Hydrozawieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemacie Panowie i Panie. Ja z takim zapytaniem:
co sądzicie o hydrozawieszeniach z dynamicznie regulowanym prześwitem? Wydatek max 10 500 PLN za zestaw full pro... Myslicie, ze to mogloby sie sprawdzic na naszych drogach jako uniwersalne zawieszenie?
  
 
Ciekawy temat - masz wafelka od modow .

Mnie zawsze dziwilo czemu po 1955 roku i Cytrynie DS nikt za bardzo sie nie interesowal tym. No moze poza 6cioma innymi cytrynami, z ktorych XM i Xantia mialy juz aktywne. Juz tam zawieszenie samopoziomujace sie , a do tego kierownik z wnetrza moze sie podnosic i opuszczac . Z drugiej strony patrzac to po co to komu . Pewnie przydaje sie w ciezarowkach czy autobusach. Sprawa jednak wyglada troszku inaczej jak sie czlek takim czyms przejedzie. Mialem czesto okazje zobaczyc jak to w cytrynie 5tce pracuje i powiem ze lepszego zawieszenia nie widzial ja . Pasuje jednak ono po mojemu wlasnie do takiego autka, jest komfortowe, prawie nic na dziorach nie czuc, a do tego podobno ma dozywotnia gwarancje . Do 40km/h mozna sie podniesc na max i jezdzic po jakis pagorkach, albo wesolo wskoczyc na wysoki kraweznik, tryb SPORT nie za bardzo jest do wyczucia, ale to pewnie ze wzgledu na charakter autka. Sa cztery kolumny z nowymi gruchami, czujniki wysokosci, jakies dziwne zbiorniki, a nawet siec hydrauliczna, toz to istna przepompownia .

Co do zakupu na dzis to bym sie wstrzymal, nie sadze aby byly one dedykowane komus kto lubi wesolo wchodzic w zakrety bez przechylow. Z kolei glownie chodzi o to zeby nie kolysalo i autko zostalo na jednym poziomie caly czas, wiec i powinno nie kolysac. Z drugiej strony mozna ostro zestroic autko i sunac za ta sama kase na gwintowanym, tyle ze o komforcie zapominamy .

Maja go VW Phaeton, ma Audiczka A8 i Cayenne, Merc nawet ma cos wiecej. Ze swoim ABC reguluje przechyly a calosc resoruja sprezyny stalowe ale po co?? .

Lepsza chyba frajda smigac zwyklym zawieszeniem, nikt nic za nas nie robi, wyrzuci na zakrecie no to wyrzuci, wpadniemy do rowu to wpadniemy. Przynajmniej czlowiek czuje ze jedzie, ze ma kontrole nad wszystkim, albo ze jej zaraz nie bedzie mial . Nie dajmy sie odmuzdzac jakims bajerkom .

P.S. A co do Polskich drog, sprobojcie sobie po kostkach we Lwowie pojezdzic . Na te czy te tylko UAZ Rulleezz .


[ wiadomość edytowana przez: _Gallus_ dnia 2005-01-02 09:41:09 ]
  
 
Do czego chcesz to montować ??

Jak tam fokus, zrobiony już ?
  
 
No faktycznie...... do czego ty chcesz sobie to Tomek zamontować??????? focus rozbity przez kolege .... a to moze do Vauxhall-a Vectry ???????
  
 
Na razie nigdzie... Póki co - firmowy opel jest na gwarancji, więc ja se z nim tera moge ale po głowie chodzą mi szumne projekty przeróbki fury pokroju golfa... mk1 lub mk2... Wymyśliłem już kilka bajerow, ktore moglyby bardzo uatrakcyjnic ta fure... Ale to na razie tylko plany. Jak ktos chce, moge mu je przedstawic
a co do focusa to stoi bidny w warsztacie i czeka az sie ktos nad nim zlituje...
  
