Sportowa sonda lamda...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co sądzicie o wymianie sondy lambda, na tzw. sportową lub szerokopasmową. Podobno jest o wiele czulsza i dokładniejsza, przez co mieszanka jest lepiej dobrana, i zwiększa się moc. Czy warto się w coś takiego bawić ???

[ wiadomość edytowana przez: mobias dnia 2005-03-02 09:38:13 ]
  
 
szybkośc sondy tak naprawdę to jedyna zaleta..ale o ile ona jest szybsza i co to daje ...nie jest to łatwo zweryfikować zwłaszcza w silniku NA jełśi bedzie to element jakiś dodatkowych modyfikacji to moze w sumie dać odczuwalna poprawe ale jako jednoelementowa zmiana to poprawę (ewentualną) szacowac można na 1% pewnie no i jeszcze kwestia za ile, bo jeśli sonda sie akurat kończy ... czesto to sie zdarza ponad 100k km to jeśłi róznica na powala na kolana to można sie zastanawiać, jedyny pozytywny efekt znam z kolegi supry ale tam jest naprawde deko podłubane (niejaki Piotr D. z Intercarsu)
  
 
sportowa sonda? sport tylko z nazwy, nic nie da wymiana dobrej standardowej sondy na sportową,
Arturo dobrze napisał, to układ paliwowy ma zapewnić więcej paliwa ( większe ciśnienie na pompie, mapa wtrysków itd )

Arturo, jeśli to ta sama supra która startuje na 1/4 mili, to ona jest nieźle dłubana
  
 
Cytat:
2005-03-02 14:39:59, Jarek_2 pisze:
Arturo, jeśli to ta sama supra która startuje na 1/4 mili, to ona jest nieźle dłubana



dokładnie ta ale ona wogóle nie jedzie

a tak powazie dopóki czegoś z trakcja (lub nawierzchnią) nie zrobia to dalej toretycznie słabsze auta będą go objerzdżać
  
 
Ale czy teoretycznie silniczek powinien ładniej pracować i mniej zużywać paliwa ???
  
 
Speed, ja nie wiem czy tak Dobrowolskiego te słabsze objeżdżają, w końcu zdobył mistrzostwo
  
 
szerokopasmowa sonda lambda nie moze byc podlaczona bezposrednio do ECU. Musi miec swoj sterownik, ktory przeksztalci sygnal z liniowego na taki jak ma zwykla sonda. Przy braku modyfikacji silnika i dolozeniu dodatkowego sterownika (SMT7 - bo SMT6 nie wykorzystuje liniowej sondy) - NIC to nie da w normalnym aucie .... no moze odczyt AFR (stosunek powietrze/paliwo) ... IMHO - nie warto - chyba , ze w aucie z turbo - dla podgladu AFR.

Acha - sonda liniowa NE JEST bezposrednio zamienna z "normalna" - jest zupelnie inaczej sterowana ...

Chyba, ze ktos sprzedaje "zwykle" sondy, ale z krotszym czasem reakcji na zmiane parametrow mieszanki ... tylko pytanie PO CO ? Z jaka czestotliwoscia ECU czyta sonde ? 2 razy na sekunde ? 4 ?
  
 
Dzięki, rozwieliście moję wątpliwości. Moze tylko sobie wymienie zwykłą sonde bo już do 200k mój poniaczek dobija i nie sądzę zeby była kiedykolwiek wymieniana.
  
 
Cytat:
2005-03-02 16:21:18, MacTB pisze:
Speed, ja nie wiem czy tak Dobrowolskiego te słabsze objeżdżają, w końcu zdobył mistrzostwo



zwracam honor (sprawdziłęm na stronce bo byłem święcie przekonany, że Kamiński wygrał ) ale i tak w takiej specyfikacji to autko powinno niskie 9 robić (słowa gościa który stroił ten samochód z USA)
  
 
Masz rację, na Polskich torach samochody jeżdżące w USA niskie 9 nie schodzą poniżej 10 sekund. Gdyby Supra InterCarsu wystartowała na profesjonalnym torze w Stanach na pewno dorównywałaby (a może byłaby lepsza?) tamtejszym ścigantom...
A to że zdobył mistrzostwo to też bym nie wiedział, gdybym nie był na finale MP na 400 m na Bemowie Mieliśmy blisko, pojechaliśmy i dlatego to wiedziałem
  
 
Będzie okazja żeby się przekonać jak poradzą sobie auta na przyczepniejszej nawierzchni. Na Bemowie 1 Maja ma byc specjalnie przygotowany tor, pokryty substancją zwiększającą przyczepność VHT. Wiec się dowiemy czy będą oficjalne 10.XX a może lepiej ...

Pozdrawiam
  
 
No to tym bardziej się cieszę, że tam będę
Może być niezłe widowsiko, kto wie, może pierwsze "dziewiątki" w Polsce