Jakie żarówki xsenonowe ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie,nie moge się doszukać w książce nic o żarówkach.
Najbardziej interesuje mnie jakie do xsenonów,z jakim oznaczeniem.Bo są przecież o różnej jasności, a co za tym idzie różnie wydzielają ciepło.
  
 
Jezeli chodzi ci o orginalne zarówki ksenonowe to wydzielają 35w mocy. Te z przetwornicami. Nie spotkałem się żeby było wiecej. A jezeli o pseudo ksenon to daj sobie spokuj malowana bańka w żarówce daje ładne kolor światła tylko ze nic nie widać na drodze , mozna zasotsowac żarówki 100W ale padną ci odbłyśniki.

Pozdrawaim
  
 
Marek V6, nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi Jesli chodzi Ci o zarowki poprawnie lampy wyladowawcze do xenonow to maja oznaczenie D2S lub D2R. Spotkalem sie tylko z 2 firmami ktore je produkuja, Philips i Osram
pozdr.

http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=76156 moze to cos Ci wyjasni

[ wiadomość edytowana przez: Robson75 dnia 2005-01-19 09:06:35 ]
  
 
Hehehe - ale koledze wyraźnie chodzi o co innego

O coś, co wyrażane jest np. liczbą 5800K

IMO, jak masz europejskie, to zapewne wszystkie są podobne - oczywiście jeżeli będziesz miał obie z jednej firmy.

Za oceanem mają barwę bardziej "żółtą" (chyba ok. 4500K) , i te które są u nas jako zbyt biało-niebieskie są niedopuszczone.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Nie zaszkodzi poszukac na forum

nullżarniki ksenonowe
  
 
Cytat:
2005-01-19 09:42:36, Res pisze:
Nie zaszkodzi poszukac na forum



No właśnie: np. taki obrazek z podawanego niegdyś link'a:




Temperatury barwowe samochodowych źródeł światła:
1 - H4 zwykła
2 - H4 Premium +30%
3 - H4 Allweather
4 - H4 Blue Vision
5 - D2S (ksenonowa)



PS. I taki tekścik:

Many people believe that the higher the colour temperature the brighter the lamp. This is totally wrong. The colour temperature is purely a scale to measure the colour of the light output. It is a reference purely for colour and could equally be called White, Green or Blue. The reality is the higher up the scale the lamps are the less bright they become. 5200K lamps are approx 10% brighter (measured in Lumens, not degrees K) than the 7000K. If you want lighting performance the 5200K HID lamps are the best. In our opinion 7000K has the best and most attractive light output.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-01-19 09:51:26 ]
  
 
Cytat:
2005-01-18 23:39:54, MarekV6 pisze:
Jak w temacie,nie moge się doszukać w książce nic o żarówkach. Najbardziej interesuje mnie jakie do xsenonów,z jakim oznaczeniem.Bo są przecież o różnej jasności, a co za tym idzie różnie wydzielają ciepło.



Marek, u nas w Polszy to raczej powyżej 4500K nie uwidzisz. Oczywiście do naszej Omegi idzie D2S. Ja kupiłem na allegro 2 żarówki philipsa D2S za 230zł komplet. Res widział, jak świecą, ja jestem zadowolony. Dają bardziej białe niż niebieskie światło chociaż, jak się jedzie z naprzeciwka, to lampki wyglądają niebiesko
  
 
Dzięki Conrad_V6

I o to mi chodziło. D2S
Bo nawet w salonie nie wiedzieli jakie oznaczenia mają te żarówki

Res-szukałem,ale nullżarniki ksenonowe to chyba lekka przesada.W życiu bym tego nie wymyślił
Szukałem pod:lampy ksenonowe,żarówki ksenonowe,żarówki wyładowawcze i nic.
A poza tym jak wpisałem (dla sprawdzenia) "nullżarniki ksenonowe",to zgadnij co mi wyszło ?
Do du....y ta wyszukiwarka i tyle.

nara Marek

P.S
a w ASO kosztują 700 zł.szt.
  
 
D2S oczywiście bo to są soczewki.
D2R ma przysłonę, coś w rodzaju blaszki jak w H4 mijania do reflektorów z lustrem.

I więcej wiadomości (wolne tłumaczenie znalezionych mądrości ):

Po około 100 – 500 godzinach następuje zmiana barwy na coraz bardziej niebieską (zależnie od producenta, modelu, wartości wyjściowej). Zmiana jest bardzo powolna i jeżeli nie zwraca się specjalnie uwagi, jej proces może przechodzić niezauważalnie. Im barwa wyższa (bardziej niebieskie), tym mniejsza jasność.
OEM Philips 4100K jest bardziej podatny na zmianę barwy niż OEM Osram 4100K.
Barwa Philips’a zmienia się po 500h na 4350K.

Spadek jasności po czasie:
100% - 0h
90% - po 200h
80% - po 1000h
75% - po 1500h
70% - po 2000h - i to już traktuje się jako granicę zużycia.

2000h z zapalonymi światłami ze średnią np. 70km/h to ok. 140.000 km.

Żywotność żarówek halogenowych określa się na 500 – 600h.

