Awaria nawiewu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem z regulacją nawiewu w kabinie 2.5tds bez klimy 93 rok. Ciepłe powietrze leci na nogi i na szybę, a nie chce na twarz i tę dużą kratkę. Proszę o pomoc
  
 
Cytat:
2005-02-19 18:35:33, Piotr525tds93 pisze:
mam problem z regulacją nawiewu w kabinie 2.5tds bez klimy 93 rok. Ciepłe powietrze leci na nogi i na szybę, a nie chce na twarz i tę dużą kratkę. Proszę o pomoc



Takie coś się dzieje jak pokrętło regulacji temp. ustawi się na godzine 2 (ciepłe: nogi, szyba, zimne twarz) więc może w tutaj lerzy problem (nawala ta regulacja) Tyczy się to co prawda E30 ale chyba jeżeli chodzi o takie coś to są to przyrządy podobne w działaniu podejrzewam, w najgorszym wypadku się mylę


[ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2005-02-19 19:26:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: marcingo dnia 2005-02-19 19:27:15 ]
  
 
[quote]
2005-02-19 18:35:33, Piotr525tds93 pisze:
mam problem z regulacją nawiewu w kabinie 2.5tds bez klimy 93 rok. Ciepłe powietrze leci na nogi i na szybę, a nie chce na twarz i tę dużą kratkę. Proszę o pomoc
Musisz wyjąć radio i pod spodem są zaczepione trzy linki do suwaków które sterują nawiewami i prawdopodobnie coś się odczepiło-sprawdż to!
  
 
Nawiew cieplego powietrza jest na szybę przednią,przednie szyby boczne i na nogi przód,tył.Nawiew zimnego powietrza jest tą dużą kratką i dwoma przednimi nad radiem.
  
 
po pierwsze- kolega Bogros - to od czego, jeżeli kolega twierdzi, że wszystko jest ok ,jest na tej środkowej kratce regulacja ciepłe/zimne powietrze(kolor czerwony/kolor niebieski) - wynikałoby z tego, że tym nawiewem może lecieć albo zimne, albo ciepłe powietrze. Ps poza tym w tak dużym samochodzie to ciepło, które leci tymi nawiewami na nogi i na szyby(przednią i boczne) powoli nagrzewa wnętrze. Po drugie kolega Broks -te linki są podłączone i one dobrze działają, czyli to nie to, a po trzecie kolega Marcingo to się na pewno myli, ale dziękuję za rady i proszę o następne
  
 
to zadna awaria tak musi byc ja tez mam tak poszukaj moich starych postow tam duzo o tym jest a po co jest te srodkowe pokretlo to ja nie wiem ale chyba dla picu bo nic nie daje ,gdybyś miał klime wtedy leciało by ci cieple
  
 
Witam.
Pokrętła znajdują się na wszystkich kratkach którymi jest nadmuch zimnego powietrza,służą one do zamykania lub otwierania nadmuchu.Zielony kolor oznacza otwarcie a czerwony zamknięcie wylotu.Pod radiem znajdują się pokrętła do regulacji nawiewu cieplego powietrza.Pokrętło z lewej strony służy do regulacji nawiewu z przodu,środkowe do do regulacji siły nadmuchu,prawe do regulacji nawiewu z tyłu.Pod pokrętłami znajdują się suwaki do włączania nawiewu.Górny suwak-nadmuch ciepłego powietrza z przodu,środkowy suwak-włączenie nadmuchu zimnego powietrza,dolny suwak-nadmuch ciepłego powietrza z tyłu.Takie są połączenia z nagrzewnicy i tego nie zmienisz.Dla sprawdzenia zapraszam na stronę www.realoem.com/bmw/ i tam poszukaj instalacji nawiewu oraz połączeń.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
Pokrętło z lewej strony służy do regulacji nawiewu z przodu,środkowe do do regulacji siły nadmuchu,prawe do regulacji nawiewu z tyłu.Pod pokrętłami znajdują się suwaki do włączania nawiewu.Górny suwak-nadmuch ciepłego powietrza z przodu,środkowy suwak-włączenie nadmuchu zimnego powietrza,dolny suwak-nadmuch ciepłego powietrza z tyłu



Moim zdaniem wygląda to tak:
Pokrętło z lewej strony służy do regulacji temperatury nawiewanego powietrza z lewej strony auta,środkowe do do regulacji siły nadmuchu,prawe do regulacji temperatury nawiewanego poawietrza z prawej strony auta. Pod pokrętłami znajdują się suwaki do włączania nawiewu.
1.Górny suwak - nadmuch na syzbę czołową i szyby boczne
2.Środkowy suwak - nadmuch na twarz i klatę
3.Dolny suwak-nadmuch na nogi (w tym na nogi pasażerów z tyłu)

Twój problem może wynikać z niewłaściwej pracy lub podłączeń linki środkowego suwaka lub pokręteł znajdujących się bazpośrednio przy nawiewach w środkowej części deski. Zrób sobie test:
1. środkowy suwak na max w prawo
2. suwaki górny i dolny na max w lewo
3. pokrętła od regulacji temp. nawiewanego powietrza na max
4 pokrętło od regulacji siły nawiewu na 2 (chyba że hałas Ci nie przeszkadza to może być więcej)
5. pokrętła otwarcia środkowych nawiewów (te zewnętrzne kółeczka) oraz pokrętło reg. temp pomiędzy nimi - na max do góry
Przy tych ustawieniach musi polecieć ciepłe . (źródła: instrukcja obsługi E34 + doświadczenia własne z E34)
  
 
aha odnośnie stwierdzeń, że tak musi być tzn. zimne powietrze na twarz..... zapraszam na przejażdżkę moim szrotem
  
 
jak czytam posty to bardzo wiele osob ma w swojej bmce problemy z ogrzewaniem.to duzy minus tych uzywanych samochodów.
  
