| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-08-28 08:48:43 Witam
Sprawa wygląda tak. Silnik odpala z przysłowiowego półobrotu, na luzie w obroty wchodzi bez problemu, ale potem zaczynają się schodki. Po ruszeniu z miejsca jakakolwiek próba dociśnięciu pedału gazu kończy się duszeniem silnika, a maksymalna prędkość to ok. 45km/h. Im mocniej wciśnięty gaz - tym bardziej się dusi. (Podobny efekt miałem na ukradzionym ATU jak kończył się gaz). Wraz ze wzrostem temperatury problem zanika i przy ok. 70C wszystko wraca do normy. Co to może być? Kable raczej odpadają, bo dzieje się to nawet w środku ciepłego suchego dnia. Pompa paliwa i filtr (hmm też wartałoby go wymienić) też, bo na gorącym silniku problem zupełnie zanika. Może któryś z czujników - jak działa np. sonda lambda na zimnym silniku? Dodam jeszcze, że silnik żadnych dezodorantów niestety nie używa, tylko wachę w czystej formie Dzbanek |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-08-28 09:17:57 Kangury też robi (jak się go jeszcze mocniej przyciśnie) Dzbanek |
gumis Miłośnik FSO Vectra 2000 Bełchatów | 2003-08-28 10:05:08 Podobne objawy występują w moim aucie tyle tylko że dostaje dziurę w obrotach tzn 3200-4000 obrotów. Sprawdziłem prawie wszystko (pompę, czujniki, kompa, zespół przekaźników,kable, filtry) jakby coś odcinało mu paliwko w tym zakresie obrotów. Następna do sprawdzenia będzie sonda. Jakby ktoś mógł więcej dopowiedzieć to też czekam na sugestie. |
macmind FORD Escort Warszawa | 2003-08-28 10:46:32 Cóż ja mam zdaje się bardzo podobny efekt, jak rano uruchamiam silnik to wydaje mi się że ruszenie z miejsca sprawia mu straszliwy problem. Przy jednostajnym wciskaniu gazu (1.6GLi) zaczyna się dławić.
macmind |
momik Miłośnik FSO Subaru Warszawa | 2003-08-28 11:22:43 Trzeba chiba dla Klubu zakupić większa ilośc sond |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-08-28 20:38:25 też obstawiałbym lambdę (chyba). Ale na ogół i tak na odległość ciężko sprawdzić. Często to bywa jakś pierdułka. |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2003-08-28 21:30:07 Mozna sonde odlaczyc, wtedy powinien ustawic sie servisowy sklad mieszanki, ja tak robilem i poldzio jezdzi bez problemu tylko wiecej kopci. |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-08-28 21:35:38 Z jeżdżeniem nie ma problemu, bo roverek bardzo szybko łapie te 70C, a wtedy problem znika. Spróbuję może sondę odłączyć przynajmniej testowo - żeby się upewnić, czy to jej wina.
Przeglądając forum PTK spotkałem się jeszcze z taką opinią: "No i jeszcze jedno wiem że sonda lambda reguluje proces spalania ale sonda lambda jest w wielu momentach pracy silnika jest pomijana np. rozruch i rozgrzewanie, przyspieszenie itp. ". Hmm... Jaka jest w ogóle trwałość takiej sondy - aktualnie silnik ma ok. 85kkm i raczej nie miał nic wymienianego oprócz typowych elementów typu pasek, olej, filtr powietrza. Dzbanek |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-08-31 21:41:04 Też mnie oświeciło, że może to być czujnik temperatury - tylko czy wtedy mógłby silnik działać prawidłowo po zagrzaniu?. Jak mi wpadnie w ręce jakiś dokładniejszy miernik, to najpierw sprawdzę sondę lambda według zaleceń Erpesa. Da się w ogóle wpiąć do tej kostki od komputera bez jej wyciągania (na działającym silniku)?
