Co to może być 1,8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zauważyłem u siebie następującą martwiącą mnie rzecz. podczas gdy silnik jest zimny samochód pracuje prawidłowo fajnie przyspiesza i jest wszystko ok. gdy już się nagrzeje zaczyna tracić moc. taki przytępiony jest kiepsko przyspiesza. co to może być?? może ktoś już spotkał się z takim przypadkiem i będzie wiedział o co chodzi.
  
 
poczekaj na mariobrosa - on ze swoim wiele przeszedl wiec moze cos ci podpowie
  
 
ok poczekam ale może ktoś inny będzie wiedział
  
 
może przepływomierz?? Jak wariuje obiawy mogą być podobne
  
 
Przeplywka by byla tez na zimnym.

Diagnoza: Najprawdopodobniej slaba wydajnosc intercoolera, prawdopodobnie zanieczyszczony oliwa przez zdychajace turbo. Zdjac, wyplukac, zalozyc, podac czy sie poprawilo.
  
 
ok spróbuje
a czy coś jeszcze może powodować takie objawy?
  
 
Witam! Miałem DOKŁADNIE TO SAMO. DOKŁADNIE. Dlatego znam rozwiązanie. Winna jest pompa wtryskowa, a konkretnie tzw. zawór turbo, którego zadaniem jest zwiększanie dawki paliwa ze wzrostem obciążenia. Na zimnym silniku działa Ci wzbogacanie dawki realizujące odpowiednik benzynowskiego ssania, ale jak się silnik rozgrzewa, to stopniowo to wzbogacanie jest coraz mniejsze, a więc i reakcja na pedał coraz gorsza. Zapewniam, że to jest to! Koszt nowego zaworu jakieś 750PLN, koszt używanego (jeśli będziesz miał szczęście trafić) to 200-300PLN. Generalnie - pompa wtryskowa na bank do serwisu
  
 
Przyznaje racje Mariobrosowi
  
 
super. no nie tak super bo będzie kosztowało to troche. ale już wiem co nie tak. czyli ciągle ta pompa. jade do serwisu w takim razie i niech mi to robią szybciutko. dzięki wielkie za wszystko
  
 
Cześć, jestem tu nowy i zajmuję się głównie VW, ale jeśli chodzi o mnie, to to nie będzie sterowanie dodatkową dawką paliwa w pompie tylko przegrzany intercooler.
PRZYNAJMNIEJ TAK JEST/BY BYŁO W VW, ale dziesel, to diesel, cudów nie ma...

Przy odpalaniu (gdy silnik jest zimny) działa elektryczny siłownik w pompie, który przyspiesza zapłon i tyle (w zależności od temp silnika)

W czasie pracy turbiny, gdy zapodaje jakieś tam ciśnienie (największe pod obciążeniem-w czasie jazdy) jest wysyłany sygnał do pompy wtryskowej (po uzyskaniu ciśnienia doładowania o odpowiedniej wartości) żeby zwiększyć dawkę paliwa (w VW jest to zrobione za pomocą przepony reagującej na ciśnienie, w Fordzie - nie wiem-chyba elektrycznie, mniejsza już o to) i tyle.

W Escorcie intercooler jest w najgorszym z możliwych miejsc. Dostaje ciepło od kolektora wydechowego/turbiny jak i całe ciepłe powietrze z chłodnicy,które również wychodzi tamtędy spod maski. tak czy siak najwredniejsze miejsce dla intercoolera z możliwych. Proponuję albo zrobić "łapacz powietrza" na masce , albo wyczarowac inny intercooler i wsadzić go przed chłodnice z przodu.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-02-23 23:42:18, dr_Richie pisze:
Cześć, jestem tu nowy i zajmuję się głównie VW, ale jeśli chodzi o mnie, to to nie będzie sterowanie dodatkową dawką paliwa w pompie tylko przegrzany intercooler.


Przypuszczam, że wątpię... To, o czym pisze semisok objawia się wtedy, kiedy intercooler nie ma się od czego nagrzać, bo silnik dopiero zaczyna łapać temperaturę i od tego momentu jest coraz gorzej. Zresztą - nie montowałem żadnego magic-chłodzenia u siebie, tylko zrobiłem pompę i problemy całkowicie zniknęły...
Cytat:
PRZYNAJMNIEJ TAK JEST/BY BYŁO W VW, ale dziesel, to diesel, cudów nie ma... Przy odpalaniu (gdy silnik jest zimny) działa elektryczny siłownik w pompie, który przyspiesza zapłon i tyle (w zależności od temp silnika)


