E34 - niemożliwy rozruch !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Musiałem rozpocząć nowy wątek ponieważ mój aktualny "Filtr paliwa" odbiegł znacznie od tematu, bo myślałem że to problem z tym filtrem.

ostatni mój post z "fitra paliwa" :
"POOOMOCY !!!
aku naładowałem, bezpieczniki jeszcze raz sprawdz. - OK
świece przeczyściłem - iskara jest !!!, paliwo dochodzi bo śmierdzi i jest widać jak wtrysk wyrzuca z cylindra/ów !!! i dupa nie odpala !!!!

właśnie kupiłem nowe świece NGK i zobaczę dzisiaj lub jutro !
dopiero, bo ciągle praca i praca ...

co może być nie tak ????????????
czy zalewa świece i dlatego nie pali?
czy świece zużyte już? silnik ma 187 tys km, te świece wymienia się co 60 tys może niby że dają iskrę ale już zużyte ???
może zapłon jest przestawiony i iskrę daje w dolnym położeniu tłoka?

e34 525 IA touring X 1995r 2.5 litra 187 tys km

w porzedni dzień nic się nie działo, w ogóle nic się niedziało niepokojącego, jeździł w dzień i wieczorem, rano jakby załapał i potem - dupa !!!

już nie wiem .... "



... więc tak,
aku jest naładowane, za radą Marcina
odpiołem przewód z listwy zasilającej i jest ciśnienie - duże do wtrysków !
świece założyłem nowe ! -NGK
iskra jest ! i NIE ODPALA !!!
ciśnienie w tłokach jest dobre przy starcie !
więc co JEST ????
myślę czy :
1. może ZAPŁON się przestawił ? czy to możliwe z łańcuchem ???
2. podają wtryski za dużo paliwa i zalewa ???
3. po próbach odpalenia nowe świece wyjąłem i są zlane jakimś brązowym gównem !!! - elektrody są zabarwione na brązowo - czyżby super BIO paliwo ?????? - stacja JET
4. jeżeli to gówniane paliwo to jak odpalić? próbowałem samostartem.
5. czy można automat ciągnąć na jakimś biegu ???? tzn. D,2,3,4 ???? czy to możliwe wogóle ??? bo musi jakoś odpalić
6. co zrobić ???

proszę o pomoc!!! i bardzo dziękuję wszystkim którzy odpowiedzieli na poprzednie posty

pozdrawiam

  
 
zobacz czy czujnik położenia wału jest podłączony, czy wogóle jest zamocowany stabilnie. czy iskra jest na wszystkich świecach? jeśli to jest ok, to już tylko paliwo zostaje. no chyba że muszy przegryzły ci jakis przewód, ale to juz desperackie szukanie przyczyny, choc czasem się tak zdarza.
pozdrawiam
  
 
cześć Marcin

gdzie szukać czujnika położenia wału ?? dokładnie

co do świec, sprawdzaliśmy wczoraj 3 i miały iskrę, to chociaż odpaliłby na 2/3 cylindrach ?
chociaż raz jeden próbował chyba przez chwilę załapać ...
  
 
a może pompka się przytarła lub przytkała i nie ma odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwaczach. Jak masz kogośznajomego z e34 to zamiana pomp paliwa to 10 min. Mozna sprawdzić.
  
 
Cytat:
2005-01-31 09:44:50, Dryllo pisze:
a może pompka się przytarła lub przytkała i nie ma odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwaczach. Jak masz kogośznajomego z e34 to zamiana pomp paliwa to 10 min. Mozna sprawdzić.



... na liswie jest duże cisnienie paliwa bo wyrzuca pod ciśnieniem i świece są pokryte paliwem i z tłoków wyrzuca dawki benzyny (tylko jakaś brązowa - gówno jakieś)
  
 
Cytat:
gdzie szukać czujnika położenia wału ?? dokładnie


w okolicy koła pasowego umieszczonego na wale korbowym. na kole musisz mieć wycięcie, albo wystajacy cycek.
czujnik zobaczysz TU to element numer 9
tylko że jak iskra jest to czujnik jest ok. więc zostałoby paliwo tylko. tymbardziej że twierdzisz że jest jakieś dziwne.
pozdrawiam
  
 
... jeżeli to gówniane paliwo to nawet powinno cos tam trochę odpalać lub załapywać ale ... to różnie może być, no jest zima może dlatego

poradzcie jak próbować odpalić :
1. popych odpada, dzowiłem do serwisu i nie ma takiej możliwości bo silnik nie pracuje i skrzynia nie wrzuci biegu

2. samostaru rozpylić ?

3. świece NOWE przeczyścić i tłoki zalać trochę olejem aby doszczelnił ?

4. wlać do cylindrów paliwa ? nakapać łez ??