 
Cytat:
Wymyśliłem już kilka bajerow, ktore moglyby bardzo uatrakcyjnic ta fure... Ale to na razie tylko plany. Jak ktos chce, moge mu je przedstawic


Mów, może z czegoś skorzystam
  
 
Cytat:
2005-01-02 17:07:15, Marek pisze:
Mów, może z czegoś skorzystam



1. hydrozawieszenie... to było pierwsze o czym myślałem...
2. drzwi - otwierane do góry - jak w DeLoreanie... (mam już gotowy projekt tego )
3. bagażnik - otwierany jak drzwi w szafie albo niektóre modele np. T4 (dzielone na pół - otweirane w dwie strony) - nad projektem pracuję
4. maska silnika - otwierana tak samo jak bagażnik - nad tym też pracuję - inspiracja nfsu2
to z takich mniej spotykanych na naszych drogach... pozostałe moje pomysły są dość typowe - poszerzanie, clean look, zmiana reflektorów, ich dopasowanie, ospojlerowanie...

to wizualka...

a mechanika - nie myślę o tym póki co... jedyne w co bym inwestował to jednostka napędowa najlepiej na wtrysku, do tego ewentualne doturbienie...

projekty - jak przyjdzie do obmyślania realizacji - na pewno będą udoskonalone
  
 
To pokaże te (gotowe projekty)!!!!!! Ha Ha Ha



[Mara wiesz oco chodzi]!!!
  
 
no to moze byc naprawd spoko
w nfsu2 to wyglada wyjebanie
  
 
Cytat:
2005-01-02 19:05:53, MaCa pisze:
To pokaże te (gotowe projekty)!!!!!! Ha Ha Ha [Mara wiesz oco chodzi]!!!



Projekty czyli jak na razie pospolite pomysły. Wymyśliłem tylko jak zrobić te drzwi jak w deloreanie. Wiec moge Ci pokazac tylko jeden. Jak bedziesz u mnie to Ci zapodam rysunki odręczne. A wygladac to mialoby tak, ze nalezaloby zrobic dach typu targa (wyciac z jednej i z drugiej strony na szerokosc drzwi dziure w dachu) i odciete platy dachu polaczyc z drzwiami (dach nalezaloby tez odpowiednio wzmocnic). Zawiasy rozwiazac tak samo jak jest to zrobione w klapie bagaznika w sedanach - podwojne zawiasy z silownikami pneumatycznymi. Zamek - moznaby jakis elektromagnes albo taki zatrzask jak w bagazniku - sterowany z pilota. oczywiscie jeszcze kwestia dopasowania blachy i uszczelek - wszystko na styl bagaznika w sedanie

Kwestia maski przedniej i klapy tylnej jest do obmyslenia a co do powyzszego - to na razie srednio szczegolowy pomysl - jesli kiedykolwiek bym go realizowal - na pewno bylby bardziej dopracowany




Gallus - ja raczej myślałem nie o pełnym automacie. Myślałem o jednostce, którą da się kontrolować indywidualnie do każdej poduchy w zawieszeniu, czyli tak jak to mają lowridery. Nie myślałem o tym, zeby skakać furą, jedynie o tym, zeby fura była i miękka + wysoka na wertepy i twarda + niska na asfalt - tu tkwi ten uniwersalizm

[ wiadomość edytowana przez: McAbra dnia 2005-01-02 21:37:25 ]
  
 
Widzisz McAbra ciezko tutaj o jakikolwiek kompromis . Jesli chcialbys cos jak w low i to jeszcze na kazde kolo osobno to ciezko z zestrojeniem tego zeby ladnie na ostrych zakretach lub w terenie pracowalo. Jak masz jakis cennik lub oferte tych zawieszen to z ciekawoscia sie przyjze .