W pompie Lucasa też jest elektryczny sterownik, tylko... od zupełnie czego innego. On jest wykorzystywany np. przy zimnym silniku (współpracując w tym okresie z przestawiaczem kąta wtrysku) oraz np. przy załączeniu klimy - to za jego pośrednictwem zwiększana jest wówczas dawka paliwa, pozwalająca zminimalizować kopniaki w silnik od sprężarki klimy...
Cytat:
W czasie pracy turbiny, gdy zapodaje jakieś tam ciśnienie (największe pod obciążeniem-w czasie jazdy) jest wysyłany sygnał do pompy wtryskowej (po uzyskaniu ciśnienia doładowania o odpowiedniej wartości) żeby zwiększyć dawkę paliwa (w VW jest to zrobione za pomocą przepony reagującej na ciśnienie, w Fordzie - nie wiem-chyba elektrycznie, mniejsza już o to) i tyle. W Escorcie intercooler jest w najgorszym z możliwych miejsc. Dostaje ciepło od kolektora wydechowego/turbiny jak i całe ciepłe powietrze z chłodnicy,które również wychodzi tamtędy spod maski. tak czy siak najwredniejsze miejsce dla intercoolera z możliwych. Proponuję albo zrobić "łapacz powietrza" na masce , albo wyczarowac inny intercooler i wsadzić go przed chłodnice z przodu. Pozdrawiam


Kolektor wylotowy na mój gust znajduje się dość daleko od coolera, co nie zmienia faktu, że mógłby ten cooler znaleźć się dalej od silnika i np. z przodu auta. Ale nie demonizowałbym zgubnego wpływu jego oryginalnej lokalizacji na parametry silnika. Większy z całą pewnością ma pompa


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-02-24 14:26:17 ]
  
 
no to teraz mam jasność, aczkolwiek podtrzymuję tezę, że fabryczne miejsce jest najgorsze z możliwych dla intercoolera.

Na temat reszty się już nie wypowiadam, bo widać, że Ford ma inne rozwiązania niż VW, a Forda mam od kilku dni, a w VW siedzę od ponad 10 lat. To tyle.

Pozdrawiam!

Ps.Może ktoś w końcu ze "znawców" odpowie mi na mój post o tuningu 1.8TD, bo coś blado Państwo wypadacie w tej materii.
  
 
Cytat:
Ps.Może ktoś w końcu ze "znawców" odpowie mi na mój post o tuningu 1.8TD, bo coś blado Państwo wypadacie w tej materii.


A dlaczego użyłeś wyraz znawców w cudzysłowie - ma to być obraźliwe, bo jeszcze się nie doczekałeś odpowiedzi, czy przyświecał ci inny cel?

Poza tym skoro tyle lat zajmowałes się VW to powinienes wiedziec jak się tuninguje silniki TD na wtrysku pośrednim, bo przeca w VW tez takie występowały jeszcze parę lat temu.
  
 
Cytat:
2005-02-24 15:23:49, MAG pisze:
A dlaczego użyłeś wyraz znawców w cudzysłowie - ma to być obraźliwe, bo jeszcze się nie doczekałeś odpowiedzi, czy przyświecał ci inny cel? Poza tym skoro tyle lat zajmowałes się VW to powinienes wiedziec jak się tuninguje silniki TD na wtrysku pośrednim, bo przeca w VW tez takie występowały jeszcze parę lat temu.


Można zrobić kilka rzeczy: od ustawienia pompy poczynając, czy turbiny, poprzez polerowanie dolotu i kombinowanie z coolerem, a skończyć można na bardziej wyrafinowanych technikach - zmiana wałka rozrządu, tłoków. Wspólnym mianownikiem jest jedno - tylko tuning mechaniczny wchodzi w grę, a ten ma jedną cechę: mały przyrost w stosunku do ceny tego przyrostu...
  
 
co do "znawców", to przyznaję, że to miało być złośliwe, żeby Was pogonić do napisania odpowiedzi na zadawane przeze mnie pytania.

Turbinę mam do wymiany i nie wiem jaką, tj Escort vs Mondeo, no i czy dawać fabryczny intercooler, czy inny, jak również jakie dać ciśnienie doładowania (słyszałem, że max 1.2 bar'a, bo potem bogą być nieprzyjemności). Zastanawiam się jeszcze gdzie i czym podnosi się dawkę paliwa.
Co do kątów wałka i zapłonu, to na razie dam sobie spokój, jak również wszelakie polerki też sobie podaruję. Stożek też odpada, bo hałas jest niepożądany w kabinie.

Czekam zatem na propozycje i przetestowane rozwiązania.

Pozdro i przepraszam za złośliwe treści
  
 
Do Dr Richiego,

Nie tylko ja widze odebralem post scriptum jako obrazliwe. Blado wypadamy? Byc moze, ale kazdy z nas stara sie pomoc innym, jesli tylko potrafi.
A moze czas sie nauczyc wybierac odpowiednie forum? Interesuje Cie tuning? Od czego fora o tuningu?
Ten cudzyslow i znawcy to tez przesada, odbieram go jako niegrzeczny.

