Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2005-03-07 22:23:16 Witam !!!
Bardzo ważna sprawa czy do BMW E-34 520i 12V 129KM można założyć Turbine ?? |
MEGA_3 caravany dziwne Kalisz | 2005-03-07 22:50:03 można
|
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-03-07 23:58:35
na 100% nie warto, chyba ze zamierzasz tym samochodem jezdzic do smierci. a i tak ze 129km cudow nie zdzialasz bo podjedzie taka 540 i wciagnie cie nawet z turbina. chyba taniej wydzjdzie kupic ladna 540 jak ci tak zalezy na mocy |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2005-03-09 00:25:05 Moje auto jest warte około 10 tys zł więc + 10 tys zł za turbine i przeróbki to jest 20 tys zł. Więc powiedz mi gdzie kupie za 20 tys zł BMW M5 w dobrej formie ??? Nigdzie!!! - zjeździłem pół Niemiec i Holandii obejrzałem koło 30 aut wszystkie z silnikiem powyżej 3000cm3 były dobrze dopierd***ne przez młodych ![]() ![]() Ludzie niechcą kupować aut o takich silnikach mimo że to 2000cm3, po drugie to wszyscy myśla że to pali jak czołg, a każda naprawa to sie liczy w tysiącach. A mentalności ludzi nie zmienisz. Jestem w trakcie przeróbki zawieszenia - utwardzania i remontu. Na jesień mam zamiar zrobić wnętrze w kremowo czarnej skórze lub skaji jezeli nie starczy mi kasy (skóra 4000zł, skaj 1800zł). Na koniec mam zamiar go przemalować z ciemnej zieleni metalik na granat metalik, tylko troche sie boje rozbebeszenia auta do gołej blachy. Bo cholera wie czy jak mi go poskładają czy nie będzie trzeszczał i skrzypiał ![]() Przy okazji chce na wiosne zrobić silnik na maxa jak sie da byle nie zmniejszyć jego żyotności. Niewiem czy da sie tak bardzo podwyższyć moc bez gwałtownego obniżenia żywotności. Ale włąsnie tego chce od was chłopaki ![]() ![]() |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2005-03-09 13:03:21
Jeżeli chcesz dwukrotnie dźwignąć moc czyli zrobić powiedzmy 250KM, to już nie jest "tylko" turbina ale i skrzynia, dyfer, oczywiście elektronika itp. Przy takiej różnicy do fabrycznego 2000/129KM silnik napewno diametralnie zmieni swoją charakterystykę i TRWAŁOŚĆ. Gdyby to było takie proste i trwałe, to nie byłoby całej gamy silników w ofercie różnych marek. Dla mnie? Nie powiem że to jest dobry pomysł... pzdr P.S: Ale życzę Ci jak najlepiej. Aha jeszcze mam ale do: "zwiększyć choć dwukrotnie moc" ![]() |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-03-09 16:01:07 żeby zwiększyć dwukrotnie moc będzie potrzebne kilka gadżetów a mianowicie
1.6x kuty tłok ok 2tyś za sztuke 2.6 x korbowód nie wiem ile za sztuke 3. zawory z sodem około 80 zło szt 4. przydałby sie nowy wał korbowy ok 6tyś 5. dyfer ze szperą bo na zwykłym nie pojeździsz ze2 tyś 6 intercooler ok 300pln 7. turbina jeżeli nówka to ok 4tyś 8. nowe wtryski popa paliwa komputer ok 4tyś 9. no i kogoś kto to wszystko poprzerabia i poskłada do kupy ok 3tyś 10. nowe hamulce tak z 1500 11. sprzęgło sportowe wielotarczoweok 3 tyś jeżeli o czymś zapomniałem to prosze dopisać ![]() czy dalej chcesz zakładać turbo?? [ wiadomość edytowana przez: hz10 dnia 2005-03-09 16:01:45 ] |
![]() romsi BMW Friend BMW 525 E34 ostrów mazowiecka | 2005-03-09 23:02:25 buczer,sam widzisz jakie to koszta,mija się to z celem.ja proponowałbym ci coś takiego:załatw sobie solidny motor 2.5 24v razem z elektroniką(koszt 3-3,5tys.zł.),do tego skrzynię z dyfrem do tego silnika(koszt 1000zł.)na koniec niewielką turbinę(kosztów turbiny nie znam ale myślę że ze 3000zł.max)oddaj gdzieś do dobrego warsztatu niech ci założą silnik,skrzynię i dyfer.potem oddaj na założenie turbo do specjalisty.po takim zabiegu uzyskasz spokojnie 250PS.bez uszczerbku na silniku,a koszty bendą o ponad połowę mniejsze od tego co ty planujesz.ja zrobiłbym tak jak napisałem wyżej ale decyzja należy do ciebie. ![]() |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2005-03-10 01:57:52 hz10 pisze:
