MotoNews.pl
  

2107 tuning

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym aby ten temat zaistnial dla wszystkich ktorzy tuninguja swoje siodemki, prosze o podwieszenie tego tematu,jesli macie cos stunowane w waszych ladach to piszcie, a jak mozecie to wyslijcie mi fotki franc80@go2.pl
  
 
no to widze ze nikomu nie spodobal sie moj temacik,nikt nie chce sie chwalic co ma, w takim razie prosze o jego usuniecie.
  
 
No co ty???po co to usuwać . Myslę,ze przyda sie taki temat.
Nie mam co prawdza siódemki , ale trójeczkę i jesłi cokolwiek z nią bede robił - na pewno napiszę.Na razie nie tuninguje , ale robie podstawowe rzeczy - czyli naprawiam wszystko co się da. Ale juz niedługo...
1. Spręzyny (od grzegorza z Gliwic 15mm krótsze)
2 . Amortyzatory- KYB gas Twin Tube lub bilstein b4 (
3. Tuba wlotu powietrza do gaźnika ( ta z węgier o Csaby)
4. Sportowa (ale stylowa) kierownica.
5. Chromowane lusterka( oryginalne)
6. Halogeny z chromowaną obudowa (hella- przeciwmgielne okrągłe- jesłi takie trafię)
7. No i moze sportowa , chromowana( ale dopasowana do starego auta) końcówka wydechu - Ulter Sport jesłi cos takiego będzie pasowac do 2103
8. Felgi ATS ( juz mam rok prod 1979) i do tego dystanse 15mm oraz oponki 13" 195/60
9. No i ruszam na poszukiwania sportowych , starych foteli kubełkowych(najchetniej ze skóry. Ale to może byc ciezki temat - bo ciezko takie cos dorwać. A obecnie nie mam nawet zagłówków w przednich siedzeniach i pasów z tyłu.
Pozostałe rzeczy, a przede wszystkim wyglad zewnętrzny - bez zmian.
  
 
to i ja sie pochwale
1. 4xamorki Bilstein zolte (twarde jak kamien)
2. 4xrajdowe sprezyny (krotsze twardsze)
3. klatka bezpieczenstwa
4. kubelkowe fotele
5. pasy szelkowe
6. reczny hydrauliczny
7. odchudzone nadwozie
8. przerobiona deska rozdzielcza
9. gaznik Abarth wraz ze sportowym filtrem
10. ostry walek rozrzadu
11. splanowana glowica
12. lekkie zawory o zmienionym ksztalcie
13. lekkie wywazone kolo zamachowe
14. aluminiowe felgi
15. sportowy wydech caly na rurze 60mm
Zdjecia do wgladu w galerii pod szyldem "Kornat"
pozdrawiam czesc.
  
 
No proszę -ja zresztą ją widziałem na żywo - jest się czym chwalić kornat - gratulacje
Ale mam pytanko o spręzynki - co to masz za spręzyny????
No i moze znasz jakieś źródełko gdzie mozna trafić po "atrakcyjnej " cenie bilstetiny???
Pozdr
Paweł
  
 
reczny hydrauliczny? znaczy jak? jakas pompa przy recznym? i co , do rozpieraczy. jak to polaczyles?
  
 
Wszyscy się chwalą, to ja też mimo swej wrodzonej skromności się pochwalę:
Silnik:
- odchudzone koło zamachowe, korbowody, dźwignie zaworów jak i same zawory,
- polerowane zawory,
- przerobiony gaźnik (większe dysze i gardziele, II przelot otwierany mechanicznie) i oczywiście wypolerowane gardziele,
- powiększone i polerowane kanały w głowicy, spasowane z uszczelką i kolektorami, zeszlifowana wystająca część prowadnicy w kanale ssącym,
- zmieniony kształt komory spalanie w głowicy w pobliżu zaworów,
- splanowana głowica 2mm (trzeba będzie jeszcze skrobnąć, bo w wyniku zmian w komorze spalanie, sprężanie pozostało na swoim [niskim]poziomie),
- otwarty filtr powietrza,
- pojedyńczy tłumik na rurze 60 mm (już niedługo - na razie jeżdżę na dwururce).
Zawieszenie:
- dystanse 2x9mm - przód i 2x20mm - tył
- obniżony przód i tył (ale spręzyny pójdą do zmiany, więc nic wiecej nie napiszę- jest to opisane w wątku o zawieszeniu)
pozdrawiam
Janosik
  
 
ja na razie mam mało:
-swiece 3 iskrowe,
-przyciemnione tylne lampy,
-koncowka tlumika.
-pomalowane elementy deski rozdzielczej na srebrno,
-pomalowane elementy wnetrza na srebrno,
-pomalowana na srebrno dzwignia i obudowa recznego i dzwignia biegow,
-niebieskie diody w okolicach wlacznikow swiatel,
-niebieskie postojowki,
-stroboskopy w halogenach,
-pomalowana obudowa filtra powietrza na srebrno,
-pomalowane wycieraczki,spryskiwacze na srebrno,
-kolegi subwoofer w bagazniku

[ wiadomość edytowana przez: franc dnia 2003-08-31 16:10:55 ]
  
 
A i mam jeszcze naklejkę z czaszką i piszczelami na masce i drugą z napisem "2 FAST 4 U" na tylnej klapie
  
 
A ja wczoraj kupilem centralny zamek. Żona powiedziala tylko: "A może jeszcze złote klamki?"
Hmmm.. na to nie wpadłem...
  
