MotoNews.pl
  

Brak ABSu !!?? Help !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Oddałem autko do mechaniora i oprócz silnika robil mi zbieznośc. Nie wiem jak ja ustawiał bo nie pierwszy raz mi coś robi i mam zaufanie, gdyż nigdy problemu nie było ale...

W czasei hamowania nie ma ABSu. Znaczy nie ma bicia na pedał hamulca jak to zwykle bywa. Nie słychac też odglósu zaciskanyc szczęk. W poniedziałek przejechałem nawet kawałek na gumach bo sie zblokowały koła.

O co chodzi? Coś poważnego i jak to sprawdzić? Mechanik czy elektryk? Do tego u którego byłem nie moge jechać. Urlop.

  
 
a sprawdałeś jak w TEJ poradzie?
  
 
Kontrolka gaśnie po odpalenia silnika, więc żadnych oznak nie zauważyłem.
To kólko z porady nie wygląda tak ładnie jak po renowacji na zdjęciach, ale na pewno nie tak jak przed renowacja. Jest lekko przykurzone.

A może jakiś czujnik mi mechanior stuknal przy ustawianiu zbiezności. To możliwe żeby one były aż tak na wierzchu i delikatne. W dołek nie raz wpadłem, ale nigdy po takim zdarzeniu nie było problemu, wiec chyba nie sa jakoś odkryte.
  
 
a nie mozesz szczytac kodu bledu z kompa?
tak chyba bedzie najprosciej. pozniej w zaleznosci od tego co wykaze, mozna czaczac naprawe. najpierw od czyszczenia
  
 
hej jesli pali sie kontrolka od abs to sprawdz czy nie masz przekaznika walnietego tez .. ja mialem popsuty i raz byl raz nie bylo abs-u .. a wszyscy co pytalem ich o przyczyne wskazywali wiazki przewodow , czojniki , pompe absu a to tylko maly przekaznik jest on pod maska w komorze silnika wraz z chyba 2 innymi przekaznikami w takiej czarnej skrzyneczce hehheh
  
 
Witam szanowne grono i odgrzewam schaboszczaka
Jak w tytule nie mam ABSu
Zgodnie z instrukcjami,przeczyściłem wszystkie możliwe miejsca czujników i dyfer i ........kiszka.
Zajrzałem pod maskę i zdjąłem złączkę przewodów na pompce od ABS i zmierzyłem napięcie na kablach.

WIDOK KOSTKI


NAPIĘCIE NA KOSTCE
BEZ ZAPŁONU
odpowiednio

11.7 _ 10.57
0.01 _ 12.31
12.06 _ 12.31
12.08 _ 11.81
12.18 _ 0.01
X _ 12.24

WŁĄCZONY ZAPŁON(wyłączony silnik)
odpowiednio

10.72 _ 10.41
0.01 _ 0.38
11.94 _ 12.15
11.94 _ 10.69
12.05 _ 0.01
X _ 11.11

Jak widać nie wszędzie jest napięcie:
>czerwony(cienki)
>czerwony(gruby)
>brązowożółty(po przekręceniu kluczyka)

Jestem zielony w tej kwestii .Jeżeli ktoś miał z tym styczność to proszę o podpowiedź.Może odpowiednie kable to odczyty czujników?
A może to przekażnik(kostka).Jeżeli ktoś ma na zbyciu to proszę o ofertę.
Acha silnik 2.0 8V z 92r.
pozdrawiam
  
 
]KOSTKA[/URL]

Mam nadzieje że teraz ktoś będzie wiedział
  
 
Widzę że zabiłem gwoździa (szkoda że to moja głowa)
Nowe dane:
>przekaźnik jest ok.
Jest światełko w tunelu,gdy zaboksowałem kołami(na 10 metrach trawy) kontrolka mi zgasła
Niestety po kolejnym odpaleniu wróciła jak bumerang
Ludzie dobrej woli.......HELP
  
 
podaj jakies numery i model pompy abs to pomyslimy. W tych autach jest złacze diagnostyczne ?? Zeby sie np polaczyc z abs ??
  
 
Niestety brak jest pinu K w złączu diagnostycznym(widocznie ten typ tak ma )
Jeżeli chodzi o dane pompy to zrobie to jak tylko znajdę chwilkę a może i szybciej
Nareszcie coś się ruszyło.......

Numer przekaźnika: GM 90 275 794
  
 
Pomierz opory czujników!
  
