903 turbo!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam chcialem sie dowiedziec bo czytalem na stronce Fiata 127 w dzile tunig o turbinie do silnika 903.No i wlasnie tu mam pytanie czy ktos ma cos takiego w maluszku i jakie sa tego koszta?????Z gory dzieki POZDRO
  
 
kaza coś sie bawił w tym temacie ;-]
  
 
jest czlowiek ktory zaklada 903. nawet zamowilem sobie u niego na nastepny sezon zimowy prace zwiazane z instalacja. turbina z jakiegos volvo. ale poczekam jak mu sie to bedzie sprawowalo.
  
 
Cytat:
2005-02-23 11:24:52, marcelo3 pisze:
Witam chcialem sie dowiedziec bo czytalem na stronce Fiata 127 w dzile tunig o turbinie do silnika 903.No i wlasnie tu mam pytanie czy ktos ma cos takiego w maluszku i jakie sa tego koszta?????Z gory dzieki POZDRO



Witam!
Na poczatku zaznaczam ze nie jestem mechanikiem, ale tak na zdrowy rozum.
Wal w 903 ma trzy podpory co mocno imo go dyskwalifikuje. W przypadku jakiegokolwiek innego silnika, ktory ma 5 panewek glownych jest sens sie zastanawiac.
Instalacja w 903 to raczej sztuka dla sztuki. Trwalosc takiego silnika bedzie wrecz mierna - chyba ze to turbo bedzie bardzo softowe - ale na to to szkoda pieniedzy. Moim zdaniem lepiej wydlubac mocny niedoladowany silnik, a bedzie on bardziej trwaly, a i koszt mniejszy.
Sam zastanawialem sie nad turbina ale nie ma to wiekszego sensu.

Kaza gdzies opisywal na forum swoje przezycia z 903 i turbiną - albo znam to z czyjejs (Porthosa) opowiesci. Z tego co pamietam instalacja byla zalozona na "pałe" i tylko po to aby zobaczyc jak to bedzie.
pzd c.
  
 
Witam istotnie miałem taki silnik, poszukajcie w wyszukiwarce już pisałem kilka razy na ten temat, ale kilka słów instalacja była założona bardzo profesjonalnie, z tym że silnik nie był odprężany ani w żaden inny sposób przygotowany do tego i miałem dużo kłopotów z gażnikiem, ale teraz już jestem mądrzejszy i cały zestaw turbiny i kolektor i te wszystkie badziewia u mnie leżą i 903 po 40tys km też leży więc napewno w wolnej chwioli zmontuje znowu ten silnik, tamten poprzedni się sprzedał zanim zdąrzyłem dojść co jest co, ale powiem że wrażenia były niesamowite kręcił sie 9500obr/min moc ok 100ps ciśnienie doładowania ok 1bar ale pierścienie w mi9g poleciały, dlatego trzeba silnik pod sprężarke troche przygotować.
  
 
juz widze ten wal podparty w 3 miejscach jak spada na glebe razem z korbami i tlokami
  
 
koles jezdzi do wloch i tam ma znajomych ktorzy scigaja sie 903t........
  
 
Cytat:
2005-02-23 20:50:32, ZoLt4R pisze:
juz widze ten wal podparty w 3 miejscach jak spada na glebe razem z korbami i tlokami



to nie 1500, tu wal jest dosc krotki i 3 panewy nie maja az takiego znaczenia w tym przypadku, wiec byc moze wytrzyma o wiele wiecej, niz by sie moglo wydawac...
  
 
witam
co do silnika 903 to moim zdaniem 3 podpory wystarcza... zgadzam sie z przed mowca ze jest to krotki wal, przeciez ten blok to tyci tyci jest hehe
faktem przekonywujacym moze byc rowniez zywotosc tych silnikow!! moj ma ponad 270kkm i smiga jeszcze jak zloto(bez remontow),
dopadlem nie jednego dziadka ktory bez remontu smigal grubo ponad 300tys rekordziste ktorego spotkalem mial 430 tys km przjechane!! i jak on to mowil: jezdze dzien w dzien a w zimie sie nie pierdziele zakladam opony z kolcami, hehe
Silnik jest zywotny jak diabli ...zreszta skrzynia w 127ce tez..
znam jednego takowego co wkreca ten silnik az szkoda sluchac... a silnik jezdzi bez porblemowo... na 2ce siodema jechalismy 90km/h (wiem wiem licznik i obrotak mogl klamac ale obroty byly ponad 8000)
dodam ze opinia wszystkich mechanikow i znawcow tematu ktorych spotkam odnosnie silnika 903 jest jak najbardziej pozytywna...
sam sie zastanawiam na turbinka....z tego co pamietam rozmawialem z KAZA, i moim zdaniem warto sprobowac...
  
