Jak podłączyć radio?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w tytule. Za zaślepką w miejscu radia natknąłem się po poprz. właścicielu na niezorganizowany kłąb różnokolorowych kabli + końcówka od anteny.
Radio ma kostkę ISO i 2 pary wtyczek podpisanych "RCA"
Może ktoś mi podrzucić opis jak zgrać kable auto-radio?
Opis do radia mam.

Pozdr.
Wiesiek (Maestro)
  
 
Ja w swojeje Alfie podłączyłme sam radio wprawdzie kosztowało mnie to psoro newrów i dwa bezpieczniki "10" ale wyszło mi dobrze i wszystko dziła, a kierowałem się ... hmm metodą prób i błędów i kolorkami kabli , zwykle kolory są tkaie same na kabelkach od radia i na tych w złaczu od derawoo wystarczy dopasować
  
 
Najpierw miernikiem pomierz jakie masz napięcia.
Powinno być (jeśli dobrze pamiętam 12 przewodów).
8 głośnikowych, 1 kabel 12V stałe, 1 kabel 12V przy włączonej stacyjce, 1 przewód uziemienia i 1 sterowania anteną.
Rozpoznanie przewodów głośnikowych rób bateryjką 4.5, lub 9V.
  
 
Kolory nijak sobie nie odpowiadają, ale miernikiem uniwersalnym obczaiłem już te kable.
Jeszcze mam pytania: na radio każda para do głosnika ma opis + i -. Czy to mam jakieś znaczenie? A jeśli ma to jak namierzyć to w aucie?
I po co są te kable "RCA"? - wygląda mi to na wyjście na jakieś inne urządzenie.

Wiesiek (Maestro)

  
 
Wiesiek, skoro w Warszawie podłaczenie radia kosztuje w firmie 50zł po znajomości 30zł, to w Rzeszowie kwota ta nie powinna przekroczyć 25zł.
Nie wiem na ile liczysz swoją godzinę pracy i ewentualne koszty błędów w podłączeniu (że o prądzie lutownicy i innych drobiazgach jak np. taśmia izolacyjna nie wspomnę) ale jestem przekonany że poza utratą satysfakcji z własnoręcznie zrobionej instalacji niewiele tracisz..
Przemyśl to i daj zarobić innym..
  
 
Zgadza się. Dałbym gdziekolwiek, ale radio przyjechało do mnie w sobotę po południu, jutro jest niedziela i komu tu dać zarobić?
Do poniedz nie wytrzymałbym. A tak już gra.

Pozdr.
Wiesiek (Maestro)
  
 
Kabelki + i - w sumie nie maja zadnego znaczenia... ale...

Pamietaj ze jezeli podlaczysz w tylnim lewym glosniku odwrotnie jak w tylnim prawym to beda chodzily w przeciw fazie co MOZE doprowadzic do zmniejszenia efektywnosci niskich czestotliwosci. Moze ale nie musi

Dla pewnosci pojezdzij sobie 2-3 tygodnie z tak podlaczonymi kabelkami a potem na jdenym z glosnikow je zamien... nic sie nikomu nie stanie.. ewentualne roznice tot ylko w odsluchu.. albo basik mniejszy albo taki sam albo wiekszy Sam uznasz co jak i kiedy lepiej gra....

Praca w przeciw fazie dla glosnikow nie jest teoretycznie niczym groznym... ale sa glosniki, ktore konstrukcje (membrana w odpowiedni sposob mocowana do kosza) maja taka ze nalezy uwazac jak sie podlacza... (np membrana powinna chodzic w dol)

  
 
RCA - to sa wyjscia na wzmanciacz lub subwoofer. A jesli chodzi o podlaczenie radia to ja jestem z okolic Rzeszowa (Leżjask - Beer ) to w Rzeszowie jest dobra firma zajmujaca sie sprzetem car audia i jego podlaczaniem - firma "AS" na ul. Paderewskiego
Pozdrawiam
  
 
Dzięki wszystkim za porady - jak już napisałem radyjko gra.
mcneo: Jesteś moim najbliższym (w odległości) klubowiczem. Jakoś przeoczyłem Twoje przyłączenie się, a w Leżajsku ostatnio byłem wczoraj.
No to jest nas 4 na Podkarpaciu. Wystarczy na jakiś zlocik? Lotniska nam nie potrzeba.

Pozdrawiam.
Wiesiek (Maestro)
  
 
spoko moze byc jakis zlocik . tylko a teraz mam studia - 2 kierunki robie na raz. Dzienne w Stalowej Woli - KUL i zaoczne w Krakowie - AE . Do klubu juz wyslalem zgloszenie ale cos nikt nie odpisuje - nie wiem co jest nie tak .
Pzdr
  
 
mcneo: Widzę, że masz status klubowicza - wszystko jest ok.
Że nikt nie odpisuje? No jakoś niepostrzerzenie wstąpiłeś. Zwykle "nowy" się radośnie ogłaszał w oddzielnym wątku - i wtedy powitaniom nie było końca.
Niniejszym witam krajana i życzę jak najszybszego wyprowadzenia auta na prostą i zadowolenia z jazdy.

Wiesiek (Maestro)