MotoNews.pl
  

Temperatura

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam maly problem i chcial bym sam go rozwiazac.
A wiec dopiero po godzinie jazdy temperatura na wskazniku pokazuje tyle ile potrzeba jakie sa moliwosci i jak sprawdic samemu co jest pochrzanione ??
Chce zalozyc gaz i dlatego musze to zrobic...
  
 
Pochrzaniony jest termostat. Co zrobic? Wymienic na nowy

Pzdr.
  
 
nic dodac nic ujac soop teoretycznie mozna jeszcze mowic o czujniku temp..ale zaczalbym od termostatu to na 99% pomoze
  
 
Choć czujnik temperatury to też może być. Faktem jednak jest, ze w Esperalach to raczej na wspomniane 99% termostat
Tak na marginesie mówiąc to gdzieś w programie motoryzacyjnym słyszałem teorię, że... "termostat pracuje w takich warunkach (zmiennych,trudnych etc.), że powinien być sezonowo wymieniany bez względu na to czy jest sprawny czy też nie".
  
 
Nawet sie nie zastanawiaj wymien termostat i czujnik temperatutu silnika (ten od wskazowki na desce bym sobie podarowal) - oba te elementy maj akolosalne znaczenie jesli idzie o sklad mieszanki a co za tym idzie m.in zuzycia paliwa... termostat to okolo 25 zł, czujnik okolo 20-25 zł - ja wymienilem i jest kolosalna roznica.... termostat zazwyczaj wypala sie w taki sposob ze sie nie domyka i masz caly czas wlaczony obieg plynu chlodzacego dlatego nie dziw sie ze temp podchodzi Ci tak wolno - niedogrzany silnik = wieksze spalanie (jest tak ?)
  
 
Cytat:
2005-02-23 22:28:52, dextran pisze:
Nawet sie nie zastanawiaj wymien termostat i czujnik temperatutu silnika (ten od wskazowki na desce bym sobie podarowal)



Czujnika bym nie wymieniał, chyba jeszcze nie było przypadku na naszym forum ,żeby komuś nawalił w/w czujnik.
  
 
Cytat:
2005-02-24 10:07:27, -JACO- pisze:
Czujnika bym nie wymieniał, chyba jeszcze nie było przypadku na naszym forum ,żeby komuś nawalił w/w czujnik.



Czujnik nie nawala w sesie ze przestaje dzialac tylko pod wplywem wysokich temperatur zachodza w jego rdzeniu zmiany (utlenianie?) powodujace zafalszowanie pomiaru rezystancji co skutkuje przeklamaniem kompa i zle dobranym skladem mieszanki... podlacz swojego Esperaka pod kompa obserwuj jaka tem podaje komp. a co widzisz wzrokowo. Zapewniam ze jesli masz czujnik od nowosci bedzies zmial sytuacje: komp. wskaze np ze masz temp silnika 87t. a w chlodnicy juz sie bedzie woda gotowac..... przerabialem to juz w 2 roznych autach.... sporo mnie to kosztowalo nerwow

[ wiadomość edytowana przez: dextran dnia 2005-02-24 15:27:47 ]
  
 
Hmm wymienie termostat
Jesli m to wplyw na splanie to tym lepiej bo na jednym baku tylko miasto i nie duze odleglosci wychodzi mi tak ze tankuje z 130zl i pelen bak i robie no moze 350km to chyba lipa nie?
Wiec sumujac jk wymienie termostat powinien mi mniej palic?

Dzieki za info
  
 
Za termostat w sklepie chca 80zl wiec skad te 25zl
Moze trzeba tylka jakas czesc w nim wymienic a koles powiedzial mi cene calego czy jak?
  
 
Wiem ze amatorka ale nawet nie wiem gdzie szukac tego termostatu. Czy to duzy problem go wymienic ? Jesli ktos to robil to prosil bym o wypunktowanie jak nalezy sie do tego zabrac.
Dzieki
  
 
jak zawolali 80zl to znaczy ze pewnie masz 1.8 albo 2.0?
wymiana nie jest problemem ale dobrze miec kanal zeby wode s chlodnicy dolem spuscic...
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-02-25 14:49:45, Zwierzu pisze:
Za termostat w sklepie chca 80zl wiec skad te 25zl Moze trzeba tylka jakas czesc w nim wymienic a koles powiedzial mi cene calego czy jak?



Moze tak: sprawny termostat to optymalna temp silnika, splanie n apewno spadnie jesli ten co masz powoduje niedogrzanie silnika ale wymien tez czujnik temp (!!) bo jesli on jest niesprawny sam termostat nic nie da.... Terza mamy zime silnik si ewolno dogrzewa wiec spalanie i tak bedzie wysokie... na bardzo dlugich dystansach jednak zauwazysz spora roznice.....


