Koło zamachowe o dzielonych masach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko bo mam mozliwośc załatwienia 3 takich kół sa mocno rozbudowane no i mają dzielone masy, prawdopodobnie pochodza z nowej pandy ewentualnie jakiejś lanci.
Co takie koło daje, jak je ewentualnie planować itd.
Wiem że takie koło to nowoczesne konstrukcje gdzie część masy koła przed GMP ściska sprężyne i cofa sie lekko w przeciwnym kierunku do obrotów natomisast gdy minie GMP to koło przyspiesza (przesuwa się) o 2-3 cm więcej w kierunku ruchu wraz z obrotami

znalazłem poglądowego linka z fotkami, koło zamachowe firmy LUK

KLIK

prawdopodobnie opel astra 1.7tdi

[ wiadomość edytowana przez: _Arti_ dnia 2005-02-07 09:57:49 ]
  
 
znalazłem jeszcze to:

Wspomniany układ wypełnia następujące zasadnicze funkcje:




-Ochrona jednostki napędowej przed skutkami błędu kierującego przy wyborze przełożenia w czasie zmiany biegów, dzięki specjalnemu tłumikowi drgań skrętnych w kole zamachowym.


-Zmniejszenie hałasów i wibracji

-skuteczniej eliminujące drgania i wibracje, które mogłyby być przenoszone na kierowcę za pośrednictwem skrzyni biegów i dźwigni zmiany biegów.
  
 
czyli glownie komfort, nie liczac tego (co zreszta w maluchu na niewiele sie zda)
Cytat:
Ochrona jednostki napędowej przed skutkami błędu kierującego przy wyborze przełożenia w czasie zmiany biegów, dzięki specjalnemu tłumikowi drgań skrętnych w kole zamachowym.

  
 
no matlumiki jak napisales i w lagunach II jest to bardzo awaryjny element ja bym sie w to nie pakowal.
  
 
Przy tym kole chyba nie ma za dużo do planowania... a wydaje mi sie, ze mogłoby to tylko pogroszyć efektywnośc pracy...