Ile pali 1.5 / 1.8 ale na benzynie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc

Zaczynam myslec o kupnie Esperala
Nie bedzie mi sie oplacac montowac gazu ze wzgledu
na to ile i jak jezdze. Stad pytanie - ktory silnik wybrac?
Wiekszosc jazd w miescie, troche w trasie.
Czy jest zauwazalna roznica w spalaniu miedzy silnikiem
1.5 a 1.8? Zakladam spokojna raczej jazde, nie jestem
scigantem Na oko 1.5 jest troszke nowoczesniejszy,
powinien palic mniej? Ale to tylko na oko

Bede wdzieczny za wszelkie uwagi.

  
 
Jako zwolennik jazdy relaksacyjnej, mogę Ci powiedzieć, że moje 1,5 pali w mieście ok. 8 - 9 l/ 100 km.

Mimo to, spalanie zależy od tak wielu czynników, że wiele osób może podać Ci sprzeczne dane.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
po Krakowie Espero 1,5 bez gazu pali 10 do 12 (wiesz jak sie u nas jezdzi...) z gazem 11-14, trasa 8-9 gaz,
Uwazaj na sprzedajacych. Ostatnio, gdy oglądałem Leganzę w komisie, sprzedawca usilowal przekonac mnie, ze jego wlasna nubira z takim samym silnikiem (2litry 16V 133KM) spala 8l/100 po centrum
  
 
Hmm na Espero się nie znam, ale akurat Peugeot 406 który chyba wagowo dosyć podobno kiedyś miał mój tata, był tam silnik 2.0 16v i palił tyle samo co 1.8, natomista 1.6 szybko wyszedł z produkcji bo chyba palił jeszcze więcej.
Jeżeli jest Espero 2.0 to ja bym takiego wybrał, ale pod warunkiem że jest 16 zaworowy, a jeżeli nie to na pewno nie mniej niż 1.8. Wiesz.......masa duża i jak będziesz miał mniejszy silnik to częściej będziesz musiał wciskać do teski.
Te 2.0 w 406 paliło ok 10-11 w cyklu miejsckim a ok 8-12 na tarsie, ale to jazda zawsze ok 160-210
  
 
To dla Aldik'a:
Espero:
1,5 16V
1,8 oraz 2,0 8V

Niestety nawet jesli chodzi o 2,0 - to nie spotkałem jeszcze nowszego niz 1997r.

A tak przy okazji ile pali "Potwór" ze zdjęcia?
  
 
Zastanawiam sie jeszcze czy szukac 1.8 czy 1.5...

Jak pisalem bede raczej plywal niz sie scigal
Interesuje mnie kultura pracy silnika, glosnosc
na trasie przy <> 130km/h, elastycznosc
no i oczywiscie wytrzymalosc motora
1.8 jest prostszy - nizsze sprezanie, wiekszy moment
przy nizszych obrotach, z kolei 1.5 ma po cztery zawory
- teoretycznie jest troche nowszy...
Moze ktos jezdzil i tym i tym?
q
  
 
Jesli sie uda to uprzedzę kolegów.
U nas często toczą sie spory które silniki są lepsze, szybsze, bezawaryjniejsze itp....
Napiszę krótko:
Jeśli nie zależy Ci tak bardzo na osiągach to nie patrz na silnik tylko na stan techniczno-wizualny, bo zarówno i 1,5 i 1,8 2,0 to dobre małoawaryjne (odpukać) silniki.
  
 
zgadzam sie z przedmowca..takie pytanie warto stawiac jak sie kupuje nowy samochod..kupujac uzywany wg mnie warto wybrac samochod w najlepszym stanie a nie z "najlepszym" - cokolwiek to znaczy..silnik

natomiast warto zauwazyc ze 1.5 to zwykle "golasy" czyli bez absu poduchy i klimy..1.8 latwiej ustrzelic z dodatkowym wyposazeniem

aldik porownanie wagowe espero i 406 jest ciut chybione..espero ma mase lekiego kompaktu okolo 1100kg a peugeoty..glownie ze wzgledu na wyposazenie sa sporo ciezsze..nie sprawdzalem na stronie ale okolo 1300kg wg mnie..zreszta miedzy innymi dlatego te samcohody sa mimo dosc mocnych silnikow malo dynamiczne (oprocz 2.2 turbo diesel )
  
 
Ostatnio gadalem z taksowkarzem, mowil ze koledzy na 1,5 maja nawet po 360tys i oczywiscie bez remontu To tak o zywotnosci poltorakow
  
 
Dzieki za porady.
Faktycznie wazne w jakim jest stanie.

Wyglada na to, ze bede szukal ladnego poltoraka
bez gazu. To, ze nie ma ABS i klimy akurat mi
nie przeszkadza, za to obniza cene

pzdr

  
 
Jeżeli chodzi o silnik 1.5 DOHC nie są to złe silniki w zależności od jazy przeciętnie spala 8 litrów na 100 km. Gorzej z osiągami ale w końcu to silnik 1.5.
  
 
to jeszcze nic jak bylem u naszego pana Slawka to byl taksowkasz co na silniku 1.5 mial przejechane 500tys km i bez remontu niezle co i nic mu sie niesypie
  
 
co wy kurde do tych osiagow tak sie przyczepiacie 1.5. Ja wiekszosc samochodow wyprzedze z pod swiatel ktore smigaja po naszych drogach a na trasie tez niezle sie zbiera ja to niewiem o co chodzi. Moj 1.5 chodzi lepiej jak wasze zagazowane 1.8
  
 
MAM1,5DOHC OD 12.1996R-PRZBIEG OK.100TYS.km-PIERWSZY WŁAŚCICIEL-ŚREDNIO TANKUJĘ 40L-JAK ZAPALA SIĘ REZERWA I PRZEJEŻDŻAM NA TYCH 40 L OK-550-600 km.
  
