MotoNews.pl
  

Oto co wyczytałem na mfk126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co takiego wyczytalem na mfk126p:
"zalozenie filtra powietrza zamiast tłumika szmerow ssania daje taki efekt ze jak silnik ma za malo powietrza to moze pobrac je z komory silnika a jak dostaje za duzo to nadmiar przechodzi przez filtr do komory"
inny urzytkownik odpowiada
"to musi fajnie wyglądać a jeszcze lepiej chodzić"
  
 
o so chodzi??
  
 
czy ma to jakis sens?
  
 
Cytat:
jak dostaje za duzo to nadmiar przechodzi przez filtr do komory"



z tym to bym się zgodził akurat
  
 
hmmm...
raczej nie o to pytam zapytał bym lepiej czy ma sens zakładanie nowego wątku z czymś takim wydaje mi sie że w HP jest taki temat jak "smieszne linki i inne" i tam to mozna było władować no ale to już moderator decyduje...
  
 
rozmawialem kiedys z pewnym magikiem ze cos takiego moze zle wplynac na silnik. powiedzial ze silnik nie moze pobierac cieplego powietrza.
  
 
A ja widziałem kiedys takie cos , takie gazniki wielkie (pewnie duzo pali) jedne pionowo stały w drugim zaś przypadku bardziej w poziomie i takie trąbki miały jakies dziwne i niby z kad one to powietrze zasysały ???
  
 
1)jesli masz nawiercone dziury w puszce pod filtrem to przewaznie bedziesz miał nadmiar powietrza raczej nie bedzie pobierał tamtedy
2)
niby czemu coś miałoby stac sie silnikowi z tego powodu?
3)
przecierz w obudowie pod ciegnem gazu jest nawet specjalna klapka w FL 126 zeby w zimie gaznik ciągnął powietrze ogrzane z komory silnika zaraz po rozruchu
  
 
byc moze, ja slyszalem taka wersje moze sie myle i ten magik
  
 
Cytat:
2006-08-29 19:40:07, gerg pisze:
byc moze, ja slyszalem taka wersje moze sie myle i ten magik


A ja słyszałem ze Franc strzelał do papierza
  
 
Cytat:
rozmawialem kiedys z pewnym magikiem ze cos takiego moze zle wplynac na silnik. powiedzial ze silnik nie moze pobierac cieplego powietrza.


No to ciekawe bo koleś który zbudował silnik dla 2-krotnego mistrza polski HS-750 właśnie taką modyfikację polecał w przypadku pozostania przy seryjnym dolocie.
  
 
a z fizyki wiemy ze cieple powietrze zajmuje wieksza ilosc miejsca w komorze cylindra a zimne mniej z pewnoscia kazdy zauwazyl ze malusch jedzie troszke lepiej gdy zasysa zimne wieczorne powietrze
  
 
Cytat:
Mariusz126p
Wysłany: 2006-08-29 21:04:48

a z fizyki wiemy ze cieple powietrze zajmuje wieksza ilosc miejsca w komorze cylindra a zimne mniej z pewnoscia kazdy zauwazyl ze malusch jedzie troszke lepiej gdy zasysa zimne wieczorne powietrze



wydaje mi sie ze kolega gerg pytał sie o to czy silnikowi to nie zaszkodzi, i odp. brzmi ze nie zaszkodzi... oczywiscie prawda jest taka ze silnik lepiej jedzie zasysając zimne powietrze niz ciepłe,
  
 
Cytat:
2006-08-29 19:32:50, HNT pisze:
...........3) przecierz w obudowie pod ciegnem gazu jest nawet specjalna klapka w FL 126 zeby w zimie gaznik ciągnął powietrze ogrzane z komory silnika zaraz po rozruchu



nie ciagnał, tylko częsciowo wydmuchiwał na zewnątrz z obiegu by mniej go szło na cylindry i głowice
  
 
Cytat:
A ja słyszałem ze Franc strzelał do papierza


a ja slyszalem ze papiez byl murzynem
porostu tak mi powiedzial mechanik ktory naprawia maluchy od dwudziestu lat, moze sie myli. wiec zylem w przekonaniu ze tak jest, ale skoro tak mowicie to musi byc prawda. pytanie czy mozna na codzien z tym jezdzic czy nie bardzo?
  
 
Cytat:
nie ciagnał, tylko częsciowo wydmuchiwał na zewnątrz z obiegu by mniej go szło na cylindry i głowice



hmmm tak czytałem w książce niestety nie pamiętam autora- ale książka ta zawierała wszelkie użytkowe modyfikacje, zjawisko pobierania ogrzanego powietrza jest tez wykorzystane przy większości aut - doprowadzone do filtru powietrza za pomocą alu rurki najczesciej znad kolektora wydechowego- w maluszku FL seryjnym znad głowicy (nagrzewa sie najszybciej) poza tym w seryjnym kaszlu to przez ten krokodylek w oblachowaniu niewiele powietrza wydmuchuje... oczywiscie ta uchylana klapka traci sens gdy powierci sie dziury pod filtrem i zetnie sie rurke doprwadzajaca powietrze do filtra...

niby dlaczego nie mógłbyś na codzien z tym jeździć? tylko pamiętaj że wtedy może się okazać że zmieniając mu ciśnienie powietrza w dolocie, bedzie trzeba nieco podregulowac gaznik. Szkodliwe dla silnika jest jeżdżenie z gołym gażnikiem bez filtra powietrza w ogóle... a nie z dodatkowym filtrem, który ma za zadanie wydmuchiwanie nadmiaru powietrza- aha stosuje sie go gdy masz powiercone dziury pod filtrem powietrza w puszce- przy serii to raczej niepotrzebne wg. mnie...




[ wiadomość edytowana przez: HNT dnia 2006-08-30 11:53:48 ]
  
 
gerg co Ty masz z tymi tłumikami szmerów
  
 
tzn? nie rozumiem
  
 
Cytat:
2006-08-30 12:55:38, gerg pisze:
tzn? nie rozumiem


Czy to nie Ty mi pisałeś na gg kiedyś coś pcv
  
 
tak ale to dla kolesia potrzebowalem wymiar.