Nie wiecie może też, jaki opór powinien mieć czujnik temperatury na zimnym silniku (na stronie Erpesa nic o temperaturze nie było)? Dzbanek |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2003-08-31 21:49:46 Niech ktos zaltwi softa do roverka (Szukam ich okolo 5 latek), moze duzo problemow by sie dalo zdiagnozowac. |
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-08-31 22:00:58 yy a to sie dzieje na gazie czy na benzynie ? moze troche wiecej detali jak zawsze jestescie bardzo skromni w szczegoly jesli na gazie to ile tego gazu pali ? i jaka jest instalacja (z kompem czy bez) ? |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-08-31 22:32:06
Jak już wspomniałem: "Dodam jeszcze, że silnik żadnych dezodorantów niestety nie używa, tylko wachę w czystej formie". Kończący się gaz w butli był tylko przykładem. Dzbanek |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-09-03 19:05:47 Już nic z tego nie rozumiem. Wypiąłęm wtyczke z kompa i próbowałem pomierzyć wszystko jak leci według strony Erpesa. Jedyne co mi się udało znaleźć, to opór uzwojeń silnika krokowego. Faktycznie ma ok. 15Ohm, ale pozostałych czujników nie udało mi się namierzyć. Jeszcze popróbuję, może coś przeoczyłem. Mam nadzieję, że nie trzeba robić tych pomiarów na wpiętej wtyczce, bo od strony kabli jest zalepiona czymś i ciężko byłoby się podpiąć z miernikiem.
Dzbanek |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2003-09-03 23:39:43 nie trzeba, wiem ze jest blad w druku w ksiazce i trzeba przekrecic kostke do ktorjej sie podpinamy, no ale tylko tyle pamietam. pokombinuj a napewno Ci wyjdzie. |
arturw Miłośnik FSO Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2003-09-04 16:47:35 Mnie też wydaje się że to może być sonda. Sonda dla swej prawidłowej pracy wymaga rozgrzania do dosyć wysokiej temperatury pracy. Niektóre sondy nagrzewają się od spalin i od rury wydechowej a niektóre (wieloprzewodowe) maja własne podgrzewanie do temperatury pracy, wtedy dają właściwy odczyt do kompa i komp robi co trzeba, żeby jechało. Być może padło samo podgrzewanie w sondzie (albo obwód zasilający, kabelek) i przez to sonda daje zły odczyt do kompa, komp zmienia mieszankę tak ze wóz nie chce jechać, dopiero jak sonda się rozgrzeje od spalin zaczyna pracować prawidłowo dając poprawny odczyt do kompa i wszystko zaczyna działać. |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-09-04 17:38:05 To by miało sens, zwłaszcza, że Rover ma sondę 4-przewodową, czyli podgrzewaną. Hmm...
Dzbanek |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-09-04 18:31:33 ...Pomiarów ciąg dalszy...
Faktycznie wtyczka jest inaczej numerowana. Jeśli wyciągniemy wtyczkę i popatrzymy na nią od strony hmm wtyczkowej (czyli nie od strony kabli), to pin1 jest w prawym dolnym rogu, a 36 w lewym górnym. Silnik krokowy 22-38, 27-28, 2-28, 3-28 - wszystkie ok. 15 Ohm Przepustnica mam zupełnie inne wartości niż w opisie. 9 odpowiada górnemu pinowi wtyczki przy przepustnicy, 8 środkowemu a 30 dolnemu. Wartości zmieniają się (od zamkniętej do otwartej): 8-9 4,36k maleje do 1,31k 8-30 0,8k rośnie do 3,7k Niestety ani czujnika położenia wału ani sondy lambda nie udało mi się zmierzyć - brak mierzalnego oporu Dzbanek |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2003-09-05 15:34:27 Monologu ciąg dalszy...
Teraz już prawie jestem pewien, że to sonda. Rozpiąłem wtyczkę od sondy i faktycznie jest podpięta do pinów 7 i 18 w komputerze. Niestety padła i dlatego nie było tam żadnego mierzalnego oporu Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz - czemu czujnik położenia wału nie daje sobie zmierzyć oporu. Sprawdziłem - faktycznie jest podpięty do pinów 31 i 32. Jak on jest w ogóle zbudowany? Cewka? Kontaktron? (kontaktron byłby chyba za wolny...) Chciałem jeszcze dla pewności zbadać czujnik temperatury, ale nie mogę go znaleźć. Dzbanek |