 
Hmm ta ze zdjęcia pali ile musi od około 8,8 (jednorazowy rekort) przez okolo 10 do 20.
  
 
A jeżeli chodzi o osiągi 406tki to bym sie kłucił, 136KM, 190NM i ok 10s - 100km/h to chyba nienajgorzej. Mi się jeździło super.
  
 
Myślę że mogę tu coś powiedzieć, bo przez 2 lata jeździłem Espero 1.5, a od kilku miesięcy mam Espero 1.8 zagazowane.
Jak dla mnie jedno i drugie jest wystarczająco dynamiczne, na pewno 1.5 pali dużo mniej (u mnie było to 7-8 litrów w jeździe mieszanej, a na trasie potrafił zejść do 6 litrów).
Moje pierwsze wrażenia po przesiadce na 1.8 były takie że jednak jest mocniejszy, ma lepszy moment i mniej hałasuje (potwierdził to mój szwagier który jeżdził moim 1.5 a potem 1.8 (mówił że 1.8 ma dużo lepszego kopa).
W 1.5 trzeba przyzwyczaić się do charakterystycznego dźwięku silnika (coś w rodzaju wyższego tonu burczenia) no i ja raczej jeździłem 1.5 na dużo wyższych obrotach, aby uzyskać podobny efekt co w 1.8 (takie już są silniki 16V), chociaż nie mogę powiedzieć że 1.5 jest mało dynamiczne, po prostu muszisz jeździć na wyższych obrotach. Czyli w 1.8 sobie spokojnie i cichutko jedziesz i zmieniasz biegi przy 2,5 tys. obrotów a auto idzie cicho i bez zająknięcia.
Spalanie 1.8 na benzynie wynosiło u mnie średnio 8-9 l (czyli o litr więcej niż 1., a na trasie spadało do 6 litrów.
Co do gazu, to na dzień dzisiejszy uważam że nie warto go zakładać (no ale może jestem uprzedzony po moich kłopotach z gazem), spalanie gazu wyższe jest o 20% niż benzyny, a cena jaka to wszyscy wiedzą. No chociaż podoba mi się fakt że na stacji CPN mogę sobie wybrać co zatankuje i na czym będe jeździł.

Aha, no i jeszcze jedno, moje Espero 1.5 miało vmax 170-180, a 1.8 śmiga 200km/h (na benzynie).
No i jak ktoś pisał 1.8 ma zwykle lepsze wyposażenie.

Gdybyś chciał kupić jednak 1.5 to poszukaj mojego postu o Espero 1.5 z roku 1997 o przebiegu 33tys. km, lepszego Espero jak tamto nie znajdziesz.
  
 
Cytat:
2005-01-05 21:35:06, Bartek1112 pisze:
co wy kurde do tych osiagow tak sie przyczepiacie 1.5. Ja wiekszosc samochodow wyprzedze z pod swiatel ktore smigaja po naszych drogach a na trasie tez niezle sie zbiera ja to niewiem o co chodzi. Moj 1.5 chodzi lepiej jak wasze zagazowane 1.8




Jeszcze przed polerką kolekcji w moim bolidzie złoiłem 1,8 CD który chodził na zwykłej instalce z emulatorem, tak, że kolo podejrzewał mnie o dolepienie DOHC na bagażniku do wersji 2,0
Ostatni kolo do kolekcji to Mercedes E230 okularnik, chyba na automacie, który poległ
  
 
Cytat:
2005-01-05 23:29:19, Aldik pisze:
A jeżeli chodzi o osiągi 406tki to bym sie kłucił, 136KM, 190NM i ok 10s - 100km/h to chyba nienajgorzej. Mi się jeździło super.


Zgadzam się z kolegą, mój teśc ma 406 2.0ST jest cieższy niż espero waży ponad 1300 ale osiągi dużo lepsze niż 1.5 i 1.8 espero te którymi jeżdziłem, nie wiem jak 2.0.
Spalanie tego peugota od teścią 9-12 beny
  
 
Cytat:
2005-01-05 23:48:49, DeeJay pisze:
Jeszcze przed polerką kolekcji w moim bolidzie złoiłem 1,8 CD który chodził na zwykłej instalce z emulatorem, tak, że kolo podejrzewał mnie o dolepienie DOHC na bagażniku do wersji 2,0 Ostatni kolo do kolekcji to Mercedes E230 okularnik, chyba na automacie, który poległ



A ja seryjna Lada 2107 1500 75 KM na gazie zloilem kiedys Espero 1.5 kumpla. I o czym to swiadczy?

Po prostu trafiles na nie te co trzeba 1.8.