Dla mnie 10 tyś. zł i więcej to około 13-15 tys.zł - więc sie zdecyduj bo zachwile piszesz mi że same 6 tłoków będzie mnie kosztowało 12 tys.zł. Druga rzecz - ja szukając auta nie spotkałem sie z żadną M5 w średnim stanie nie mówiąc o dobrym. Silniki były tak dopieszczone że nic tylko płakać. Więc zapodaj mi choć jeden adresik gdzie moge zobaczyć wystawioną na sprzedaż M5 w dobrym stanie. No ale nic zacznijmy może od początku bo już wiem że rozmarzyłem się pisząc ten post. Więc może inaczej powiedzcie ile mniej więcej da mi zysku na mocy założenie jakiejś turbinki za około 3500zł + ogólna kosmetyka silnika typu niewiem splanowanie głowicy i kilku jeszcze innych podstawowych czynnosci (które najlepiej napiszcie wy bo ja niewiem ![]() Albo jeszcze inaczej co zrobić żeby zwiększyć moc tego silnika jak najbardziej bez zmniejszania jego żywotności ?? I wymiany pół samochodu - powiedzmy o około 50KM ?? Natomiast jeżeli chodzi o wymiane silnika to bezproblemowo podobno wygląda sprawa z włożeniem silnika 525 12V. Ja sie nie znam więc przy okazji napiszcie czy skrzynia sprzęgło i most mogą zostać te same. W sumie wolałbym włożyć 525 na 24V ze 192KM i szczerze to by mnie już zadowoliło. Tyle że tu już jest chyba większy problem no bo jest komputer a w 12V nie ma. Jeżeli ktos ma ochote to nieh opisze jakby wyglądała wymiana na 525 12V i 24V. Byłbym bardzo zobowiązany ![]() |
![]() romsi BMW Friend BMW 525 E34 ostrów mazowiecka | 2005-03-10 16:38:15
w 12v też masz komputer ![]() ![]() sprawa wygląda tak: jeżeli chcesz włożyć 2.5 m20 to przeróbek z instalacją będzie niewiele(zrobi ci to każdy elektryk) skrzynia chyba może zostać od 2.0 ale dyfer na bank do wymiany.to samo z komputerem bo jest inny(ale całość to nie takie duże koszta) dołożysz turbinkę i lekką ręką masz 200PS lub ponad,bez drastycznego obniżenia żywotności silnika.tyle że jak robić coś takiego to radzę wysypać się troszkę więcej(nie dużo więcej) i założyć silnik 2.5 24v m50.dla mnie m20 robi się troszkę przestarzałą konstrukcją.poszukaj w internecie rozbitej e34 2.5 m50 na części i wybierz się na zakupy ![]() ![]() |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2005-03-10 19:42:33 Dzięki romsi takiej wypowiedzi mi było trzeba już zaczynam szukać silniczka 525 24V ![]() ![]() |
![]() michał16v BMW Member Rekord E 16V Chełm | 2005-03-10 22:30:31 założenie turbo do silnika m50 ze stopniem spr.10.5 spowoduje przegrzewanie i ciągłe spalanie stukowe co prawda cz.sp.stuk. będzie opóźniał zapłon ale moc spadnie poniżej nominalnej
bez zmiany tłoków sie nie obejdzie silnik m20b a m50 i ich osprzęt to dwie bajki inne przepływomierze, obudowy filtra wydech inny instalacja całkiem inna skrzynia 2.5-3,5 ma te same przełożenia a 2.0 już inne --- najmniej roboty i kosztów jest z m20 2,5 170koni |
![]() romsi BMW Friend BMW 525 E34 ostrów mazowiecka | 2005-03-11 00:38:34
a skąd ty to niby wiesz ![]() jak nie masz pojęcia to nie pisz ![]() przy zakładaniu turbo trzeba delikatnie odprężyć silnik,każdy kto ma o tym trochę pojęcia,powinien wiedzieć. druga sprawa,jeżeli chłopak znajdzie rozbite e34np.po dachowaniu widziałem takie w cenach nawet po 4-5 tys. to będzie miał wszystko,musi tylko znalezdz dobrego mechaniora (koszt max 2 tys. ,kumpel robił podobną przerzutkę za 1500zł)poprzekładać i po sprawie.całośc wyjdzie taniej niż cena kutych tłoków ![]() ![]() |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-03-11 09:23:48 buczer dlatego takie zmiany cen bo ty chcesz od razu 2x większą moc jak byś napisał że "chce mieć 170km" to wystarczy tylko montaż turbiny i odprężenie silnika i intercooler a tak...no i jeszcze pomyśl o momencie obrotowym jaki daje doładowany silnik elastycznoąć i wogóle |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2005-03-11 10:49:07 No więc jest dobrze dużo ciekawych rzeczy sie dowiedziałem i już wiem że na początek musze znaleźć E34 do rozbiórki z silnikiem 525 24V. Jak taki znajde to będe szczęśliwy ![]() |
Woj255 BMW 316 bauer, 530 Jastrzębie Zdrój | 2005-03-11 17:55:16 Witam! Pomyśl czy nie lepiej za tą kasę przesiąść się do 750
Masz 300 koniaszków i komfort jazdy!!! |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-03-11 18:05:28 Hmm ja też uważam, że bez sensu jest wsadzanie turbo, szkoda kasy, taniej kupić inny solnik, np 4.0V8, 286KM, pasuje bez problemów, znajdziesz na allegro za 4000tyś a jak pokombinujesz to i taniej. |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2005-03-11 19:46:31 Nie bo ja nie nawidze serii ![]() ![]() A co do włożenia silnika 4000cm3 V8 to napewno nie jest to takie proste - i wtym przypadku trzeba 85% auta wymienić razem z przłożeniem akumulatora pod siedzienei bo w 520 jest on pod maską. |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-03-11 23:17:01 Jeżeli chodzi o akuś to się zgodze, no ale silnik pasuje na 100%
Hmm dziwi mnie troszkę Twoje podejście, ale Twoja kaska, tak czy siak życzę powodzenia w pracy ![]() |