| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
semisok ford escort Piastów | 2005-01-27 20:36:58 zauważyłem u siebie następującą martwiącą mnie rzecz. podczas gdy silnik jest zimny samochód pracuje prawidłowo fajnie przyspiesza i jest wszystko ok. gdy już się nagrzeje zaczyna tracić moc. taki przytępiony jest kiepsko przyspiesza. co to może być?? może ktoś już spotkał się z takim przypadkiem i będzie wiedział o co chodzi. |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-01-27 20:39:43 poczekaj na mariobrosa - on ze swoim wiele przeszedl wiec moze cos ci podpowie |
semisok ford escort Piastów | 2005-01-27 20:54:36 ok poczekam ale może ktoś inny będzie wiedział |
Artur_ST Red Devil Wartopia | 2005-01-27 20:57:05 może przepływomierz?? Jak wariuje obiawy mogą być podobne |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2005-01-27 21:36:38 Przeplywka by byla tez na zimnym.
Diagnoza: Najprawdopodobniej slaba wydajnosc intercoolera, prawdopodobnie zanieczyszczony oliwa przez zdychajace turbo. Zdjac, wyplukac, zalozyc, podac czy sie poprawilo. |
semisok ford escort Piastów | 2005-01-28 00:07:39 ok spróbuje
a czy coś jeszcze może powodować takie objawy? |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-01-28 13:39:37 Witam! Miałem DOKŁADNIE TO SAMO. DOKŁADNIE. Dlatego znam rozwiązanie. Winna jest pompa wtryskowa, a konkretnie tzw. zawór turbo, którego zadaniem jest zwiększanie dawki paliwa ze wzrostem obciążenia. Na zimnym silniku działa Ci wzbogacanie dawki realizujące odpowiednik benzynowskiego ssania, ale jak się silnik rozgrzewa, to stopniowo to wzbogacanie jest coraz mniejsze, a więc i reakcja na pedał coraz gorsza. Zapewniam, że to jest to! Koszt nowego zaworu jakieś 750PLN, koszt używanego (jeśli będziesz miał szczęście trafić) to 200-300PLN. Generalnie - pompa wtryskowa na bank do serwisu ![]() |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2005-01-28 14:12:41 Przyznaje racje Mariobrosowi |
semisok ford escort Piastów | 2005-01-28 18:03:16 super. no nie tak super bo będzie kosztowało to troche. ale już wiem co nie tak. czyli ciągle ta pompa. jade do serwisu w takim razie i niech mi to robią szybciutko. dzięki wielkie za wszystko |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-02-24 05:50:25
Przypuszczam, że wątpię... To, o czym pisze semisok objawia się wtedy, kiedy intercooler nie ma się od czego nagrzać, bo silnik dopiero zaczyna łapać temperaturę i od tego momentu jest coraz gorzej. Zresztą - nie montowałem żadnego magic-chłodzenia u siebie, tylko zrobiłem pompę i problemy całkowicie zniknęły...
W pompie Lucasa też jest elektryczny sterownik, tylko... od zupełnie czego innego. On jest wykorzystywany np. przy zimnym silniku (współpracując w tym okresie z przestawiaczem kąta wtrysku) oraz np. przy załączeniu klimy - to za jego pośrednictwem zwiększana jest wówczas dawka paliwa, pozwalająca zminimalizować kopniaki w silnik od sprężarki klimy...
Kolektor wylotowy na mój gust znajduje się dość daleko od coolera, co nie zmienia faktu, że mógłby ten cooler znaleźć się dalej od silnika i np. z przodu auta. Ale nie demonizowałbym zgubnego wpływu jego oryginalnej lokalizacji na parametry silnika. Większy z całą pewnością ma pompa
[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-02-24 14:26:17 ] |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-02-24 16:19:20
Można zrobić kilka rzeczy: od ustawienia pompy poczynając, czy turbiny, poprzez polerowanie dolotu i kombinowanie z coolerem, a skończyć można na bardziej wyrafinowanych technikach - zmiana wałka rozrządu, tłoków. Wspólnym mianownikiem jest jedno - tylko tuning mechaniczny wchodzi w grę, a ten ma jedną cechę: mały przyrost w stosunku do ceny tego przyrostu... |
dr_Richie Poznań | 2005-02-24 17:31:49 co do "znawców", to przyznaję, że to miało być złośliwe, żeby Was pogonić do napisania odpowiedzi na zadawane przeze mnie pytania.