 
... obojetnie kogo pytałem .. nikt niepoweidizł nigdy złego łśowa o tym silniku... wg mojego zaufanego znajomego... to najlepszy fiatowkski silnik ...

rowniez uwazam ze turbo to dobry pomysł.. mzoektos rozwinie temat.. i napsize jak naleząłoby przygotowac ten silnik do pracy .. z turbo...
  
 
imho ciężko będzie to zestroić, jednak w silnikach z wtryskiem elektronicznym łatwiej niż w gaźnikowym (szczególnie odpowiednie AFR)
  
 
Cytat:
2005-02-24 21:12:01, blade87 pisze:
... obojetnie kogo pytałem .. nikt niepoweidizł nigdy złego łśowa o tym silniku... wg mojego zaufanego znajomego... to najlepszy fiatowkski silnik ...



No cóż każdy ma inne zdanie na ten temat. Moim zdaniem silnik ten jest beznadziejny. Wystarczy trochę przeciągnąć go na obrotach i juz zarzyga się olejem, zaczne coś stukać, pukać itd. To konstrukcja sprzed 30 lat, i uwierzcie mi, nie klepali go dlatego że był dobry tylko TANI.
  
 
... moze ktos sie wypowie na teamt silnika ... 1.0 od fiata uno ... to jest podobna konstrukcja... ?
  
 
Cytat:
2005-02-24 23:18:44, N_I_T_R_O pisze:
No cóż każdy ma inne zdanie na ten temat. Moim zdaniem silnik ten jest beznadziejny. Wystarczy trochę przeciągnąć go na obrotach i juz zarzyga się olejem, zaczne coś stukać, pukać itd. To konstrukcja sprzed 30 lat, i uwierzcie mi, nie klepali go dlatego że był dobry tylko TANI.



No ja mam zupełnie odmienne zdanie niż NITRO moim zdaniem to na prawde dobry silnik a mogą o tym świadczyć właśnie te lata już za nim 30 lat a one dalej jeżdżą, z powodzeniem konkurują z fire i zadowalają katowników mimo tego iż ich przebiegi sięgają już nieżadko ponad 300tys km.
  
 
A jak sie ma 899 Spi do turbo Mysle ze było by mniej zabawy chociaz by dlatego ze to wtrysk Co powiecie?
  
 
Cytat:
2005-02-25 00:50:46, BLUE_650 pisze:
A jak sie ma 899 Spi do turbo Mysle ze było by mniej zabawy chociaz by dlatego ze to wtrysk Co powiecie?



czy wiesz ile zaplacisz za zestrojenie komputera (o ile sie da)?
pzd c.
  
 
Cytat:
2005-02-25 09:58:17, qdlaty pisze:
czy wiesz ile zaplacisz za zestrojenie komputera (o ile sie da)? pzd c.



hmm.. nigdy sie tym nie interesowałem , ale pewnie nie jest to mała kwota a raczej spora
  
 
dodatkowy wtryskiwacz, w przypadku spi + tysiac innych pierdol ktorych koszt bedzie taki ze kupilbys za to 2-3 letni silnik 1.2 16v 85KM ktory mialby seryjna zywotnosc i lepsze osiagi. no ale mniejsza z tym.

co do 1.0 fire z uno , to to samo co 1108 i 1242 , roznia sie tylko pojemnoscia. w przypadku 1.0 i 1.1 tloki sa te same, roznia sie skokiem.

z ciekawostek moge powiedziec ze motor w CC nowaka (klasa do 1000cm) byl zbudowany wlasnie na bazie 999ccm i legitymowal sie moca 116 koni @ 9800 rpm.
  
 
Z tego co pisze Zoltar jest to nie opłacalne przedsiewziecie, jednak nie którzy ontują turbo do nie przystosowanych do tego silników by pokazac ludziom ze sie da. Jednak po przeczytaniu Waszych postów dochodze do wnosku ze nie ma sensu 1.2 ja wole
ale co tam 1.2 narazie montaz 900
  
 
Jezeli chodzi o problemy ze strojeniem kompa to najlepszym wyjsciem jest MegaSquirt - amatorski ECU ktory jest przystosowany do sterowania z aparatu zaplonowego i ma czujnik cisnienia w kolektorze ktory potrafi pracowac przy cisnieniach typowych dla turbo. Czesci kosztuja ok $70 z wysylka + 50-100 zl na pozostale (rezystory, kondensatory etc.). Jest w pelni programowalny z komputera PC, ma wejscie na lambde, wyjscie na silnik krokowy wolnych obrotow itd. Krzemowy zlutowal mi go i mial byc do mojego 903 ale sprzedalem 127 i teraz MS sluzy Krzemowemu chyba do magisterki.

Zainteresowani niech poszukaja w googlach MegaSquirt, byla tez dyskusja ma forum, Jasin mial MS'a w swoim Bisie na wtrysku - jest chyba nawet artykul na stronie.