  
 
Cytat:
2005-02-24 17:31:49, dr_Richie pisze:
co do "znawców", to przyznaję, że to miało być złośliwe, żeby Was pogonić do napisania odpowiedzi na zadawane przeze mnie pytania. Turbinę mam do wymiany i nie wiem jaką, tj Escort vs Mondeo, no i czy dawać fabryczny intercooler, czy inny, jak również jakie dać ciśnienie doładowania (słyszałem, że max 1.2 bar'a, bo potem bogą być nieprzyjemności).


Co do turbiny Mondeo/Escort- silniki są praktycznie identyczne (moc, maksymalny moment obrotowy), turbiny różnią się konstrukcyjnie (inny wlot powietrza, inna współpraca z zaworem EGR, oczywiście dla silników, które ten zawór miały, nieco inny zawór upustowy). Ale o ile wiem, ciśnienie doładowania miały wszystkie turbiny takie samo. Ciśnieniem doładowania lepiej się nie bawić, to nie TDI by VAG, tutaj komputer nie będzie na bieżąco modyfikował dawki wtrysku dostosowując ją do ilości powietrza, bo nie ma takiego komputera, ani takiej możliwości, wszak w 1.8 TD jest wtrysk pośredni. Można na stałe zwiększyć dawkę (ustawiając ją na pompie), ale już widzę te czarne chmury za autem jadącym na niższych obrotach... Jeśli chodzi o cooler - ja nie bardzo widzę pod maską miejsce dla większego coolera, wszystko jest bardzo upakowane. W Mondeo jest więcej miejsca, można by kombinować, ale nie w Escorcie. Stożek też nie jest rozsądnym rozwiązaniem, w autach uturbionych raczej problemem jest nadmiar powietrza, a stożek daje właśnie lepszy "chwyt" powietrza, pożądany w silnikach wolnossących... Jak więc widzisz, essiego lepiej zaakceptować takim, jakim jest...
  
 
Cytat:
2005-02-24 17:31:49, dr_Richie pisze:
co do "znawców", to przyznaję, że to miało być złośliwe, żeby Was pogonić do napisania odpowiedzi na zadawane przeze mnie pytania. Turbinę mam do wymiany i nie wiem jaką, tj Escort vs Mondeo, no i czy dawać fabryczny intercooler, czy inny, jak również jakie dać ciśnienie doładowania (słyszałem, że max 1.2 bar'a, bo potem bogą być nieprzyjemności).


Co do turbiny Mondeo/Escort- silniki są praktycznie identyczne (moc, maksymalny moment obrotowy), turbiny różnią się konstrukcyjnie (inny wlot powietrza, inna współpraca z zaworem EGR, oczywiście dla silników, które ten zawór miały, nieco inny zawór upustowy). Ale o ile wiem, ciśnienie doładowania miały wszystkie turbiny takie samo. Ciśnieniem doładowania lepiej się nie bawić, to nie TDI by VAG, tutaj komputer nie będzie na bieżąco modyfikował dawki wtrysku dostosowując ją do ilości powietrza, bo nie ma takiego komputera, ani takiej możliwości, wszak w 1.8 TD jest wtrysk pośredni. Można na stałe zwiększyć dawkę (ustawiając ją na pompie), ale już widzę te czarne chmury za autem jadącym na niższych obrotach... Jeśli chodzi o cooler - ja nie bardzo widzę pod maską miejsce dla większego coolera, wszystko jest bardzo upakowane. W Mondeo jest więcej miejsca, można by kombinować, ale nie w Escorcie. Stożek też nie jest rozsądnym rozwiązaniem (a przynajmniej znowu uzyskane przyrosty nie będą proporcjonalne do nakładów finansowych), w autach uturbionych raczej problemem jest nadmiar powietrza, a stożek daje właśnie lepszy "chwyt" powietrza, pożądany w silnikach wolnossących... Jak więc widzisz, essiego lepiej zaakceptować takim, jakim jest...
  
 
jeśli chodzi o dawkę paliwa, to właśnie chodzi mi o nastawienie jej na stałe. Różnica w spalaniu ok 0.5L/100km, a ewentualny dymek za mną mam w... Co do ciśnienia doładowania, to wystarczy wg mnie pomixować przy westgate'cie. Intercooler natomiast osobiście wolałbym zapodać w zderzak, tylko coś tam krucho z miejscem (mam klimę). Może ktoś już coś takiego zrobił? Ciekawe jaki intercooler by tam wszedł ?
Pozdrawiam