Turbinę mam do wymiany i nie wiem jaką, tj Escort vs Mondeo, no i czy dawać fabryczny intercooler, czy inny, jak również jakie dać ciśnienie doładowania (słyszałem, że max 1.2 bar'a, bo potem bogą być nieprzyjemności). Zastanawiam się jeszcze gdzie i czym podnosi się dawkę paliwa. Co do kątów wałka i zapłonu, to na razie dam sobie spokój, jak również wszelakie polerki też sobie podaruję. Stożek też odpada, bo hałas jest niepożądany w kabinie. Czekam zatem na propozycje i przetestowane rozwiązania. Pozdro i przepraszam za złośliwe treści ![]() |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-02-24 19:35:17 Do Dr Richiego,
Nie tylko ja widze odebralem post scriptum jako obrazliwe. Blado wypadamy? Byc moze, ale kazdy z nas stara sie pomoc innym, jesli tylko potrafi. A moze czas sie nauczyc wybierac odpowiednie forum? Interesuje Cie tuning? Od czego fora o tuningu? Ten cudzyslow i znawcy to tez przesada, odbieram go jako niegrzeczny. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-02-24 20:25:18
Co do turbiny Mondeo/Escort- silniki są praktycznie identyczne (moc, maksymalny moment obrotowy), turbiny różnią się konstrukcyjnie (inny wlot powietrza, inna współpraca z zaworem EGR, oczywiście dla silników, które ten zawór miały, nieco inny zawór upustowy). Ale o ile wiem, ciśnienie doładowania miały wszystkie turbiny takie samo. Ciśnieniem doładowania lepiej się nie bawić, to nie TDI by VAG, tutaj komputer nie będzie na bieżąco modyfikował dawki wtrysku dostosowując ją do ilości powietrza, bo nie ma takiego komputera, ani takiej możliwości, wszak w 1.8 TD jest wtrysk pośredni. Można na stałe zwiększyć dawkę (ustawiając ją na pompie), ale już widzę te czarne chmury za autem jadącym na niższych obrotach... Jeśli chodzi o cooler - ja nie bardzo widzę pod maską miejsce dla większego coolera, wszystko jest bardzo upakowane. W Mondeo jest więcej miejsca, można by kombinować, ale nie w Escorcie. Stożek też nie jest rozsądnym rozwiązaniem, w autach uturbionych raczej problemem jest nadmiar powietrza, a stożek daje właśnie lepszy "chwyt" powietrza, pożądany w silnikach wolnossących... Jak więc widzisz, essiego lepiej zaakceptować takim, jakim jest... |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-02-24 20:27:36
Co do turbiny Mondeo/Escort- silniki są praktycznie identyczne (moc, maksymalny moment obrotowy), turbiny różnią się konstrukcyjnie (inny wlot powietrza, inna współpraca z zaworem EGR, oczywiście dla silników, które ten zawór miały, nieco inny zawór upustowy). Ale o ile wiem, ciśnienie doładowania miały wszystkie turbiny takie samo. Ciśnieniem doładowania lepiej się nie bawić, to nie TDI by VAG, tutaj komputer nie będzie na bieżąco modyfikował dawki wtrysku dostosowując ją do ilości powietrza, bo nie ma takiego komputera, ani takiej możliwości, wszak w 1.8 TD jest wtrysk pośredni. Można na stałe zwiększyć dawkę (ustawiając ją na pompie), ale już widzę te czarne chmury za autem jadącym na niższych obrotach... Jeśli chodzi o cooler - ja nie bardzo widzę pod maską miejsce dla większego coolera, wszystko jest bardzo upakowane. W Mondeo jest więcej miejsca, można by kombinować, ale nie w Escorcie. Stożek też nie jest rozsądnym rozwiązaniem (a przynajmniej znowu uzyskane przyrosty nie będą proporcjonalne do nakładów finansowych), w autach uturbionych raczej problemem jest nadmiar powietrza, a stożek daje właśnie lepszy "chwyt" powietrza, pożądany w silnikach wolnossących... Jak więc widzisz, essiego lepiej zaakceptować takim, jakim jest... |
dr_Richie Poznań | 2005-02-25 00:35:55 jeśli chodzi o dawkę paliwa, to właśnie chodzi mi o nastawienie jej na stałe. Różnica w spalaniu ok 0.5L/100km, a ewentualny dymek za mną mam w... Co do ciśnienia doładowania, to wystarczy wg mnie pomixować przy westgate'cie. Intercooler natomiast osobiście wolałbym zapodać w zderzak, tylko coś tam krucho z miejscem (mam klimę). Może ktoś już coś takiego zrobił? Ciekawe jaki intercooler by tam wszedł ?
Pozdrawiam ![]() |