MotoNews.pl
1 Co to za czujnik?? (107308/45) - PT
  

Co to za czujnik??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Ciagle zmagam sie z problemem - zimny silnik gasnie. Dzis troche poprzygladalem sie swojemu autku i mam w zwiazku z tym pytania.
Na pierwszym zdjeciu zaznaczylem taki jakis czujnik . Co to za czujnik. Widzialem ze jest on przykrcony 1 sruba i jest ona niezle zmasakrowana. Wydaje mi sie ze wlasnie z tego czujnika mi syczy. Jakby lewe powietrze zasysal.

Czy to normalne ze przy gaszeniu silnika slychac takie 1,5 sekundowe dosc glosne sykniecie? Sprawdzilem uszczelki na wtryskiwaczach i sa ok, bo wydawalo mi sie na poczatku ze to tam syczy.

Na drugin zdjeciu jest przedow (leci chyba z serwa) i wchodzi do kolektora. Czy on ma sie ruszac? czuc ewidentnie u mnie spory luz (ze 2-3mm).

Bede wdzieczny za info
Radek

  
 
na pierwszym zdjeciu jest .czujnik połozenia wałka rozrządu.
Jesli słyszysz przy nim syk to znaczy , że masz gdzieś nieszczelność na wtryskiwaczach. Konkretnie w miejscu gdzie listwa wtrysków łaczy się z kolektorem ssącym(sa takie cztery silikonowe uszczelki).

Ten przewód (rurka) faktycznie jest od serwa. Może być luźna , ale musi być szczelna

aha, ten wcześniejszy czujnik nic do tego nie ma,
nie ma on połaczenia z kolektorem ssącym.
  
 
To tak jak koles podpowiadal ze tam miedzy ta listwa a kolektorem ssacym jest jakas uszczelka i ona moze byc trachnieta.
Pytanie czy to moze miec zwiazek z problemami na zimny i czy ew. mozna narazie z tym jezdzic.
Tam widzialem ze sa ze 4 sruby zeby sie do tego dobrac, ale bez kanalu to chyba ani rusz

Radek
  
 
Jak najbardziej moze mieć związek z wolnymi obrotami-zasysa tam lewe powietrze.

Jesli chodzi o dostep to pewnie musisz odkręcić cały kolektor ssący, ale tego nie wiem przy alu kolektorze. Ja mam plastik i cała listwa trzyma sie na 3 śrubkach. Pół godziny roboty. Od dołu nie ma wcale dostepu.