| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2005-02-13 12:23:25 Prosta sprawa: w porobionym silniku (glownie mam na mysli podniesiony stopien sprezania) ustaw zaplon maxymalnie przyspieszony do granicy spalania stukowego. U mnie (glowica -4mm, paliwo Pb9 jest to 10st. |
rosck Z Poznań | 2005-02-13 12:25:36 a mi na 10st włogule nie chodzi silnik skacze zdycha dojezdzając do krzyzówki (głowica -1.5mm wałek 114 choć na seryjnym było to samo) normalnie zaczyna chodzić od +15st |
Porthos Fiat 126p Spec n ;-) Głosków | 2005-02-13 12:28:30
bo tak nawet Świątek podaje w instrukcji |
Bukowina_Driver Fiat 126 Bis Ruda Śląska | 2005-02-13 12:58:33 trace koło 10km/h.
A właśnie mi sie wydaje że rozrusznik tak jak by siły nie miał da sie dać jakiś mocniejszy ?? |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2005-02-13 14:09:11 Chyba za mocno przyspieszyles zaplon i nastepuje on podczas suwu sprezania, stad takie wyhamowywanie rozrusznika. Mocniejszy rozrusznik nic tu nie da, kazdy przegra z silnikiem
Ustaw najpierw zaplon dokladnie wg. zalecenia instrukcji Twojego walka (lub instrukcji fabrycznej silnika, jesli walek jest seryjny) a nastepnie znajdz sobie odcinek drogi i stopniowo przyspieszaj zaplon, po kazdej zmianie porownujac przyspieszenia az dojdziesz do punktu w ktorym osiagi zaczna sie pogarszac albo wystapi spalanie stukowe. Generalnie mocno wyprzedzony zaplon daje lepszy dol (stad dobre przyspieszenia) ale nieco gorsza gore (dlatego spada V.max). Poprawic to mozna dajac duze statyczne wyprzedzenie zaplonu, ale obnizajac wyprzedzenie dynamiczne (np. przez odchudzenie ciezarkow w aparacie zaplonowym lub przeprogramowanie komputera). Tutaj nie ma konkretnych i sprawdzonych rozwiazan, bo kazdy silnik jest inny - trzeba experymentowac, mierzac dokladnie osiagi po kazdej zmianie, tak dlugo az osiagniemy optimum. |