Kontroler napięcia w kompie pokładowym...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zainstalowałem właśnie mini komputerek pokładowy i podpiąłem się nim do gniazda zapalniczki. I tu mnie zaskoczył jego odczyt napięcia w instalacji : pokazuje 11,5 V, kiedy auto pracuje to napięcie wzrasta gdzieś w granice 12V, kiedy silnik zgaśnie znowu spada. Niby reaguje na zmiany ale niepokoi mnie ta niska wartość. Sprawdzałem multimetrem (co prawda dużo tańszym niż ten komputerek ) napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku i tu jest - 12,05 V......
To jest różnica 0,5V między pomiarami tych dwóch urządzeń i nie wiem czy to wynika z niedokładności któregoś z nich czy może jest możliwy spadek napięcia w instalacji już przy zapalniczce....ale przy wyłączonych odbiornikach?

Druga sprawa to podświetlenie tego urządzonka......niby są diody(5) podświetlające na zielono od dołu wyświetlacz ale jakoś słabiutko to podświetla nawet po zmroku. Przewód podświetlenia podpiąłem pod podświetlenie zapalniczki i nie wiem czy może to za słabe miejsce, no ale niby dlaczego...eeeee chyba nie ma to nic do tego....ale wkurza mnie to słabe podświetlenie, dużo słabsze niż zegarek w Essim
A na zdjęciu na opakowaniu tak ładnie panel jest podświetlony
  
 
bo to zdjecie komputerowo retuszowane jest

PS. Potrzebuje kawalek rurki z nierdzewki. nie wiesz gdzie dostane?
  
 
Zależy jaką potrzebujesz.....może coś nawet znajdziesz w sklepie Zelmeru
A teraz ty mi odpowiedz na moje pytanie
  
 
co wy zescie sie tak czepili tej zapalniczki?? co jeden ciagnie z tamtad zasilanie.
Sprawdz to gdzie indziej. np podepnij sie wprost pod aku. ewentualnie dorwij jakies drugie auto i zrob pomiary co jest "walniete" ten komputerek czy miernik.

PS. Rurki mi trzeba tak z 1m srednica okolo 60mm
  
 
Znaczy się, że co? Zapalniczka nie jest dobrym miejscem na wpięcie takiego kontrolerka? kiepskie prądy tu już są czy jak? Bo jeżeli tak to przecięż nie ma problemu aby przewody pociągnąć dalej do samego akumulatora.....tylko czy to coś zmieni w takim przypadku ? Da lepszy pomiar?
Hmmm...może faktycznie lepiej mieć pomiar napięcia bezpośrednio z aku
A podświetlenie wyświetlacza to z podświetlenia zapalniczki nie za bardzo? Ciągnąć od żarówki w schowku po prawej? A czy te diody dzięki temu będą lepiej świecić?

PS. Coś mi się wydaje, że kolega Lucas modyfikuje dolot.....mam rację?
  
 
zaswiecic lepiej nie zasiweci bo podejrzewam ze diody takie lipne i lepszy prad nic tu nie da bo to sa pewnie diody 1,5V. a czy brac z aku. no nie wiem. sproboj ale podpiac pod maska bo bez sensu ciagnac kable do srodka a pozniej sie okaze ze to samo jest. wiec najpierw bym sprawdzil poprawnosc wstazan tego "komputra"

PS. na razie ciiii ale beda zmiany
  
 
Sprawdz multimetrem napiecia na zaciskach zapalniczki, tylko nie zrob zwarcia I otrzymasz odpowiedz.
  
 
Ha ...za późno Toradku....zwarcie to już tam przy zapalniczce zrobiłem kiedy zabierałem się za pomiar .....ale co ram jeden 15A bezpiecznik

Jeszcze przy samym przeciąganiu czujnika temp. zew. przez przegrodę komory silnika od wewnątrz nie dało się przepchać tego "kapsla" i......musiałem kabelek przeciąć na dwie części i dopiero złączyć w komorze silnika.....niby mocno skręciłem przewody i zaizolowałem dobrą taśmą.......chyba nie powinna ta operacja negatywnie wpływać na pomiary temperatury, co?

I jeszcze jedna sprawa : które miejsce jest najbardziej optymalne do zamontowania tego czujnika temp. zew. ? Zamocowałem go wewnątrz zderzaka - tak z jego boku, bliżej nadkola- i troszkę wyżej, może w połowie wysokości zderzaka......no i jednak wydaje mi się, że podczas jazdy czy nawet jak jeszcze na postoju chłodnica jest ciepła to zawyża temperaturę no bo ciepło tam musi być
Kiedy autko stoi zimne to wskazania są w miarę zbliżone do termometru okiennego. Może lepiej przykleić go tak żeby był na samym dole i troche dmuchało jednak na niego?
  
 
... nie sadze żeby przepięcie "komputerka" w inne miejsce dało lepszy wynik ....... ten "komputerek przypuszczam jest jakąś wersja zwykłego woltomierza ....... a takie urządzonko trzeba skalibrować ...... możliwe że te 0.5 V to jest błąd pomiaru ....... zeby sprawdzić kalibracje to czujnik wrzuć do szklanki z zimna wodą + lód ...... mniej więcej będziesz miał 0 stopni ...... jak przy tym bedziesz mial błąd to masz żle skalibrowany układ ......
  
 
Miłosz.....jaśniej proszę ......co skalibrować? Voltomierz, który pokazuje o 0,5 V mniej przy zapalniczce niż na biegunach akumulatora czy czujnik temp. zewnętrznej, który trochę pewnie oszukuje poniewaz trudno go odizolować od ciepła z chłodnicy czy silnika ?