Cytat:
Za termostat w sklepie chca 80zl wiec skad te 25zl



Bo gosc zaoferowal Ci pewnie oryginal, wloskie odpowiedniki kosztuja duzo taniej i sprawuja sie dobrze... Nie da sie go naprawic bo jest to po prostu taka obrecz z przepustnica na sprezynie, po dwplywem ciepla zaczyna sie rozszerzac i powieksza sie przelot wody.... wymiana jest dosc prosta w 1.5 w 8V trzeba chyba prusc rozrzad i sam bym sie w to nie bawil.... Nie czy czasami od Opla nie pasuje... Ma rowniez opla corse b i taki wlasnie zalozylem i jest OK

TERMOSTAT

[ wiadomość edytowana przez: dextran dnia 2005-02-25 21:06:59 ]
  
 
W 1800 i w 2000 wymiana jest prosta - nie trzeba pruć rozrządu co sugerujesz!
Wystarczy zdjąć rurę górną chłodnicy (wyleje się sporo płynu, więc przed zabraniem się do wymiany należy się zaopatrzyć w ok. 2 litry płynu na dolewkę) odkręcić trzy śruby i wszystko... Sam wymieniałem na ulicy przed garażem - pół godziny roboty!
  
 
Cytat:
2005-02-26 14:13:11, Robert_S pisze:
W 1800 i w 2000 wymiana jest prosta - nie trzeba pruć rozrządu co sugerujesz! Wystarczy zdjąć rurę górną chłodnicy (wyleje się sporo płynu, więc przed zabraniem się do wymiany należy się zaopatrzyć w ok. 2 litry płynu na dolewkę) odkręcić trzy śruby i wszystko... Sam wymieniałem na ulicy przed garażem - pół godziny roboty!



Skor tak mowisz to tak jest, sugerowalem sie budowa 8 V w oplu ktorego rowniez exploatuje i tam musialem rozbierac rozrzad niestety .... A plyn to najlepiej sobie od razu w calosci wymienic przy okazji
  
 
A wiec dzisiaj wymienilem ten termostat i pokazuje temperature prawidlowo. Czujnika w yakim ukladzie nie wymieniam.
Koles za wymiane wzial 50zl trudno sam bym tego nie zrobil bo trzeba samochod podniesc i spuscic plyn.
Dziekuje i pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-02-26 16:16:20, Zwierzu pisze:
...Czujnika w takim ukladzie nie wymieniam. Koles za wymiane wzial 50zl....



Cena wymiany w normie ja w Corsie dalem 80 zł ale rozrzad musieli zdjac.... Co do CZUJNIKA nie zobaczysz efektow jego dzialania na desce bo do deski jest inny czyjnik.... jak wolisz ale j abym wymienil, te 25 zl to nie majatek a wymiana to tak jak wkrecenie sruby w blok silnika.... z reszta zobaczysz jak Ci bedzie palil to sam zdecydujesz... pozdro.
  
 
Cytat:
2005-02-26 17:56:31, dextran pisze:
Cena wymiany w normie ja w Corsie dalem 80 zł ale rozrzad musieli zdjac.... Co do CZUJNIKA nie zobaczysz efektow jego dzialania na desce bo do deski jest inny czyjnik.... jak wolisz ale j abym wymienil, te 25 zl to nie majatek a wymiana to tak jak wkrecenie sruby w blok silnika.... z reszta zobaczysz jak Ci bedzie palil to sam zdecydujesz... pozdro.



Hmm z tym czujnikiem to bym nie przesadzał. Najlepiej podpiąć interfejs i laptopa żeby zbadać jaką temperaturę odbiera ECU. Niech posiuadacze wymienionego wyżej zestawu zbadają ten parametr u siebie i jeśli u części z nich będzie coś nie tak - wówczas to będzie dla pozostałych sygnał, że czujnik można wymieniać.
Jednak wydaje mi się, że wymiana czujnika nie ma sensu.
  
 
Cytat:
2005-02-26 19:07:23, Robert_S pisze:
Najlepiej podpiąć interfejs i laptopa żeby zbadać jaką temperaturę odbiera ECU.



Tak jesli posiadasz darmowe podpiecie do kompa... tak adiagnoza kosztuje 80 zł a koszt czujnika to 25 zł jak nie mniej (widzialem po 17 zł)... Wiem co mowie bo przerabialem ta tematyke dokladnie... w 7 letnim samochodzie taki czujnik jest do wymiany na 101 %... z reszta wasza sprawa jak zalujecie 25 zygla.... zapewniam ze warto wymienic - tyle mojej rady....
  
 
interfejs mozna sobie zrobić za mniej niż 10 zł, program za darmo ściągnąć z internetu, parę osób na forum ma już takie coś i laptopa - co za problem sprawdzić doświadczalnie sprawę? Nie mówię żeby nie wymieniać czujnika - wręcz przeciwnie, jeśli bedzie przekłamywał to też go wymienię. Ale jeśli czujnik będzie ok - to nie widzę sensu.
  
 
Za czujnik u mnie koles chce ponad 80zl a samochod jest 5letni
A laptopa mam wiec chetnie bym sie dowiedzal cos wiecej o interfejsie pozdrawam.