5. czy szybko wyciąga się pompę paliwa ? jak się do niej dostać ?
to jest touring więc przez bagażnik czy pod fotelem tylnim ?
i czy można podczepić pompę wężykiem z kanistrem 5l ??

6. ??????????????????????

, Marcin, dzisiaj po pracy spróbuję jeszcze tak sprawdzić czy OK ten czujnik ...
  
 
Automata można odpalić na zaciąg tylko musi nabrać odpowiedniej prędkiści aby sprzęgło zaskoczyło a jeśli chodzi o odpalanie to może padł przepływomierz jeśli tak to na wysokich obrotach powinien zagadać.
  
 
Cytat:
2005-01-31 11:39:04, piotrfire pisze:
Automata można odpalić na zaciąg tylko musi nabrać odpowiedniej prędkiści aby sprzęgło zaskoczyło a jeśli chodzi o odpalanie to może padł przepływomierz jeśli tak to na wysokich obrotach powinien zagadać.



... no tak ale jak taką czynność przeprowadzić: rozpędzić i wrzucić mu D lub 2,3 lub 4 ????
a jak mu nadać wysokie obroty żeby zagadał? ...
  
 
włoączyć nawyższy bieg i rozpędzić do ok 50km/h wtedy powinno sprzęgło załapać a obroty będą wystarczająco wysokie żeby na padniętym przepływomierzu zagadał
  
 
jeśli padnie przepływomierz silnik odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. wiec to odpada. jedynym czujnikiem którego awaria uniemożliwia odpalenie silnika to czujnik położenia wału.
  
 
prosty sposób na sprawdzenie zapłonu:
wykręcić świecę ustawić znaki zapłonu włożyć do cylindra patyczek sprawdzisz wtedy czy tłok jest w górnym położeniu cofnąć wałem o pól obrotu i powoli kręcić w momęcie zapłonu iskra na świecy powinna przeskoczyć (w maluchu zdaje egzamin)
  
 
Cytat:
2005-01-31 11:46:36, MARCIN_RADOM pisze:
jeśli padnie przepływomierz silnik odpala ale pracuje w trybie awaryjnym. wiec to odpada. jedynym czujnikiem którego awaria uniemożliwia odpalenie silnika to czujnik położenia wału.



... hmm, tylko że z 3 świec była iskra, chyba że jest uszkodzony lub poluzowany ten czujnik to może iskra pojawia sie w innym momencie niż GMP - chyba dobrze dedukuję ???
  
 
Cytat:
iskra pojawia sie w innym momencie niż GMP


iskra nigdy nie pojawia się w GMP, tylko zawsze ileś stopni przed.

Cytat:
chyba dobrze dedukuję


nie dobrze. czujnik musi byc wygenerować kilka impulsów by silnik zatrybił. stad silniki benzynowe z wtryskiem nie palą na dotyk, tak jak gaźnikowe dobrze wyregulowane, chyba ze ze zwykłą instalacja gazową.

Cytat:
tłok jest w górnym położeniu cofnąć wałem o pól obrotu i powoli kręcić w momęcie zapłonu iskra na świecy powinna przeskoczyć (w maluchu zdaje egzamin)


tu też zda, tyle że silnik czterotaktowy w kazdym z cylindrów ma zapłon co drugie osiągniecie GMP. wiec trzeba jeszcze wiedzieć że to akurat kończy sie suw sprężania a nie wydechu.
pozdrawiam
  
 
spróbuj przełożyć komputer od działającego silnika i sprawdz bo być może że to on jest sprawcą zamieszania.
  
 
... jeszcze nie próbowałem z przełożeniem kompa ale wczoraj zanim sprawdziłem czujnik za radą Marcina odłączyłem pompę paliwa (wyjęty bezpiecznik) i zacząłem go odpalać i odziwo zaczął z przerwami PRACOWAĆ !!! przez parę sekund (tyle co miał w instalacji paliwa) po włożeniu bezpiecznika wszystko wróciło postaremu czyli dupa !

co to może być
1. świece zalewa z wtrysków ????
2. komp się przestawił ????

...

  
 
jeżeli tak to mógł paść zawór redukujący ciśnienie na listwie
  
 
Cytat:
2005-02-01 09:43:31, hz10 pisze:
jeżeli tak to mógł paść zawór redukujący ciśnienie na listwie



... hz10, jak to sprawdzić i naprawić ???? pomocy ...
  
 
Cytat:
2005-02-01 09:52:39, zwkrz pisze:
... hz10, jak to sprawdzić i naprawić ???? pomocy ...




hz10, czy to jest ta część : TU
  
 
... zapomniałem dodać część nr 6 ...

czyli zawór redukujący ciśnienie na listwie ...