MotoNews.pl
  

Filtr powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w piątek kupilem nowy filtr powietrza gdy go zamontowałem w mojm poldku zaczął szię dusić i szarpać mam poldka na gaz a gdy wsadziłem stary jest wszystko ok. Czy polecacie mi zerwać tą watę z filtra czy nie??
  
 
Witam
Jasne i to jaknajbardziej.
Przeciez to gówno blokuje dopływ powietrza
Pozdrawiam Bialy_1987
  
 
Powody mogą być różne albo jak piszesz za mało powietrza albo nadmierna ilość powietrza przez co zalewa ci samochód gazem.

ja tak miałem jak tylko gaz zamontowałem. i musiałem przytkać trochę wlot powietrza do filtra (przytkany mam do dziś).

ale u ciebie raczej powinieneś móc to wyregulować, bo przecież jeździł.

  
 
Przeczytaj porady nt. inst. gazowej w Warto Wiedzieć.
Musisz przeregulować instalacje. obecnie fura dostaje za mało gazu - zmniejszenie podciśnienia w dolocie.
  
 
ile kosztuje filtr powietrza do 1,6 GLE
  
 
majątek ,)))
około 8-12 zł
  
 
ja bym powiedział ze nawet za 6 zł można dostać
  
 
Tak calkiem przy okazji: w starych Poldkach/125p na puszce filtra powietrza jest wajcha z polozeniem zimowym i letnim oznaczone na niebiesko i czerwono. Czy czerwone oznacza lato, czy zime, oraz drugie pytanie, czy jak przestawie wajche to czy bedzie to mialo (negatywny) wplyw na prace na gazie??

Dzieki za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Adamus
  
 
Witam!!!
Za filtr do polshawy 1.6 GLE zaplacilem 5 PLN w kurtowni w sklepie kosztuje 7PLN.
Pozdrawiam
  
 
Położenie czerwone oznacza że będzie pobierał ciepłe powietrze z nad kolektora wydechowego, niebieskie zaś oznacza że tylko zimne. Jak masz gaz to najlepiej jak dostaje tylko zimne. Silniczek lepiej ciągnie i mniej spala. To ciepłe powietrze potrzebne jest zimą do szybszego rozgrzania silnika. Zimne powietrze jest znacznie cięższe od ciepłego dlatego na skutek ogrzania zwiększa swoją objętość. W komoże spalania powoduje to wzrost kompresji i zarazem sprawności i mocy. Ale nie spodziewaj się zaraz cudów kompresja może wzrosnąć o jakieś 0,1-0,2 atmosfery. Ale można odczuć to na Vmax i delikatnie lepszym przyspieszeniu.
  
 
Zasysanie zimą do cylindrów ciepłago powietrza powinno w pierwszym rzędzie poprawić odparowanie paliwa w kolektorze dolotowym, zarówno podczas rozgrzewania silnika jak i podczes normalnej pracy. Jak zapewne wszyscy wiemy, palne są pary benzyny a nie benzyna w stanie ciekłym. Efekt tego podgrzewania powietrza najbardziej można odczuć przy naprawdę niskich temperaturach. W czasie jesieni i lekkiej zimy zimne powietrze rzeczywiście może korzystniej wpłynąć na osiągi silnika. Ale uwaga - zbyt zimne powietrze może powodować wykraplanie się paliwa na ściankach cylindrów i rozmywanie oleju, ale skala tego zjawiska zależy też od wielu innych czynników, takich jak konstrukcja silnika, jego stan techniczny itp.
  
 
LOCO ja mam jedynie zimne powietrze doprowadzone do silnika.Czy będę miał problemy z odpalaniem w zimie.zaznaczam że silnik jest nowy i w doskonałym stanie.

Jak to wpłynie na nagrzewanie silnika ?
Z góry dzięki za odpowiedź
  
 
mam pytanko bo spotkalem sie z roznymi opiniami.ktory filtr jest lepszy i ktory ma lepsze osiagi.bylem w rako firma tuningowa i rozmawialem z kolesiem ktory powiedzial ze mial zalozony stozek ale za wiele to nie dalo .oczywiscie w poldku.wiec kupilem zwykly okragly firmy k&n jestem z niego bardzo zadowolny.roznica jest na prawde duza.jednak chcialbym sie dowiedziec od kogos z praktyki z takim stozkiem.jaka jest roznica.i co mozna jeszcze oprocz samego filtra zrobic.jakas przerobke wlotu czy cos?co byscie mi doradzili zeby autko mialo lepszy zryw i osiagi.mam strumienice magnetyzerki,filterek,siwecie brisk,wydech remuska,co zrobic aby bylo lepiej?z gory dzieki. czy ktos zaobserwowal jakies roznice w osiagach? czy warto w to inwestowac?

[ wiadomość edytowana przez: will dnia 2002-11-03 20:19:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: will dnia 2002-11-03 20:20:00 ]
  
 
Will a jaki amsz silniczek i ile teraz masz do setki ??
heheh to takie pytanko nie zwiazane z tematem
  
 
mam 1.5 ale do setki z 3500tys obr/min mam w jakies 14s to i tak nie zly wynik
  
 
Cytat:
2002-10-19 22:57:51, will pisze:
mam strumienice magnetyzerki,filterek,siwecie brisk,wydech remuska,co zrobic aby bylo lepiej?z gory dzieki.



Już kiedyś pisałem o tych wszystkich "usprawnieniach". Will? Powiedz ile wydałeś na te wszystkie akcesoria? Warto było dla tych dwóch sekund? Mój bez tego wszystkiego ma pewnie 15 albo 16 do setki.
  
 
Stozek by sie przydal. Jest taka teoria, ze jesli masz odetkany wylot, przydaloby sie tez odetkac dolot. Stozek na 100% jest lepszy od okraglego, tylko ze trzeba go umiec zalozyc... Dlugosc dolotu musi byc bardzo dokladnie dobrana, bo inaczej efekt moze byc odwrotny, niz oczekujemy
  
 
14s ma bez tych bajerow nie mierzylem z nimi jeszcze wiec sie tak nie ciesz.zrobie pomiar to dam znac .
  
 
Ja wsadzilem stozek Jacky (99zl w Norauto W-wa) - efekt zwiekrzone zuzycie paliwa i chalas (od 2000 do 4000 fajny pomruk, na wyzszych obrotach niezly ryk). Zamierzam wydluzyc troche dolot. Ale zeby naprawde sprawdzic jego przydatnosc bede musial testowac go ze stoperem przy przyspieszaniu i elastycznosci, a potem zalozyc standarowa puszke i porownac. Chyba ze ktorys z was ma dojscie do hamowni taniej niz 200zl. A moze (kieroje to do szefow) zrobic zrzodke i stestowac przydatnosc wszelkich bajerow w Poldim.
  
 
hmm..will ile dałes za to wkładke ? podejzewam ze w okolicy 150zł, dołożyłbyś troche wiecej i mialbys w pełni przygotowany kit na struminicy dolotu, z nakładką na gaźnik, stozkiem Filtron-Proton, i osłoną termiczną na stożek.
a tak to wyglada....


W briski nie inwestuj do polskich silników najlepsze sa iskierki...
Co do struminicy wydechowej jakbys chcial inwestowac to nie kupuj Jonesa...po pierwsze nie dziala a po drugie nie jest to strumienica...

tu je ładniejsza fotka



www.fiat-furious.prv.pl
...::FiAt & FuRiOuS::...

[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2002-11-02 11:21:22 ]