Pytanie w jakim miejscu macie wskazówke temp

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w jakim miejscu macie wskazówke temp
podczas jazdy macia ja na srodku czy raczej nie

bo ja mam zawsze ponizej polowy sporo co jest niedogrzany czy jak

dziekiiiiiiiii
  
 
spoko. nie martw sie tak ma byc.ja wymienialem dwa dni temu termostat i teraz jest tak jak ma byc. wskazowka zatrzymuje mi sie mniej wiecej na literce N od napisu NORM - tak ze jak tak masz to jest ok. pozdro
  
 
sorki Misiek ale nie wprowadzaj chlopa w blad. ja tez mialem tak, ze czasem mi wchodzilo na norm a czasem nawet nie i... wymienilem czujnik temperatury.
teraz mam IDEALNIE w polowie. chyba za jest bardzo zimno i wlacze na max ogrzewanie i dmuchawe - wtedy troszke spada.
mmmat - mozesz miec silnik niedogrzany jesli jezdzisz na b. krotkich trasach - zepsuty niedomkniety termostat . jesli na dluzszej trasie masz to samo to 99% czujnik temp.'podpowiedzial bym Ci cos wiecej, ale nie wiem jaki masz samochod bo nie uzupelniles profilu.

[ wiadomość edytowana przez: juzeff dnia 2005-02-04 19:53:05 ]
  
 
Mi też się zatrzymuje na początku literki "N" i tak powoli się zbieram do wymiany termostatu. A czy ten czujnik ma jakiś wpływ na spalanie?
  
 
dkorek w mkVII to jest czujnik tylko do wskazania temp.
  
 
ja mam 1,6 combi zetec 16v rocznik 95
i temperaturke mam zawsze ponizej a jak w miescie to mi lubi sie wlaczyc wentylator termostat sprawdzalem wstepnie i najpier o wiele cieplejsza jest cienka a nizeli gruba rura od termostatu
  
 
... niop ... osobny jest czujnik do kompa osobny do wskażnika ...... u nie lezy czujnik wskażnika ...... ledwo wskazówka drgnie ....
  
 
i jeszcze jedno czy zakrywacie wlot powietrza w zimie czy raczej nie
  
 
no chlopy to do robotki... na poczatek wedrowka do sklepu po czujnik temp. za ok. 40pln (wawa - moze u was taniej).
potem odkrecacie czujnik kluczem - zaleznie od rodzaju 15 lub 17.
oczywiscie nie ten gorny czujnik na temostacie tylko taki pod gruba a rura wychodzaca z temostatu. czujnik wychodzi z obudowy termostatu pod katem ku dolowi.
i teraz tylko cieszyc sie widokiem prawidlowego wskazania temperatury.
o widze ze napisales o zakrywaniu wlotu.
stary to nie polonez - sorki za zart, ale ja tak 100 lat temu w poldku robilem. essi nie potrzebuje takich zabiegow - w kazym razie nie Twoj.

[ wiadomość edytowana przez: juzeff dnia 2005-02-04 20:17:58 ]
  
 
no to czujnik zostawiam w spokoju... może wymienie sam termostat dla pewności, że mam sprawny, ale to też nie powiedziane, bo się z tym zbieram jakoś długo i jakoś mi nie wychodzi
  
 
a czesto fiksuja te czujniki w fordach czy to ma sens wymieniac prawidlowo powinno wskazywac po srodku czy jak bo ja mam w normie ale nie w polowie czy moze wyciagnac termostat cholorea sam nie wiem
doradz
dziekiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  
 
i jeszcze jedno za co odpowiada ten czujnik temp
tylko np za to ze inaczej pokazuje na wskazowce czy reguluje termostat
  
 
oczywiscie ze wymieniac, to tylko 40 zlotych.
musisz miec wskazanie temperatury.
co sie stanie jak Ci walnie termostat a Ty bez wskazania temp sie nie zorientujesz? przegrzejesz silnik i w najlepszym przypadku pogniesz glowice. jesli sie bawisz w mechanike to splanujesz ja (jesli bedzie jeszcze sie nadawala) i wymienisz uszczelke we wlasnym zakresie za 300 pln. - to jest super optymistyczna wersja. wersja pesymistyczna - remont silnika w warsztacie do 3000 pln lub wymiana silnika.
the choice is yours...

[ wiadomość edytowana przez: juzeff dnia 2005-02-04 20:27:34 ]
  
 
Jeęli ogrzewanie działa jak należy to bardziej "podejrzany" jest czujnik, a jak grzeje słabo to wtedy termostat.
  
 
czujnik, o ktorym pisalem odpowiada tylko za wskazowke.
  
 
nie odpowiedziales mi na pytanko czynm steruje ten czujnik
mi wskazuje temp i dziala wszystko poprawnie nie ze nie dziala mi wskzowka tylko jest zawsze ponizej
  
 
mam 1,6 zetec combi 16 V 95rocznik
ostatnio rozbilem test dwa dni temu i myslalem ze padne na stacji

wlalem do fordziaka po krawedz paliwo pod sam korek
i przejechalem 50 km
i potem zatankowalem i weszlo mi za 8 zł
czyli u nas paliwo jest po pb95 za 3,50zł czyli 2,25 litra spalil razy 2 to na 100km teorotycznie 4,57 litra
czy to jest mozliwe
  
 
czyli wlaczenie wentylatora nie jest zalezne od nie go po prostu bedzie mi inaczej pokzaywal np bedzie ponizej pokazywac a bedzie np powyzej tak teraz kumam
  
 
mowiac najprosciej... czujnik przy danej temperaturze ma dany opor. dzieki temu do wskaznika temp na konsoli, ktory jest jak zdazylem sie zorientowac czujnikiem magnetoelktrycznym ilorazowym idzie sygnal pradowy o odpowiedniej wartosci i wychyla ten czujnik o odpowiednia wartosc.
czasem czujnik sie psuje i wtedy, albo wogole nie przewodzi, albo ma nieodpowiednia watrosc impedacji (czy rezystancji jak kto woli) przy danej temp i obwod ma wartos imp. rozna od prawdlowej.
i ten czujnik jest tylko w tym obwodzie tzn nie sluzy do sterowania komputera.
jak gdzies namieszalem to niech jakis fachura mnie poprawi.
  
 
odpowiedzcie mi jako uzytkownicy forda czy mozliwe jest takie spalanie jakie opisalem ponizej