Elektryczne szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym kupic cala elektryke do szyb zeby przerobic swojego escorta bo teraz mam zwykle (recznie otwierane). Moje pytanie czy oprocz dwoch silownikow otwierajacych szyby, przelacznika przy biegach i masy kabelkow jest cos jeszcze?? Czy w km7 jest jakis przkaznik czy jakas jeszcze oddzielna elektronika sterujaca? Chodzi mi o to czy zabezpieczenie przeciwprzeciazeniowe jest wbudowane w silowniki czy jest to jakis oddzielny modul?? No i czy ma ktos moze taki komplet na sprzedaz?
  
 
Borys jest jeszcze parę maneli. Schematy są na ftpie Klubowym.
  
 
tamto juz sciagnalem dawno Prezesie. Patrzylem na to i myslalem wiele ale dalej mam problem. Bo widze na schemacie pelno kabelkow silniki do szyb, przelacznik i "Pover window adjust relay" i to mnei troche zastanawia co to jest i w ktorym miejscu to jest zamontowane w escorcie?? Bo ja sobie latwie z rozbitka i gosc mi powiedzial ze 300zl za calosc wiec jak bede od niego to bral to zebym wzial wszystko
  
 
Borys, na serwerze jest taki program na "T", gdzie wszystkie wiązki elektryczne są opisane Polecam.
  
 
Wilku na "T" nic nie znalazlem na ftp'ie. Jest schemat instalacji elektrycznej tylko ale go juz mam
  
 
Jakiś kwartał temu przerabiałem elektryczxne szybki w MK7. i po skompletowaniu mechanizmów do drzwi przełącznika w konsoli (między siedzeniami) oraz wiązki głównej w pinanej do skrzynki bezpieczników, oraz wiązek do drzwi wszystko chulało jak trza. Oczywiście taki kopmplet nie umożliwia zamykania/otwierania samoczynnego szyb po dłuższym przytrzymaniu przycisku. Dodam ż wiązki w różnych latach różnią się trochę. W któryś rok zmieniono skrzynkę bezpiecznikową na większą, i są poprzestawiane piny we wtyczce( z wiązką główną ) którą się wkłada do skrzynki. Ja tak miałem mój essi 98' a wiązkę miałem z ok. 95, 96?? jakoś tak i musiałem się trochę pobawić z prastawianiem pinów w kostkach. A cha zaponiałem ddodać iż mój model nie posiadał ani szybek el. ani centyralnego a wiązki w nim nie były rozbudowane, musiałem je podmiewniać.
Ten modół o którym wspominasz "Pover window adjust relay" to wydaję mi się że jest do opcji :umożliwienie zamykania/otwierania samoczynnego szyb po dłuższym przytrzymaniu przycisku.

Jeżeli tój model ma orginalnie np. centralny zamek to to podejrzewam że główna wiązka nie będzie ci potrzebna., Wystarczą tylko drzwiowe( niektóre modele, to i te drzwiowe posiadały)

Na koniec klika słow o mocowaniu mechanizmów do drzwi. Ford orginalnie wymysłił nitowanie. Tylko po demontażu takich mechanizmów mocowań nie da się wykorzystać drugi raz (są to takie gumy (prostopadłościan o podstawie sześciokąta ) w kórych pozostaje część nitu którego nie można wyjąć. chcąc zamontować tak jak fabrycznie to trzeba zakupić 6 (2x3) nowiutkich takich gumek (na końcu mają wkręt lub gwint śrubowy chyba M6) w serwisie ok 8-10 pln. nie wiem czy są zamienniki .

Pozdrwiam i Powodzenia w przeróbkach.

  
 
Mam luz w szybie drzwiach kierowcy, podczas gdy jest uchylona, mogę nią sobie ruszać do przodu a po tym cofnąć. Jest to denerwujące, ponieważ przy elektrycznych szybach, podczas podnoszenia ich, przednia część szyby opada ku dołowi, przec co jest szpara między uszczelką a szybą i denerwująco słychać szum powietrza. Myślałem, że to wina prowadnicy, ale jak zdjąłem boczki drzwiowe, to nie widzę możliwości regulacji, więc proszę o podpowiedź w temacie.
Escort 1991 Ghia

PS
Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta, mimo, że doczepiłem się do wątku...
  
 
jest regulacja, i to nawet taka że jak się źle przykręci to się szybka moze zaciąć w uszczelce. Muszę poszukać fotkigdzieś chba miałem. W karzdym razie to sa te dwie śruby którymi jest przymocowany uchwyt szyby do prowadnicy. najlepiej poluzowac je, dosunąć szybę maksymalnie do tyłu (samochodu) czyli tak żeby całą powieżchnią w miare równo dolegała do uszczelki i tak dokręcić i powinno być dobrze.
  
 
Cytat:
2005-02-20 13:04:56, MasterCheat pisze:
jest regulacja, i to nawet taka że jak się źle przykręci to się szybka moze zaciąć w uszczelce. Muszę poszukać fotkigdzieś chba miałem. W karzdym razie to sa te dwie śruby którymi jest przymocowany uchwyt szyby do prowadnicy. najlepiej poluzowac je, dosunąć szybę maksymalnie do tyłu (samochodu) czyli tak żeby całą powieżchnią w miare równo dolegała do uszczelki i tak dokręcić i powinno być dobrze.



Lookaash zrob jak tu pisze,tez tak mialem.
  
 
... w standardzie nie ma zadnej przeciążeniówki ....... po prostu przycisk sterowania i silnik ........ ja mam domykanie założone .... ale to jest pozaseryjny bajer .....
  
 
No i wyregulowałem na tych śrubkach jak pisaliście i jest ok! Najlepiej udało mi się ustawić na szybie do połowy opuszczonej, co prawda zajęło to trochę czasu i ruchów śrubokrętem, ale jest dobrze.