 
Do Yanosika: Jak zmieniłeś kształt komory spalania? Podejrzewam, że zaokrągliłeś ten kąt między gniazdami zaworów i dnem komory, a może coś innego? To dla mnie ważne , bo mam dość przeprężony silnik i chciałbym go jednak odprężyć przez zmianę komory spalania. Bardzo proszę o dokładny opis lub rysunek.
  
 
Do konrata i Yanosika: napiszcie więcej o tych przeróbkach proszę!
konrat - jak odchudziłeś nadwozie? klatkę sam zrobiłeś? ile kosztowała? co to za gaźnik(od czego)? co to za wałek? co to za zawory - sam zrobiłeś czy kupowałeś? kolektor wydechowy zmieniałeś?
Yanoik - przeróbki silnika własnoręczne? z np."Usprawnienia Poloneza" ? co to za tłumik?
Do obu - jak widzicie osiągi Waszych samochodów 0-100km, na 400m ? Jak możecie to dajcie ceny wszystkich przeróbek. Dzięki.
  
 
Cytat:
2003-08-29 22:55:17, jurass pisze:
reczny hydrauliczny? znaczy jak? jakas pompa przy recznym? i co , do rozpieraczy. jak to polaczyles?


Np. >> TAK << - temat z forum F&F dotyczy DF'a, ale pomysly mozna zaadoptowac - np. pompa od hydraulicznie sterowanego sprzegla ze starego DF'a
  
 
Przeróbki robiłem własnoręcznie (poza planowaniem głowicy i toczeniem koła zamachowego). Tłumik robił mi kumpel wg schematu na węgierskiej stronie klubowej (racing modyf. / basic tuning). Jest tam też wiele innych przeróbek.
Cytat:
Jak zmieniłeś kształt komory spalania? Podejrzewam, że zaokrągliłeś ten kąt między gniazdami zaworów i dnem komory, a może coś innego?


To też, ale głównie poszerzyłem komore spalania w pobliżu zaworów (zrobiłem toporny rysunek, ale nie wiem jak go tu wsadzić ).
Oprócz węgierskiej strony korzystałem też z książki "Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" J.Januła; J.Szczeciński; S.Szczeciński. WKiŁ Warszawa1983.
Skany z tej ksiażki widziałem na jakiejś stronie (chyba Fiat & furious).
Jeśli chodzi o osiągi to na razie silnik ma po złożeniu przejechane 120 km, więc nie chce go jeszcze katować. Ale na 1 i 2 wgniata w fotel .
Pozdrawiam
  
 
Yanosik, jedno pytanie- jak powiekszyles gardziele??? W polsce nie ma wiekszych gardzieli do Lady? albo ja nie widzialem?
Rozwierciles tylko srodki? czy jak? To by mnie interesowalo najbardziej, bo wlasnie mam szybki walek, a za maly gaznik do niego.
pozdr
  
 
Rozwierciłem I przelot do 23 mm a drugi miał być rozwiercony do 27 ale chyba został mniejszy (już mi się chyba nie chciało ).
Pozdrawiam
  
 
jeszcze o recznym hydraulicznym

panowie czy duzo trzeba pokombinowac
aby zamontowac do tylu hamulce tarczowe od 125
  
 
ja rozwierciłem gardziele w gaźniku na pierwszym przelocie do 30mm a na drugim do 32mm ale to tylko ze względu na gaz bo jeśli cj=hodzi o etyline to trochę szaleją wolne obroty i rozwiercone są jedynie przewężenia w korpusie i tyczy się to gaźnika od 1.5 mechanicznego bo podciśnieniowy ma mniejszą średnicę na poerwszym przelocie i jeśli chodzi o LPG to pomaga ale osobiście szybko się przyzwyczaiłem i już jak dla mnie jest za wolne co nie zmienia faktu że przy ruszaniu ze świateł na mokrej nawierzchni mam duży problem jeszczed na drugim biegu żeby mi się koła nie ślizgały ale cóż moc robi swoje (odsyłam do profilu)

dobry
 
 
Odkurzę stary wątek i zapytam się ile kosztuje i gdzie można kupić szperę do Ładnej? Może ma ktos projekt jak to można wykonać?
Pozdro
Janosik
  
 
Można kupić na Węgrzech, Wychodzi po ok 400PLN.
Przywieźliśmy w lecie 2 sztuki. Jak się sprawują???Musimy poczekac na relację Barthezza i jego kolegi.
Paweł
P.S. Nie wiem , gdzie mozna to kupić w polsce