 
w mojej 525 z klimą dwustrefową mam też takie problemy, przy wyłączonej i włączonej klimie, ze środkowych i bocznych nawiewów zawsze leci zimne powietrze. Próbowałem róznych sposobów i ustawień - i nic. Wie ktoś jak na to zaradzić??
  
 
to że tak musi byc sugerownao mi kiedyś na forum i jeden znajomy to samo mi mówił wiec teraz juz niewiem?!?!!?!?!??!
  
 
Instrukcja do E34 na temat ogrzewania i przewietrzania (w wersji bez klimy) mówi tak:

"...
Wlot ciepłego powietrza (suwaki 1, 3):
Przez dysze odrażania na szybę przednią i na przednie szyby boczne oraz przez przednie i tylne wyloty nad podłogą.

Wlot powietrza zewnętrznego (suwak 2):
Przez wyloty kierujące i dozujące w środku tablicy rozdzielczej i w drzwiach przednich oraz przez dozującą kratkę w górnej części tablicy rozdzielczej.
..."

Oznacza to tyle, że przez środkowe kanały leci zawsze powietrze zewnętrzne, czyli zimą zimne.

Inaczej sytuacja wygląda przy klimie.
  
 
W mojej beti jest klima dwustrefowa więc to co pisałem kilka postów wcześniej dotyczy właśnie aut wyposażonych w ten układ. Uściślając:
- temperaturę nawiewanego powietrza ustawiam pokrętłem lewym i prawym a wydajność nawiewu - środkowym. Dokładny opis działania suwaków:
s1. - (patrząc od góry) - nawiew na szybę czołową i częściowo na boczne (przez małe nawiewki w skrajnych częściach deski - na górze)
s2 - nawiew przez dużą kratkę na wierzchu deski, nawiewy centralne i nawiewy zamocowane w drzwiach.
s3 - nawiew na nogi (przód i tył)
Ze wszystkich tych nawiewów uzyskuję ciepłe (gorące powietrze) którego temp. dla konkretnej strony auta zależy o ustawień w/w pokręteł.
Jedynym wyjątkim jest (przynajmniej w moim aucie) centralny nawiew na tylną kanapę. Z tamtąd bez względu na ustawienia zawsze leci mi chłodne powietrze.
  
 
ale bagno z tym ''bawarische'' ogrzewaniem...u mnie w 2 strefowym klimatroniku ze srodkowej kratki leci tylko zimne ,jest cieplej jak zamken obieg ale to z racji tego ze w srodku jest cieplej....nie wiem co bedzie w lato?
  
 
Romanek! Oglądałeś kiedyś na żywca układ grzewczy E34? Poglądowy materiał znajdje się na allegro (gość sprzedaje kompletną nagrzewnicę z linkami ). Może po prostu coś ci się zacięło albo wypięło? Ja sam nie bardzo rozumiem choćby to czemu na pasażerów z tyłu przez centralny nawiew ma lecieć zimne powietrze! Pewnie też można coś pokombinować, żeby to zmienić. Moja przygoda z E34 zaczęła się od tego, że był walnięty termostat (trzymał do ok 50C), zapchany filtr przeciwpyłkowy i odłączone pompki nagrzewnicy. Ogólnie Syberiada. 2 godz. grzebania przy faszyście i cieplutko jak na Mauritiusie, żadnego parowania szyb i naprawdę przytulnie
  
 
wiesz nie ogladalem jednak u mnie jest wszystko tak zabudowane ze szok!filtr przeciwpylkowy jest nowozakladany,sprawdzalem cewki w zaworze pompy wodnej(sa sterowane z kompa i podejrzewam ze nie zamyka mi sie ta od prawej strony)termostat dziala.
  
 
jak masz uszkodzony termistor to też będziesz miał gorący nawiew cały czas na fula
  
 
Witam.Jestem tu nowy,kupiłem 525 e-34 1995 rok i mam problemy z nadmuchem,może przeoczyłem i gdzieś już był taki temat,jeżeli tak to sorry.Dmuchawa mi chodzi jak burza,ale efektów nie widać,ilość wydmuchiwanego powietrza jest taka sama jak w fiacie 126p. Myśle że gdzieś coś jest zapchane,ale co ?
  
 
U ojca miałem ten sam objaw, no i dzisiaj własnie wymieniłem filtr klimatyzacji i nagle zrobiło się tornado po włączeniu nawiewu Może to dolega Twojej beemce.
No może to być również kwestia regulacji, przynajmniej w E32 było tak że elktryczne silniczki otwierały dopływ powietrza w danym miejscu i czasami lubiały się chszanić! - powiedz czy np wieje dobrze, ale tylko w jednym miejscu (np tylko na nogi?) ??
Tak wogóle napisz czy masz klimatyzacje, a jeżeli tak to czy jedno czy dwostrefową??