiat 127 - fiat 128 - zastava w 127 minusem jest brak silnika 1050/1300 w MkI, poza tym brak niektorych blach na rynku ale przede wszystkim maly silniczek... w przypadku 128 trudno jest kupic sam samochod (tanio), brak blach, poza tym tylko 3p/Coupe rozni sie znaczoco od zastavy Zastava, odkad dowiedzialem sie ze byla produkowana i homologowana rowniez z silnikiem 1300, jest moim faworytem. Poza tym zdarzylo mi sie na ulicach widziec kilka razy model trzydrzwiowy(Mediterran) wiec mysle ze udaloby sie taki nabyc... I tu pytanie: Czy elementy nadwozia do zastawy mediterran sa dostepne czy jest tak jak z czesciami do 127/128? Poza tym czy silnik 1300 w zastawie byl identyczny jak 128 (poza gaznikiem etc.)? Napiszcie w ogole jakiego fiata w stylu lat '70 chcielibyscie zobaczyc na oesach, pamietajac ze 126p, 131 i 125p Monte Carlo juz sa wiec czas na cos dla mieczakow czyli FWD Jak ktos ma jakies doswiadczenia/przemyslenia na temat przygotowania 128/zastavy do sportu niech sie podzieli. Thanks from the mountain |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-11-08 20:12:40 Zastawa takie moje zdanie |
el_comendanto (M) F&F Sympatyk ![]() トヨタカムリ | 2004-11-08 20:15:16 Polecam lekture strony www.zastava.c2000.pl
albo telefon do maestro w tej materii... [22]8720000 Ma na imie Jacek...On powie Ci wszystko co sie tyczy kwestii technicznych Fiatow i Zastav... Pozdro!!! BTW... Today i drink Coffe with Anan ----------------- http://plepleple.pl |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-11-08 20:44:04
proponuje sport coupeka....
stoi i marnuje sie w Krakowie |
Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2004-11-08 20:55:22 Jak dla mnie to 128 sedan 2 drzwiowy Poprostu podoba mi się bardziej od 3p i sport coupe |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-11-08 21:24:03 turlaj dropsa konik ja bym yapkowi proponowal wlasnie tez zastave mediteran 1300{silnik 1300 byl identyko jak w 128 sedan 1300 60 koni}... chcialbym zobaczyc kiedys na zywo zastave w barwach teamu fabrycznego "crwena zwezda kragujevec" czyli piekne szare nadwozie z bialymi napisami zastava i trojkolorowym pasem{flaga jugoslavii} okalajacym auto... yapko do dziela |
florek127 F&F Sympatyk Fiat 127 Top w trakc ... Krotoszyn | 2004-11-08 21:38:09 a takie małe OT która wersja 127 miała homolegacje ?? |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-11-08 21:38:53 kazda.... fabryczna.... |
florek127 F&F Sympatyk Fiat 127 Top w trakc ... Krotoszyn | 2004-11-08 21:43:22 a ok troche źle spytałem |
Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2004-11-08 21:59:13 Moim skromnym zdaniem pomysł zbudowania 128/127 do rajdów jest rochę głupi. Jeśli chcesz przednionapędowego fiat do rajdów to tylko uno albo ritmo. Do tych aut jest jeszcze ciagle w miare łatwo o elementy blacharskie, szyby, plastiki. No chyba że chcesz jeździć jak dupa na końcu, ale wiadomo że każde ponosi i można przypaskudzić więc małopopularne auta odpadają. Natomiast Zastawa, no to zależy może też od regionu polski, bo we Wrocławiu i okolicach ciężko już trafić zastawe na szrocie.
Decydując się na klasę historyczną w rajdach poważnie zastanowiłbym się nad budową 125p, łady 2107 lub poloneza. Chyba żeby zbudowac 2-3 auta i w razie dzwonu na imprezie mieć komfor pojechania na kolejna drugim autem, a rozbitka powoli reanimować |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-11-08 22:03:12 a to sqadra nie buduje juz serii 128 coupe gr2 do gorskich?? |
MCQUEEN F&F Sympatyk Fiat 127 Łódź | 2004-11-08 22:07:25 Jesion ale tragizujesz Jestem za zastawką (z racji wiekszej szansy na blaszke) albo 128 sedan Bo to badziewie bez zderzaków prezentuje sie znakomicie |
Drag-On F&F Sympatyk Fiat 125p 1971 Kraków | 2004-11-08 23:24:23 Najlepszym pomysłem była by chyba zastawka, w każdym bądź razie po Krakowie jeździ ich sporo to i pewnie na szrocie stoi jeszcze kilka |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2004-11-09 00:16:03 Dzieki za odzew el_comendanto: Czytalem, na pewno sie skontaktuje jak juz zabiore sie do dziela... Koniu: Napewno najwieksze show ale...nie da rady, zbyt duzo problemow z reanimacja budy... Bart: o barwach bede myslal jak juz bedzie bryka na chodzie, ale oryginalne barwy to jest to, niezaleznie od auta Florek: Chyba kazdy model ma homologacje, nie mialo np. ritmo 5-drzwiowe, ale kazde 3-drzwiowe 127 mialo na 99,9% Jesion,Layer: Fakt, chyba nie ma osobnej klasyfikacji historycznej w PPZM (moj blad) ale mialem tez na mysli start w 1-2 eliminacjach RSMP czy GSMP (tu moznaby przygotowac extra glowice np. gr.2). 126 odpada gdyz musialbym sie nauczyc nim jezdzic A tak w ogole to ten post wzial sie m.in. z tego ze rozwazam mozliwosc porzucenia "projektu 127" ze wzgledu na brak homologacji i brak perspektyw dla takiego "kundla"... bylby ktos chetny odkupic takie cos za 2-3 tys? I don't think so... |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2004-11-09 00:27:33 jesion, jeszcze co do uno albo ritmo: do PPZM te auta sie nadaja ale do RSMP/GSMP (HS) sa chyba za mlode. Ritmo to nawet niezla propozycja, zwlaszca ze Kavon ma do sprzedania swoje 125 TC z porzadna klatka, zreanimowanym silnikiem i skrzynia za mam nadzieje rozsadne pieniadze (dwa razy kupowalem to auto (ten egz.) za ok 5000PLN, ale sie nie zdecydowalem, teraz tez bym tyle nie dal...). Ale Ritmo to juz nie ten czar lat 70-tych... Mi sie podobaja 127/128, poza tym koszty tez mniejsze. |
rallyfilip (M) Furious Moderator Fiat CCS x 2 Tychy | 2004-11-09 00:46:33 Ja bym optował za Ritmo, to auto klasy A7- bardzo szybkie, .
Jesli szukasz czegoś wolniejszego to uno lub zastava |
layer Fiat CCS Tychy | 2004-11-09 01:32:20 Yapko: a myślałeś o używanym CCS N0/A0?
W sumie to wyjdzie taniej niż budowa od podstaw 127/128/Zastavy. |