MotoNews.pl
  

Awaria ekonometru w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pewien problem.Od jakiegoś czasu nie działa mi ekonometr.Wskazówka jest zupełnie martwa.Co robić?
  
 
wyczysc wszystkie przewody i sprawdz te elektroniczne pierdolniki moga nie łaczyc a wogole to troche nizej jest o tym pozdro
  
 
Cytat:
2005-01-19 13:15:41, simon2107 pisze:
Mam pewien problem.Od jakiegoś czasu nie działa mi ekonometr.Wskazówka jest zupełnie martwa.Co robić?




Yo musisz zdjąc zegary na pewno ci się rurka odłączyła ta gumowa co idzie do zegarów, u siebie miałem to samo ale po nałozeniu rurki ekonometr ożył i do tego ustabilizowały się obroty
  
 
A może ta rurka co doprowadza podcisnienie gdzieś się zagięła/przydusiła. Ja miałem tak, jak mi gaz zamontowali partacze z AutoGaz Domański w Poznaniu, że przydusili tą rurkę przewodem od gazu. Po wyciągnięciu gumowej rurki ekonometru spod miedzianej rurki do gazu wszystko wróciło do normy.
  
 
Dzięki za rady.Jak będę miał troszkę czasu to spróbuję dłubnąć
  
 
pod maska od strony kierowcy wychodzi bialy lub bezowy wezyk
w ktorym jest maly zaworek ktory moze byc zapchany olejem i to oze byc przyczyna tej awari.mialem ten sam problem sciagalem zegary i nic wszystko w pozadku. sprawdzten wezyk napewno to. zaworek jest lacznikiem dwoch przewodow jednego z zegara drugiego od strony kolektora dolotowego
  
 
dokladnie tak jak luk mowi! tez to mialem
a czy wezyk nie spadl od strony deski rozdzielczej to wybadasz wkladajac tam reke od spodu i nic nie musisz roskrecac.
  
 
A który to ten wężyk spod maski?Bo jest tam tego tyle,że trochę się zgubiłem,a do pomocy mam tylko oryginalną instrukcję obsługi,która niewiele mi pomogła
  
 
u mnie był jeszcze zaworek kulkowy i on sie spitolił znaczy sobie stanał wiec go wymatowałem econ teraz fakt tropche szalenczo macha ale poza tym oki ;]pokazuje dobrze tylko troszki bardziej czuły jest
  
 
Otwierasz klape. Naprzeciwko kierownicy (troszke bardziej z lewej) do kabiny wchodzi brązowa rurka. Jak się jej przyjrzysz, to jest ona przecięta i połączona za pomocą czegoś. To coś to właśnie ten zaworek o którym koledzy piszą, i który mógł się zatkać. Kąpiel w domestosie powinna pomóc. No i ta rurka wchodzi do środka kabiny i kończy się na wskaźniku ECON - być może spadła z niego, ale tak jak pisałem macając ręką dojdziesz co i jak.
Najlepiej zrób tak: rozłaczasz na tym zaworku o którym pisałem i dmuchasz i zasysasz. Druga osoba patrzy na ECON. Jak sie rusza to żadna gumka tam nie spadła .
  
 
Dzięki wielkie za dokładne wyjaśnienie. Obiecuję,że w weekend dłubnę i powiem co i jak
  
 
Zgodnie z postanowieniem podłubałem w weekend.I stwierdziłem co następuje:
-rurka nie rozłączyła się ze wskaźnikiem na desce rozdzielczej;
-zaworek,a właściwie u mnie trójnik,bo łączy trzy przewody jest drożny;
Efekt:dalej nic nie działa
  
 
Ale czy te gumowe przewody są drożne??? To jest crucial.
  
 
Wymienić. Mój też jest popsuty. Jak mocno płucami zassam to troszke sie wychyli wskazówka ale podczas jazdy jest cały czas na glebie.
  
 
Cytat:
2005-02-01 08:52:32, simon2107 pisze:
Zgodnie z postanowieniem podłubałem w weekend.I stwierdziłem co następuje: -rurka nie rozłączyła się ze wskaźnikiem na desce rozdzielczej; -zaworek,a właściwie u mnie trójnik,bo łączy trzy przewody jest drożny; Efekt:dalej nic nie działa



Nie! nie trójnik! za bardzo do gaźnika poszedłeś! rurka zaczyna się na wskaźniku, następnie wchodi do komory silnika. Jakieś 20cm od tego jak już się tam znajdzie jest ten zaworek. Musisz dobrze popatrzeć - prawie tego nie widać. rurka w dłoń i po kawałku spawdzaj aż znajdziesz.
  
 
a ze spytam - po co Wam to? U mnie i tak zawsze wskakiwalo na czerwone, chyba, ze dawalem na luz.... Jadac na zielonym nie dawalo sie jechac...
widzialem natomiast zamiast eco wskazniki cisnienia oleju - o i to juz ma sens. Polowalem na taki bezskutecznie po szrotach, w koncu dale se spopkoj. Pewnie i tak nie umialbym podlaczyc
  
 
Leszku, Kamilu dzięki za rady
Odnośnie pytanka Adama to po prostu wkurza mnie taki duperelek,jak wszystko chodzi i gra,a takie małe ustrojstwo szwankuje.Mój cel+Łada sprawna w 100%
  
 
Dokladnie! Jak jest to ma dzialac! O! i juz!
  
 
Macie rację. Trzeba pilnować nawet takich drobiazgów. Raz się przymknie oko i powoli zacznie się sypać wszytko.
  
 
No właśnie.Widzę, że spotkałem się ze zrozumieniem ze strony kolegów