 
Numer pompki ABS 0 265 200 047
OTO ONA ,znalazłem identyczną w necie.
W niej są 2 przekaźniki + wcześniej opisana kostka(brak napięcia na kilku pinach):
>czarny o oznaczeniu 0332002174
>jasny o oznaczeniu 0332204153
nie wiem czy to są numery tych przekaźników.
Wyczytałem w necie że czujniki mają budowę cewki i przestają działać gdy uzwojenie się sfajczy.Więc zamiast czujki podłączyłem żarówkę 12V i włączyłem zapłon i tak 4 razy(każdy czujnik oddzielnie),niestety kontrolka nie zgasła.Więc jeżeli nie mijam się z prawdą czujniki mam dobre(w innym przypadku kontrolka by zgasła wskazując na zepsuty czujnik).
Skącentrowałbym się na braku zasilania w przewodach do pompki(ale nie znam schematu,więc nie wiem gdzie zanikają V_ty)
  
 


wkoncu mam czas wiec opisze
Przekaznik glowny K47
jak widac .Gdy go wypniesz to w gniazdku pod pinem 86 ma byc 12 V po wlaczeniu zaplonu
pod 31 ma byc masa pod 30 ma byc stale 12V a z pinu 30A wychodzi zasilanie na ECU ABS

Nastepnie odpinasz wtyczke z ecu ABS odszukujesz oznaczenia numerowe pinow i jedziesz dalej
Pod 1 ma byc 12 V jak wlaczysz zaplon
Pomiedzy 6 a 4 ,11 a 21 ,8 a 9,24 a 26 ma byc mierzalny opor w wartosci 1 kohm jak niema to lezy linia badz czujnik
na 25 ma byc 12 V jak wcisniesz hamulec
pod 15 ma byc 12 V po uruchomieniu silnika
20 oraz 34 to masa wiec przejscie na bude byc musi
pomiedzy 2 a 32 ,18 a 32 ,35 a 32 ma byc przejscie
pomiedzy 1 a 27 oraz 1 a 28 ma byc przejscie
29 a 32 ma byc przejscie Tutaj jest dioda wiec moze byc ze bedziesz usial zamienic koncowki miernika
pomiedzy 14 a 34badz 20 ma byc przejscie
daj znac

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2009-02-01 15:19:16 ]
  
 
WIELKIE DZIEKI ZA SCHEMAT

Już daje znać,a więc:
przekaźnik K 47(GM 90 275 794)
masa jest pod 31b a pod 31 nie ma pinu(pusto),poza tym napięcie się zgadza.
Już mi się niepodoba(ale ABS działał)
Jeżeli chodzi o ECU ABS o numerze 0265103034(no to już inna historia)
ciemno już jest więc walczyłem miernikiem po omacku(oko w rękę i heja),a więc:
rozłożenie pinów w tyczce jest inne(na schemacie jest 10:12),u mnie 11:11
A 1
B 2
C 3
D 4
E 5
F 6
G 7
H 8
I 9
J 10
K 11
B,C,E,F,G,1,3,4,5,6,8=badałem na masę i napięcie.......CISZA
A,I,J,K_masa
D_zapłon+chamulec=12V(bez zapłonu to masa)
H_zapłon=0,80V(bez zapłonu to masa)
1,3,4,5,6,8_CISZA
2,7,9,11_masa
10_zapłon=1,76V,uruchomienie silnika=13V
pod słowem"masa" miernik piszczał

i co wy NA TO
  
 
a ja na to ze niesluchasz
skad ty jakis rozklad pinow wzieles??
Gdzie masz kompa
pod siedzeniem czy kolo twojej lewej nogi?
Masz odczytac numerki w gniezdzie ecu i wtedy masz piny dzwonic zgodznie z moja wytyczna
  
 
tonący się brzytwy chwyta
sprawdzałem pod siedzeniem
Jutro sprawdzę moja "lewą" nogę

Cytat:
dzwonic zgodznie z moja wytyczna


TAK JEST (no i dostałem po łapach)
  
 
ecu ma 2 miesjca montazowe.Jesli jest pod fotelem kierowcy to nie bedzie go przy nodze od sprzegla i odwrotnie.
Przypatrz sie a znajdziesz cyferki inaczej droga likwidacji odnajdziesz numeracje sam np szukasz 2 5 i 9 a tak jest tylko jesli liczysz z a do b a nie inaczej
  
 
Jutro będę walczył i dam znać
  
 
Powtarzam! Pomierz opory czujników a nie żarówki będziesz podłączał.
  
 
Cytat:
Jutro będę walczył i dam znać


Trochę mi to zajeło

A więc tak: odzyskałem "masaż stopy"

Chcę jeszcze raz podziękować szanownemu SENATOROWI za schemat
Rozgryzłem swoją kostkę KOMPA
na której brakowało napięcia pod 1 przy włączonym zapłonie(zasilanie ECU).
Mam Omę A z 92r. i myślę że ten rozstaw pinów w kostce ECU nie tylko ja mam
Nie mogę sobie wyobrazić jak ABS działał wcześnie gdyż pin30a(przekaźnik)nie dawał zasilania.
Problem był z masą.Kostka do przekaźnika
.
Masa była pod 31b więc przełożyłem ją pod 31, i napięcie idące na 86(zapłon) przeszło na 30a a tym samym na ECU.
Wiem,trochę dziecinnie to opisałem ,grunt że działa.
Opór na czujkach mam 1,4_1,5 czy nie za wysoki ?
Jeszcze raz dzięki za wszystko
pozdrawiam