| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2005-02-12 17:06:40 bardzo mnie ciekawi czy ktos kiedys slyszal o takim wzorze:
D * E * P = HP D - displacement ( w cu. in.) czyli poj. silnika 1 cal = 2.54 cm E - efficency (do policzenia, to sie nie zmienia chyba) P - air pressure (atmosferyczne ma 14.7, jeszzce nie wiem jaki to wymiar, moze psi) HP - horse power (w km jak mi sie zdaje) ten wzor ma pomoc obliczyc ile koni bedzie mial motor po zwiekszeniu cisnienia powietrza np. turbina z tego by wynikalo ze jesli zwieszymy cisnienie 1.5 raza bedziemy miec 1.5 raza wiecej kucykow pozdro ps. postaram sie przerobic ten wzor na polski niedlugo |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2005-02-13 02:06:59 taki wzor nie wiem skad gosc wzial, ale wyliczyl ze teraz ma 300 km w swoim wozie.
silnik 3.3 l niestety tylko tyle wiem fabryka dala 160 km, on zamontowal turbo. tak to bylo..... wiec jest jakis wzor czy raczej nie mozna tego w zaden sposob policzyc? pozdro |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2005-02-13 04:14:12 no tak mi sie zdawalo, ze po to sa hamownie.
czy jeszcze jakos mozna .
wzor nie powinien byc taki prosty to nie jest podstawowka! pozdro [ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2005-02-13 04:17:25 ] |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2005-02-13 08:03:31 może ten wzór jest tylko do jednego auta, z tą samą turbiną, a jego modyfikacje miałyby tylko polegać na zwiększeniu ciśnienia doładowania.
|
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-02-13 10:25:02 tak jak powiedzial wer.. lepiej jechac na hamownie.... najlepsza turbina nie pomoze przy padnietym silniku... |
Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-02-13 12:45:25
Też się nie sprawdzi bo wraz z podnoszeniem ciśnienia nieliniowo rośnie ACT (temperatura powietrza w dolocie) i rosną spadki ciśnienia na elementach dolotu (np. w Cosworth'ach powyżej jakichś 350KM ograniczeniem stają się kanały w głowicy), a poza tym efektywność pracy turbosprężarki spada. Innnymi słowy może yć tak że powiedzmy przy 1.5 bar mamy 300KM a przy 1.8 mamy juz tylko 250 i problemy ze spalaniem stukowym z powodu wysokiego ACT i kiepskiego opróżniania cylinddra spowodowanego oporami przepływu w sronie ciepłej turbiny. |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2005-02-14 14:03:12 czyli pasowaloby jechac 2 razy na hamownie,
raz przed zalozeniem turbo albo przed decyzja o zalozeniu drugi raz by sprawdzic o ile sie poprawilo. pytania: czy do silnika 1.3 mozna zalozyc turbo? ile wiecej mocy i momentu mozna przez to miec wiecej? pozdro |
Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-02-14 15:25:29
Mozna nie jeździć nawet w ogóle, kwestia gustu i tegokto będzie storił auto jedni do tego używaja hamowni inni nie..
Do każdego można. A ile masz kasy? Wszytsko zalezy od tego jak się to zrobi i za ile. W 99% samochodów jest to nieopłacalne ekonomicznie. Zrobienie tego porządnie zwykle zacyzna się od 10k PLN w górę. |
Anonymous Niezarejestrowany | 2005-02-16 01:26:24 10k pln to jest warty moj escort, nie wiem wiec czy jest warte wkladanie w niego tyle kasy.
a co jest bardziej oplacalne od turbo i jak to jest zrobienie porzadnie? chodzi o hard turbo? z tego co ja wiem to soft jest bardziej na krotka mete. moze sie myle. jak na razie jestem zielony. choc moze nie tak bardzo. pozdro |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2005-02-16 01:34:27 jak bym byl na 100% na tak to kasa by byla, ale nie wiem czy sie oplaca 10000 dolozyc zeby pojechac troche szybciej. moze lepiej sprzedac i kupic cos szybszego.
pozdro |
Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-02-16 22:43:37
A czym wg. Ciebie się różni soft i hard????? Niezależnie od tego ile chcesz ładować to stajesz przed następującą listą problemów (to tlyko najważniejsze rzeczy): -kolektor wydechowy -układ smarowanaia turbiny -układ dolotowy -intercooler -ECU - czujniki (iny MAP/MAF) wystrojenie tego jakoś... -układ paliwowy (wtryskiwacze, listwa, regulator ciśnienia) -układ wydechowy - cały nowy -jakiś system kontroli doładowania - np. boost controler A jeszcze nei zajrzeliśmy do środka silnika.... a policz sobie że półosie, skrzynia, sprzęgło za chwilę się upomną.... A porządnie? Porządnie to zrobić to ze zbudowanym pod to silnikiem na porządnych tlokach, korbach, wale, panewkach żeby to nie rzuciło żelaznym deszczem zaraz. Z właściwą skrzynią i resztą elementów no i z resztą auta w odpowiednim stanie żeby wykorzystać tą moc. |
Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-02-16 22:44:26
Zwykle to najbardziej opłącalna opcja, tuning rzadko kiedy jest zasadniony ekonomicznie, a jak jest to raczej w przypadku najszybszych egzemplarzy danego modelu. |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2005-02-17 02:36:10 wg mnie soft to dolozenie turbiny i wysilenie elementow
a hard to turbina i wymiana tych elementow ktore sa narazone na nadmierne sily, temperatury itd pozdro |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2005-02-22 09:15:36 jak tak bardzo chcesz miec turbo to kup jakis samochod ktory ma turbo w serii i wtedy sobie z nim kombinuj,pozdro!! |
Ziarek Kraków | 2005-02-22 10:11:57 Ja takze jestem podobnego zdania, że lepiej zakupić autko z turbiną w serii. Bowiem dokładanie zestawu turbo nawet licząc po używanych częściach np turbina Garret ok 400-700zł, Inercooler 100zł<, dodatkowo być może chłodnica oleju, zawory upusyowe (west gate), orórowanie, jeszcze jakaś elektronika by spasowała... Zakładając że sam byś sobie to zmontował i zestroił to by można się zamknąć w okolicach 2000zł. Lecz to dopiero początek bo trzeba by jeszcze doliczyć podrodze jakieś pie...ły które wychodzą w trakcie montażu, jeszcze nie wspomniałem na początku o modyfikacji kolektora wydechowygo i samego wydechu, jeszcze filtr powietrza...być może odpręzenie komory spalania, itd.
Jednym słowem fajna zabawa jak masz kasę i 2 autka - jedno do jazdy, a drugie do zabawy. |
Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-02-22 12:49:50
Zawór upustowy i wastegate to dwie różne rzeczy. |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2005-02-25 17:19:48 wczoraj kupilem drugi samochod tylko nie wiem ktory teraz bedzie do zabawy.
ten drugi ma silnik 3.5 l 6 cyl 214 koni.
ale miejsca pod maska raczej nie ma. za to ten 60 km miejsce ma tylko po co mu turbo? zeby sie rozlozyl za zakretem chyba. pozdro |