Pozdrawiam, Gallus
  
 
Moim zdaniem nie wykonasz tego a jak to zrobisz to chciałbym to zobaczyc .
Po 1 Kasa po 2 Warunki Po 3 Materiały po 4 Warsztat po 5 oplata ludzi CHyba ze obrobisz bank to wtedy cos sie da zrobic To tylko moje zdanie
  
 
Domyślam się, że na dzień dzisiejszy to nie jest bardzo realne... Najpierw muszę mieć taką furę w dobrze zachowanym stanie - później będę szukał środków na wykonanie czegokolwiek przy niej Jak będę miał kasę na materiały - to wykonaniem ewentualnie mogę zająć się sam - po uprzednim skonsultowaniu z kimś kto się po prostu na tym zna Albo sobie zwyczajnie odpuszczę i zacznę odwiedzać zloty tuningowe , na które zlatują tacy, którzy mają czas i kasę

Gallus to dla Ciebie (i dla wszystkich zainteresowanych)
Klyk Klyk - stronka o Hydro do samochodów
  
 
Tak jak Ty to opisywales McAbra to ciezko cos wymodzic z tych zestawow co oni proponuja. Trzeba by bylo pare rzeczy wyrzucic, pare podorabiac , ale pomysl bardzo ciekawy i zycze w nowym roku pokaznego zaplecza finansowego . Liczac sam zestaw SHOWTIME PROFESSIONAL bo mysle ze taki bylby najlepszy to wyskakuje za 4 pompy 10tys + vat .

Tylko zastanawiam sie czy nie lepiej pneumatyka wrabac np tego od EAI np, MCPHERSON BAG KIT - INTERMEDIATE.

Oczywiscie do tego takie cudo :



powiedzmy 24x9,5 zeby nie bylo ze sa za duze .

  
 
Gallus ale 24x9,5 to napewno nie jaksa osobowka..no chyba ze poszezac nadkola...a z tym jest troszke roboty...ewentualnie jakis terenowy samochodzi..a w takich terenowkach hydrozawieszenie pieknie wyglada....
  
 
Linku ja tu stawiam na inwencje autora postu . Tyle przerobek planuje ze to wyglada przy tamtych jak male piwko. A tak na serio to McAbra moze jakis vtuning zrob zeby przynajmniej przyblizyc wyglad Mc Bolida ;D. Pozdrawoa,
  
 
Szczerze mowiac to ja nie sadze, ze na dzien dzisiejszy jestem w stanie wykonac tak radykalne modyfikacje fury glownie to ze wzgledu na kase - bo to wlasnie mamona rzadzi swiatem
Jesli chodzi o te szprychowki - bardziej podobaja mi sie chromy oferowane na tej stronie
np te:



albo taaaakie ze stronki Jessego Jamesa powiedzmy model ".50" rozmiar 20x10

Póki co - zostanę przy próbach vt i poszukiwaniu środków (od dziś gram w lotka ). Na dzień dzisiejszy - pozostawiam ten pomysł w fazie zamysłów i aspiracji na odleegłą przyszłość jeśli wogóle zostanie to kiedykolwiek zmaterializowane

  
 
No, no, fajnie się zapowiada.

Hydro zawieszenie wiąże się z licznymi problemami, ustawienia, serwis, wycieki itd. Problemem zawsze była regulacja bo niewiele zakładów to potrafi. Komfortowe, ale po co? Jest cięższe.

Co drzwi otwieranych do góry, to sa juz gotowe pakiety do samochodów. Nie jest to znaczny wydatek, ale dobrze żeby miał atest. Głupio byłoby podczas bocznego uderzenia.

Pzdr
T,
  
 
fele sa fajne a pomyslz z tym zawieszeniem tez nie jest glupi
  
 
Cytat:
2005-01-06 04:20:09, Linku pisze:
Gallus ale 24x9,5 to napewno nie jaksa osobowka..no chyba ze poszezac nadkola...a z tym jest troszke roboty...ewentualnie jakis terenowy samochodzi..a w takich terenowkach hydrozawieszenie pieknie wyglada....


ja sadze ze jakby chcial wsadzic takie fele do mk1 to natkola mysialby wogole wyciac i blotniki przy okazji no i jeszcze kawalek maski a z reszta wszystko oprocz kabiny
a co do zawieszenia to nie bylo by taniej zrobic samemu???