MotoNews.pl
  

Gotująca się chłodnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
Mam pewnien problem, ktoreos dnia zauwazylem ze brakuje mi wody w chlodnicy, dolalem nowej ale ona znowu uciekła, gdy otworzyłem wlew chlodnicy na pracującym silniku zauważyłem ze woda sie gotuje i jest mnustwo piany, pomyslalem sobie ze to pewnie uszczelka pod głowicą. Rozebrałem silnik wymieniłem uszczelkę, przeczyściłem gary i skęciłem całość. Po ponownym uruchomieniu silnika woda dalej płynie bardzo szybko i jest piana. Natępnego dnia wymieniłem termostat w pompie i zauważyłem że z pod pompy leci kropekami woda. W związku z powyższym nie wiem co może byćprzyczyną ubywania i gotowania się wody. Pompę wymieniłem na nową ale objawy dalej pozostają te same. Cylindry mam napewno dobe bo sprawdziłem, głowicę też, a woda znika i silnik nagrzewa się na maxa po czym gwałtownie spada prawie do 50 stopni i tak w kółko, jeździć się nie da bo samo auto gaśnie po rozrzaniu niezależnie czy jest na gazie czy na bęzynie. Co może być przyczyną takiego zachowania ?

[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2005-02-08 15:52:41 ]
  
 
Niestety na 99,9% uszczelka pod głowicą
  
 
a planowales glowice?? przykażdej wymianie uszczelki powinno sie lekko splanowac glowice!!
  
 
moze broki wodne ??
JA w kanciaku mialem podobnie i okazalo sie ze do wywalenia sa 2 broki wodne ...

  
 
mikro pęknięcie głowicy
  
 
Oglądnij broki wodne u mnie z tego za pompa wodną to dosłownie ciurkiem leciał płyn. I prawdopodobnie to nie jedyny brok który puścił u mnie
  
 
spoko ale co to jest ten brok ?, glowice elegancko wyczyscilem przy wymianioe uszczelki, a pompe kupilem nową i zamontowałem, jak można naprawić te broki ?
  
 
Cytat:
2005-02-06 16:17:18, superuser pisze:
spoko ale co to jest ten brok ?, glowice elegancko wyczyscilem przy wymianioe uszczelki, a pompe kupilem nową i zamontowałem, jak można naprawić te broki ?



koledze chdziło o bloki
  
 
Cytat:
2005-02-06 16:20:38, CAr pisze:
koledze chdziło o bloki





ogranicz się car do nudy
  
 
Cytat:
2005-02-06 16:17:18, superuser pisze:
spoko ale co to jest ten brok ?



zaślepki w bloku
  
 
Cytat:
2005-02-06 16:23:20, daniel pisze:
zaślepki w bloku



agdzie znajduja sie poszczególne broki? ile ich jest? jak je zlokalizować? i jak wyglada ich wymiana?
  
 
ok, ale w takim razie to trzeba wymienic całą górną częśc silnika tzn. blok czy można same te zaślepki wymienić ? bo tak to jest wszystko spoko w aucie temperatura juz nie skacze ale woda sie gotuje nadal i przelewa sie do zbiorniczka uzupełniającego, poza tym po wymianie pompy na nowa dzisiaj zauważyłem ze spod tej nowej zaraz za kołem znowy kapie woda.
  
 
Ok. biję się w piersi nie doczytałem, że uszczelkę wymieniałeś, ale objaw wyraźnie wskazuje na kompresję idącą w układ chłodzenia, z tego powodu nawet najszczelniejszy układ może puszczać bo ciśnienie jest na tyle wysokie, że korek nie jest w stanie go zniwelować i wywala płyn bokiem. Skacząca temp. to efekt zapowietrzenia układu, pod termostatem zbiera się powietrze i czujnik temp. nie zawsze jest zanurzony w płynie przez co jego wskazania się wahają. Puszczające broki moim skromnym zdaniem nie wyjaśniają przyczyny przedostawania się dużej ilości i pod dużym ciśnieniem powietrza do układu chłodzenia. Ktoś pytał czy planowałeś głowicę. Może jednak trzeba było ją splanować, a nie tylko wyczyścić. . Przepraszam za mój pierwszy post, ale po przeczytaniu pierwszych słów od razu ciśnie się na usta (pod palce) uszczelka.
  
 
ok.

czyli jest tak, zeby było dobrze i bez problemów najlepiej kupić nową głowicę całą zamontować i problem z głowy czy to będzie głowica czy zaślepki za pompą, to wymiana całej głowicy pomoże na 100% a klawiatórę zostawię starą bo jest ok, czy to pomoże na 100% ? jeżeli tak to jaka może być cena nowej głowicy w sklepie ?
  
 
Cytat:

ok, ale w takim razie to trzeba wymienic całą górną częśc silnika tzn. blok czy można same te zaślepki wymienić ? bo tak to jest wszystko spoko w aucie temperatura juz nie skacze ale woda sie gotuje nadal i przelewa sie do zbiorniczka uzupełniającego, poza tym po wymianie pompy na nowa dzisiaj zauważyłem ze spod tej nowej zaraz za kołem znowy kapie woda.



Tuż za pompą wody jest zaślepka w bloku tak wiec sprawdź czy wyciek jest z ośki czy z za pompy (tj czczeliny między pompą a blokiem) ja tak kiedyś tak miałem i wymieniłem całą pompę i przy jej zakładaniu zobaczyłem osad na bloku (demontowałem ją w nocy i tego nie zauważyłem ) a tak wystarczyło by 2zł na zaślepkę.
  
 
nie kupuj nowej glowicy to strata monety, a tym bardziej ze sprawdzales - niby jest dobra. planowanie u szlifierza to 4 - 5 dych, zaslepki sprzedawali za dyche komplet na caly silnik. a sa one rozmieszczone z tylu i przodu bloku sillnika, a takze kolo i za rozrusznikiem. do wymiany tych tylnych najlepiej wyciagnac silnik. sprawdz sobie jeszcze czy plyn nie leci ci do miski bo i z takim numerem sie spotkalem