Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2005-02-05 18:18:34 Witam wszystkich ![]() Już zakładałem wątek o takim tytule, ale gdzieś go wcięło ![]() ![]() ![]() Zdążyłem się dowiedzieć na Forum, że mam nieopatentowany jeszcze wynalazek w swojej Omesi, który ostał mi się po poprzednim właścicielu. Spójrzcie na zdjęcia poniżej: ![]() ![]() Co mogło być przyczyną, że poprzedni właściciel tak to przerobił ??? Nikt dla zabawy czegoś takiego by nie wymyślił, więc po co i dlaczego? Zrobiłbym to tak jak być powinno, ale trochę się boję, żeby nie pogorszyć sprawy, jeśli coś jest walnięte w orginalnym rozwiązaniu. Czy jest to dobre rozwiązanie? Napewno ma jedną wadę, o której ja wiem - przez takie rozwiązanie dostaje mi się olej do filtra powietrza. W prawdzie w niewielkich ilościach, ale zawsze to olej, którego w filtrze być nie powinno. |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-02-05 20:20:49 Porzednim razem dyskujsa toczyła się na temat innej odmy, tak mnie się zdaje.
Mozesz ten koniec od filtra wpuscici do buteleczki i juz żadnej szkody nie będzie. |
![]() mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2005-02-05 22:01:34 Jeśli jest rzeczywiście tak jak mówi KIRCK2, to chyba nie mam czym się martwić...
Piotrze S - Jeśli przewód od tej odmy miałby sobie wisieć "luzem", to po co orginalnie przewody od odmy idą do przepustnicy? |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2005-02-06 10:36:53 Wyrównanie ciśnienie/podciśnienia, dostarczenie cieplejszego powietrza do przepustnicy, moze to jest jakies zabezpieczenie przed skutkiem czegoś/jakiś nieprzewidziany sytuacji w silniku albo wyrównuje cisnienie w momencie gdy przepustnica się zamuka calkowicie i sterowanie obrotami przejmuje silnik krokowy lub regulator wolnych obrotów. Niestety nie wiem dokładnie co przysiwecało inzynierowi przy projektowaniu silnika.
Odłaczenie tego nie powoduje skutków ubocznych w aucie zasilanym benzyna (z gasem to nie wiem jak jest) a nie dostarcza cieplego powietrza (w malych ilościach) oraz nie rzyga olejem w przepustnicę (w zasadzie za przepustnicą) co ma "jakiś" mało zmierzalny wpływ na osiagi auta. |
![]() Musasi Była Omega B Poznań | 2005-02-06 14:02:38 Połączenie odmy z kanałem dolotowym silnika ma znaczenie wyłącznie EKOLOGICZNE.
Tak jak pisze kirck2 aby dopalić gazy i opary. ![]() ![]() ![]() |
![]() mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2005-02-06 18:49:08 OK, dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi. Myślę, że na razie zostawię tak jak jest, ale za jakiś czas podłączę tak jak być powinno i zobaczę czy coś to zmieni ![]() Pozdrawiam Tomek |
Solltys LOB MEMBER v40 przeddzidzie | 2005-02-07 16:00:31 Mam jedno pytanie:
Czy sprawdzałeś czy ten zakorkowany otwór od odmy jest drożny? Może tu jest feler który obszedł ten naprawiacz kaszlaków ![]() |
![]() mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2005-02-07 23:29:25 No nie, jeszcze nie sprawdzałem, ale napewno to zrobię i chyba jednak podłączę ten przewód tak jak powinien być. Musze z tym jednak poczekać do środy ![]() Czy ktoś może mi dokładnie wytłumaczyć w czym takie rozwiązanie pomaga, gdy samochód jedzie na gazie? |
