Radioodtwarzacz - demontaż/montaż

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem w archiwum instrukcji, ale niewiele znalazlem - tym bardziej, ze jestem malo obeznany w temacie...
Zastanawiam sie jak wyjac radio z samochodu nie uszkadzajac zwlaszcza samochodu. Poprzedni wlasciciel nie zosytawil zestawu montażowego . ...Wiem, wiem - zaraz ktos pomysli, ze szukam instrukcji pt "Jak ukrasc radio".
Bede musial pogłówkować, chyba ze uzyskam jakas fachowa porade
Jakie posiadamy w Esperach gniazda? Wiekszosc radyjek ma 2 wtyczki tzw. ISO + kabel na antenę. Czy taki standard będzie kompatibilny z instalacją nagłośnienia w Espero?
Jak podłączyć radio, żeby wysuwała sie antena??
Dzięki z góry, jeśli ktoś będzie mógł cjakkolwiek doradzić


Temat HiFi czy tez nawet tandetnego radia do tej pory był mi obcy. Moj sprzet grajacy nadaje sie do wymiany. Nie chce w tym wątku poruszać rodzaju sprzętu, który chcę zamontować, bo podejrzewam, ze w opiniach jakie radio jest lepsze a jakie gorsze - nie udaloby mi sie uzyskac odpowiedzi jak mam je w ogole zainstalowac

  
 
Stykami sie nie przejmuj sa przejsciowki z iso do danej marki chyba ze porzedni wlasciciel poucinal kable to wtedy pozostaje lutowanie ale tez zadna filozofia bo kolorami sie lutoje (z ewentualna drobna pomoca mirnika w razie jakis niejasnosci)
jesli naptomias chodzi o wyciagniecie rdia to mialem wraz z moim kuzynaem taki sam problem tele ze w tico (tam sie da dostac - dostep ten jest baaaardzo ograniczony- do radia o dolu ) i meczylismy sie ze 2 godziny srubokretami ja radze ci zapytac jakiegos wahmana bo w espero tapicerka jest kompetna i szczelna
P.S. pytales jakie radio ja radze poszukac czegos uzywanego z mp3 i wma - fajna sprawa uzywane sa w przystepnych cenach
  
 
Demontaż radia to w zależności od typu jaki masz - ja np. swoje wyjmowałem na metalowe kołki do szaszłyków - pasowały i radyjko wyszło idealnie, kostka jest standartowa iso - więc z podłączeniem nie będziesz mial jakichkolwiek problemów, antena też normalna. Jak podłączyć, żeby antena się wysuwała - chodzi ci o to, żeby wysuwała się po włączeniu tunera, a nie np na cd - bo standartowo wysuwa się przy włączeniu zapłonu. Tu muszą ci pomóc forumowi specjaliści od elektryki, coś kiedyś czytałem, że to sie tak da podłączyć i np. u mnie w kostce iso instal. jest już gotowy przewód.

  
 
Cytat:
2005-02-09 23:56:12, elChopin pisze:
...." kostka jest standartowa iso ....."



Tiaaaaaa????? ....ciekawe po cholerę trzeba w takim razie stosować przejściówki z "Daewoo" na ISO ???
  
 
hmm to nie tak..poprawcie mnie jesli sie myle ale zwykle radio ma zlacze iso a samochod jakies tam specyficzne dla danej marki i do niego jest podpieta przejsciowka z wyjsciem iso..oczywiscie nie wszystkie radia maja standardowe zlacze i wtedy w komplecie z radiem jest zlacze-przejsciowka z kostki radia do iso..natomiast co do samego wyjecia radia z polkieszeni to ja w swoim pionierze dostalem w zestawie specjalne klucze serwisowe..de facto kawalki blachy ktore wsuwa sie w otwory po bokach i wyciaga radio..w kazdym razie nie na sile
  
 
Dziękuję wszystkim za wskazówki.
Właśnie Pioneera kasetowego chciałbym wyjąć - ale widzę, że albo znajdę klucze, albo będę musiał się udać do jakiegoś specjalistycznego zakładu.

Nadal nie rozumiem. W Espero jest w standardzie złącze ISO - czy nie?
  
 
A i jeszcze jedno: Gdzie mozna w necie poczytać o testach odtwarzaczy samochodowych ?
Raz jeszcze wszystkim dziekuje za pomoc
  
 
Cytat:
2005-02-10 00:54:42, bogdan1 pisze:
Tiaaaaaa????? ....ciekawe po cholerę trzeba w takim razie stosować przejściówki z "Daewoo" na ISO ???



hm... to w takim razie pewnie u mnie ta przejściówka już była założona, bo bez problemów podłączałem radyjko właśnie na iso.
  
 
chopin alez oczywiscie..ta przejsciowka byla standardowym wyposazeniem samochodu..dostawales samochod z instalacja radiowa i wyjsciem na iso..przynajmniej ja tak mialem
  
 
Rjsunset: ale te 'klucze' mozesz zrobic np. z odpowiednio wygietego kawalka drutu. Radio jest zamontowane w takiej polkieszeni montazowej. W samym odbiorniku jest taki sprezynujacy cyngiel (tzn. 2, z jednej i drugiej strony) ktory po wlozeniu radia blokuje sie w tej polkieszeni i unieruchamia go. Z boku radia masz 2 otwory w ktore wkladasz te klucze, czy tez zlozony w pol kawalek drutu (chodzi o to zeby byl sztywny, mysle ze ok. 10-15 cm powinien miec), cyngiel sie chowa i radio mozna wyjac.

