[wszystkie]zachowanie auta w czasie poślizgu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takie pytanie-moze to glupie pytam z czystej ciekawosci
jaki samochod latwiej jest opanowac w poslizgu i jednoczesnie z niego wyprowadzic?
krotszy czy dluzszy?jezdzilem wieloma samochodami(FWD,RWD,4WD) ale moja ocena moze byc stronnicza dletgo ze na codzien jezdze maluchem i wiadomo ze jest mi nim wszystko latwiej zrobic
zalóżmy ze oba samochody sa RWD jest podobna nawierzchnia i ten sam kierowca
poprosze o powazne odpowiedzi i uzasadnione czyms sensownym szczególnie tych ktorzy maja jakies doswiadczenie w jezdzie roznymi samochodami w proporcjonalnych relacjach czasowych
pozdro
  
 
Mi najlatwiej bylo 4wd c o prawda bylo to tylko subaru justy no ale, malcem ciezko bo przod leciutki...
  
 
niestety to wszystko zalezy od umiejetnosci najlatwiej AWD, RWD i FWD tasama zasada wmiare wyprowadzania w RWD uzywasz kiery i gazu a w FWD dochodzi rekaw
  
 
Hmm....w sumie tył napęd i długie autko całkiem łagodnie się zachowuje. Nie trzeba tak szybko kręcić...krótkie autko z przednim napędem ma dużo szybsze reakcje...
Najlepiej oczywiście 4x4...takie średnio długie
Czyli Delta, lub Impreza
PZDR
  
 
albo jeszcze rozne EWY
  
 
oczywiście AWD najłatwiej, w przypadku reszty zależy o jakim poślizu mowimy, czy ucieka przód czy tez tył.
  
 
dlugie auto latwiej wyprowadzic z poslizgu,a dokladniej auto o duzym rozstawie osi.maluch jest krotki i czesto go obraca.a co do poslizgu to nie wspomniales jakiego.ale jesli chodzi o tylni to prosciej wyprowadzic auto przednionapedowe,gdzie sie sprawa sprowadza do kontry i operowania gazem.tylnionapedowki jak ktos nie potrafi to nie wyprowadzi,dlatego wiekszosc aut produkowanych teraz tych niszowych jest fwd bo tak wymagaja przepisy-wymagania mowia ze zadne obecnie produkowane auto nie moze byc nadsterowne.jesli auto wpadnie w posliz przednimi kolami to jest problem ale mona sie tutaj wspomagac recznym i gazem jesli chodzi o rwd.generalnie tylnim napedem trzeba umiec jezdzic ale znowu przedni naped nie jest w stanie przenosic bardzo duzych mocy,np rzedu 300 km,choc sa od tego wyjatki
  
 
Cytat:
2005-02-06 22:26:55, Poochaty pisze:
dlugie auto latwiej wyprowadzic z poslizgu,a dokladniej auto o duzym rozstawie osi.maluch jest krotki i czesto go obraca.a co do poslizgu to nie wspomniales jakiego.ale jesli chodzi o tylni to prosciej wyprowadzic auto przednionapedowe,gdzie sie sprawa sprowadza do kontry i operowania gazem.tylnionapedowki jak ktos nie potrafi to nie wyprowadzi,dlatego wiekszosc aut produkowanych teraz tych niszowych jest fwd bo tak wymagaja przepisy-wymagania mowia ze zadne obecnie produkowane auto nie moze byc nadsterowne.jesli auto wpadnie w posliz przednimi kolami to jest problem ale mona sie tutaj wspomagac recznym i gazem jesli chodzi o rwd.generalnie tylnim napedem trzeba umiec jezdzic ale znowu przedni naped nie jest w stanie przenosic bardzo duzych mocy,np rzedu 300 km,choc sa od tego wyjatki


dzieki ci - o taka odpowiedz mi chodzilo ale dokladniej o uslizg tylu napedu tylnego


[ wiadomość edytowana przez: kabul dnia 2005-02-06 22:36:52 ]
  
 
Cytat:
2005-02-06 22:34:19, kabul pisze:
dzieki ci - o taka odpowiedz mi chodzilo ale dokladniej o uslizg tylu napedu tylnego [ wiadomość edytowana przez: kabul dnia 2005-02-06 22:36:52 ]



a nie mowilem
  
 
Cytat:
2005-02-06 22:37:23, Krzyh00 pisze:
a nie mowilem


ty to juz dobrze wiesz co
  
 
Cytat:
2005-02-06 22:39:37, kabul pisze:
ty to juz dobrze wiesz co



hiehie
  
 
ja zawsze jezdzilem samochodami RWD, jednak ostanio mialem okazje ciagnac kulig matizem i takie mialem wrazenie jakby auto nie mialo tylu poptrost tak ciasno dalo sie zawracac ze szok fiaciorem takich rzeczynie potrafilem zrobic a w matizie wogole sie nie staralem,

jednak generalnie albo AWD albo RWD, jak bede mial syrene to przerobie ja na RWD
  
 
jak sie przesadzi to zadnego auta sie nie wyciagnie z poslizgu... jak uzylem recznego przy 140 na lotnisku w asconie to zaczalem sie modlic....
  
 
Cytat:
wiekszosc aut produkowanych teraz tych niszowych jest fwd bo tak wymagaja przepisy-wymagania mowia ze zadne obecnie produkowane auto nie moze byc nadsterowne.jesli auto wpadnie w posliz przednimi kolami to jest problem


Nadsterowne jest w tedy gdy tył ucieka tak?? czy mi sie cos powaliło??
Moim zdaniem lepiej jak ucieknie tył niż przód na łuku bo tak mozna zakontrować i w mire wyprowadzić a często jak przód zacznie uciekac to dużo mozesz nie poradzic ale takie jest moje zdanie
np według mnie podsterownym autem jest lanos przy ciut szybszym pokonywaniu zakrętów przód zaczynał mi uciekać a przy zawijaniu na rekawie ciężko było zrobic nawrotke 180 bo stawialo go 90 i tak leciał bokiema astrą czy meganką bez problemu 180 lub i więcej
pozdro
  
 
dlatego ja wole jezdzic mocnym RWD niz mocnym FWD mimo ze na codzien narazie mam FWD troszke mocniejsze
  
 
dokladnie nadsterownosc jest gdy tyl ucieka
  
 
Generalnie wyprowadzenie przednionapędówki z podsterowności nie jest takie trudne...należy jak najbardziej dociążyć przednią oś...puszczając gaz, redukując bieg...nie należy jednak doprowadzić do częściowego lub całkowitego zablokowania przednich kół, bo wtedy to faktycznie modlitwa...