Solltys LOB MEMBER v40 przeddzidzie | 2005-02-08 08:24:19 mante: widzę, że uparcie drążysz temat ![]() Może potrzebujesz porady auto-doktora on powinien Ci wszystko wytłumaczyć na temat odmy, a logika wskazuje że czy to gaz, czy bena, to odma i tak działa jak działa. Sprawdz tylko czy ta dziura ![]() ps. Do doktora skierował mnie w ciągu 0,29 sek wujek gógel - bez obrazy ![]() ps.2 - doczytaj ku przestrodze zwłaszcza stronę drugą [ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2005-02-08 08:28:55 ] |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-02-08 18:47:02 Może nieco wspomnień z lat minionych ![]() Tzw "cierpiarze" albo "złotówy" w czasach gdy królowały PF125, Poldki, itp, stosowali tzw "odmę" Polegało to na tym, że montowali w miejsce fabrycznego, płaskiego korka, przerobiony korek wlewu oleju w ten sposób, że był wyższy i wyposażony w króciec. Na ten krociec nakładali długą rurkę i wypuszczali ją pod silnik. Skutkiem tego zabiegu było obniżenie ciśnienia w przestrzeni pod pokrywą zaworow, co skutkowało zdecydowanym zmniejszeniem brania oleju przez silnik, oraz niemal praktycznie kasowało niebieski dym z wydechu na jakiś czas. Powodem dla którego stosowano ten pomysł były problemy z remontem silnika (chroniczny brak części) albo zwykłe zamiłowanie do podcierania dupy szkłem. Generalnie, tzw "układ przewietrzania skrzyni korbowej" ma za zadanie odprowadzić przedostające sie do niej niewielkie ilości spalin wraz z oparami oleju do kanału dolotowego celem spalenia. oraz wyrownanie ciśnienia W silnikach o dużym przebiegu sam zawor na bloku w postaci czarnej puszki jest na ogół zawalony brudem, przewody też. Należy zacząć od ich oczyszczenia bądź wymiany. Jeśli są zapchane, zamiast odprężać,skrzynię korbową, działają na odwrót. Jeśli są drożne, a o olej przedostaje się w sporej ilości do kanału ssącego, możemy być pewni, że spora część ciśnienia sprężania idzie nam w "gwizdek" niestety, pierścieni i tłoki mają swoje lata. Stąd obsyfione czarną sadzą kanał ssący, przepustnica itd. Wypuszczenie przewody na zewnątrz z fabrycznej "odmy" sprawi, że będziemy "gubić" dużo więcej oleju, bo będzie wywalany bezpośrednio ze skrzyni korbowej. Dlatego wymyślono "patent" z korkiem wlewu, tam ciśnienie jest niższe, mgły olejowej znacznie mniej, a efekt podobny. No teraz to zarobiłem na miano smęciarza do sześcianu ![]() ![]() Janusz |
![]() SEBA-OMEGA OMEGA A & VECTRA A Radom | 2005-02-08 20:47:29
W rzeczy samej Janusz ![]() A swoją drogą to mam taką odme jeszcze w garażu,została mi po "dużym fiacie",bo w końcu się silnik remontu doczekał ![]() |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-02-08 23:33:26 Wiesz Seba, myślałem, że chociaż ze zwykłej uprzejmości zaprzeczysz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() SEBA-OMEGA OMEGA A & VECTRA A Radom | 2005-02-09 08:55:13 Nie pamiętam ile kosztowała,bo to było w 94 roku ,a miałem wtedy zaledwie 14 lat,ale przy samochodach juz dłubałem ostro hehe. |
![]() mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2005-02-09 16:16:49 OK, panowie mechanicy. Teraz już wszystko jest dla mnie jasne, dzięki Waszej uprzejmości i wiedzy, którą się podzieliliście ze mną (wcale się nie podlizuję ![]() Przy odrobinie wolnego czasu zrobię to tak, jak być powinno, bo nie lubię jak coś co jest dobre się przerabia - często z mizernym efektem. Jeśli o mnie chodzi, to temat uważam za zamknięty ![]() Dzięki wszystkim Pozdrawiam |