Porównanie światłości OEM z „aftermarketowymi” Philipsami:

OEM Philips D2S 4100K: 3200lm
Philips D2S 5000K: 3100lm
Philips Ultinon D2S 5800K: 2400lm

Istnieją też palniki D1S (rozwojowa wersja D2S) w których starter znajduje się u podstawy palnika tworząc z nim jedność, co eliminuje konieczność przewodu z 23kV od przetwornicy do palnika. W takim wypadku napięcie z przetwornicy dostarczane jest jako 85V.


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2005-01-20 09:58:20, Prowo pisze:
Porównanie światłości OEM z „aftermarketowymi” Philipsami: OEM Philips D2S 4100K: 3200lm
Philips D2S 5000K: 3100lm
Philips Ultinon D2S 5800K: 2400lm


to trzeba mocno uważać co się kupuje, skoro ten Ultinion ma na dzień dobry 75% jasności OEM
Robert
  
 
Dziękuję bardzo,za wyczerpującą odpowiedź.
Teraz już jestem troszkę mądrzejszy

nara Marek
  
 
Odświeżam wątek taka oto informacyją:

Otoz kwestia samopoziomowania u Niemcow jest następująca - samopoziomowanie jest wymagane do homologacji aut nowych lub przerabianych od 1997 roku. TAk wiec zgadza sie, ze pierwsze Ople, BMW i Merce mogly byc bez. Co zreszta widac na drogach.

Istnieja zaestawy do przerobek i TUV to puszcza po obejrzeniu czy jest zgodne z zasadami dzialania, przepisami i wpisuje jakoodbior jednostkowy w dowod - to w kwestii montażu dodatkowych zestawów np. Helli

Dodatkowo sa w tej chwili juz oferowane zarniki z ABE, czyli homologacją dopuszczone do ruchu, ktore wsadzasz w dowolne reflektory H7, H1. H4. Niestety ich cena jest zaporowa - bo musieli przejsc proces homologacii jako producent. Poza tym jest to wyrob o klase nizszy niz Hella, tyle ze ma wiecej gumy jako uszczelki i przejsciowkowe kable do podlaczania w juz istniejace instalacje bez koniecznosci przerabiania NICZEGO. Tak wiec zrobiono wreszcie zamiennik zarowki w prawdziwej technologii xenonowej, z zarnikikiem i przetwornica. Co wiecej, jak ja stosujesz to nie jest wymagane samopoziomowanie, bo jest to zamiennik zarowki do systemu swiatel posiadajacych juz ABE. Jak to sobie zalatwili to nie wiem.
  
 
Cytat:
2005-01-26 11:19:47, boogie pisze:
samopoziomowanie jest wymagane do homologacji aut nowych lub przerabianych od 1997 roku. TAk wiec zgadza sie, ze pierwsze Ople, BMW i Merce mogly byc bez.


To ja uzupełnię, bo sprawdzałem w TISie i EPCu.
Otóż poziomowanie pojawia się w Omie dopiero w roczniku modelowym '98, czyli produkcja od połowy '97.
W tym samym momencie sprysk reflektorów "obowiązuje", wcześniej jako opcja.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
2005-01-26 11:19:47, boogie pisze:
...Dodatkowo sa w tej chwili juz oferowane zarniki z ABE, czyli homologacją dopuszczone do ruchu, ktore wsadzasz w dowolne reflektory H7, H1. H4. ...



Jakieś szczegóły / źródło?? IMO to mało prawdopodobne, bo każdy reflektor jest inny (np. materiał), a temp. wydzielana przez palnik jest jednak dość wysoka, itd.

Poza tym jak można na każdej szybie reflektora przeczytać, homologacja udzielana jest na całość zgodnie z podanymi tam szczegółami, tzn. łącznie z żarówką. Drobne różnice występują oczywiście w różnych krajach - kwestie ubezpieczenia itp....

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Czesc

Jestem na etapie modyfikacji lamp na xenonowe. Mam już lampy soczewkowe, spryskiwacze reflektorów będą za 2 tygodnie. Teraz potrzebuje informacji o samo poziomowaniu reflektorów, co trzeba wymienić lub zmienić.
  
 
Cytat:
2005-01-26 13:00:00, Prowo pisze:
Jakieś szczegóły / źródło?? ....



Boogie: I wciąż czekam...
A jak mam się niedoczekać, to proszę o odpowiedź np. nie odpowiem, bo mi się niechce. To mogę zrozumieć.


Zamich: - poziomowanie sobie odpuść, za dużo roboty.
Ale i tak jakoś nie widzę wkładania ksenonów w zwykłe soczewki.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Bez jaj
Nie po to zamieściłem cos, co świeżo przeczytałem, że mi się nie chce. Tylko że temat jest żywotny i cały czas grzebie za nim.
Ktoś napisał o czymś takim.
Teraz czekam na namiary do dystrybucji, jakieś dokładniejsze informacje.
  
 
Zamich a skąd i za ile dorwałeś spryskiwacze reflektorów, o ile to nie tajemnica ?
  
 
Spryskiwacze ma przysłać mi gosc z szrotu. Za zbiornik chce ok 50zł co samych spriskiwaczy też ok 50zł no i wiązka oraz przekażnik to juz bedzie groszowa sprawa. Ma teraz przyciągnąć Omegę na części i niewie czy bedzie towar na 100%. jak nie bedzie to poczekam dłużej az załatwi.
  
 
spryskiwacze kompletne czyli końcówka razem zprowadzeniem?
jeżeli tak to proszę namiar na tego gościa może będzie mniał jeszcze jeden komplet