Naprawde nie ma sensu placic u fachmana za cos tak banalnego, na pewno dasz rade.
  
 
Dzieki soop za wskazówki. sprobuje pobawic sie drutami lub poprosze wlasnie takiego fachmana o samo pozyczenie "kluczy"
  
 
Cytat:
2005-02-10 03:05:49, qbaj pisze:
hmm to nie tak..poprawcie mnie jesli sie myle ale zwykle radio ma zlacze iso a samochod jakies tam specyficzne dla danej marki i do niego jest podpieta przejsciowka z wyjsciem iso..oczywiscie nie wszystkie radia maja standardowe zlacze i wtedy w komplecie z radiem jest zlacze-przejsciowka z kostki radia do iso...."


O Dżizus !! qbaj...Kolego Klubowy drogi....zlituj się nad nami wszystkimi Ciebie czytającymi ! ....Ja zapętliłem się totalnie przy 4-tym wersie Twojego elaboratu! .......ale to może tylko zbyt późna godzina i moja umysła ze zmęczenia jedzie na 10-ciu procentach wydajności ??



[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2005-02-11 00:06:33 ]
  
 
bosz no to proste..zakrecilem cos czy jak..radio ma gniazdo na wtyczke iso..miedzy radiem a instalacja w samochodzie jest przejsciowka: po stronie radia iso a po drugiej stronie to co dana marka sobie wymyslila jesli radio nie ma gniazda iso tylko jakies swoje specyficzne to wtedy w komplecie z radiem jest przejsciowka do iso

bodzio to naprawde takie zamotane przeze mnie?? qrde az sprawdze jutro jak jest u mnie
  
 
nie no u mnie jest tak jak mówi qbaj - niedawno rozbierałem radio. może w zależności od np. daty prod. czy np. silnika byly różne opcje - ja w każdym razie mam na 100% iso i wygląda to na orgyginalne połączenie z całą istal. radiową - może czasami dawali te przejściówki, a czasami nie...
  
 
Cytat:
2005-02-11 01:43:49, elChopin pisze:
nie no u mnie jest tak jak mówi qbaj - niedawno rozbierałem radio. może w zależności od np. daty prod. czy np. silnika byly różne opcje - ja w każdym razie mam na 100% iso i wygląda to na orgyginalne połączenie z całą istal. radiową - może czasami dawali te przejściówki, a czasami nie...


Raczej ktoś później na serwisie zmienił, lub sobie sam przelutował kostkę.
  
 
Co do wyjęcia - to się koledzy wypowiedzieli. Ja bym może jeszcze spróbował wyjąć tą kieszeń, która jest pod radiem, wtedy więcej zobaczysz.
A co do podłączenia - m.zd. jaka jest kostka to kwestia wtórna. Radia zwykle mają opis podłączenia (albo na obudowie, albo znajdziesz w necie) - więc biorąc swoje radio ustalisz co jest co.
Będziesz miał najprawdopodobniej:
głośniki - lewy tył i przód (4 przewody), prawy tył i przód (4 przewody)
zasilanie - + 12 jeden przewód, - na masie (najprawdopodobniej)
+ wysuwanie anteny, ew. podłączenia do innego sterowania (np. na kierownicy), zestawu głośnomówiącego czy innych rzeczy.


  
 
plusy beda na 99% dwa, czerwnoy i zolty!!zeby radio chodzilo niezaleznie od wlaczennia stacyjki nalezy je zmostkowac...
  
 
Nie wiecie czasem jak są rozmieszczone kable w talkiej złączce ISO(taka rozpiska), bo u mnie tylko obcięte kikuty wystawały i narazie jest podpięte n skrętke - mało estetycznie i jeszcze mniej praktycznie, pasuje założyć taką wtyczkę to na przyszłość się przyda.
  
 
jak masz iso w radiu to kable w iso w samochodzie beda mialy takie same kolory...tak mozna dopasowac
  
 
Co do wyjęcia radia z półkieszeni dobrym narzędziem jest metalowe usztywnienie pióra wycieraczki (jest przy każdej wycieraczce takie długie metalowe niestety musisz się postarać oczywiście o jakąś niepotrzebną )
A co do połączeń i wtyczek których może być cała masa polecam TĄ STRONKĘ


[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz dnia 2005-02-11 11:15:28 ]