MotoNews.pl
8 Turbinka w E-34 12V ?? (86094/0) - PT
  

Turbinka w E-34 12V ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!!
Bardzo ważna sprawa czy do BMW E-34 520i 12V 129KM można założyć Turbine ??
  
 
można
  
 
A może coś szerzej na ten temat ?? Tak np. koszt, orientacyjny przyrost mocy itp. itd.

[ wiadomość edytowana przez: buczer dnia 2005-03-07 23:11:10 ]
  
 
Cytat:
2005-03-07 22:57:21, Buczer pisze:
Tak np. koszt



na 100% nie warto, chyba ze zamierzasz tym samochodem jezdzic do smierci. a i tak ze 129km cudow nie zdzialasz bo podjedzie taka 540 i wciagnie cie nawet z turbina. chyba taniej wydzjdzie kupic ladna 540 jak ci tak zalezy na mocy
  
 
Cytat:
A może coś szerzej na ten temat ?? Tak np. koszt, orientacyjny przyrost mocy itp. itd.

koszt to jeżeli będziesz chciał dużych przyrostów może sięgnąć 10tyś i więcej a mocy ile chcesz 300km?nie ma problemu tylko pytanie brzmi po co można od razu kupić m5 i po kopocie

[ wiadomość edytowana przez: hz10 dnia 2005-03-08 13:13:05 ]
  
 
Moje auto jest warte około 10 tys zł więc + 10 tys zł za turbine i przeróbki to jest 20 tys zł. Więc powiedz mi gdzie kupie za 20 tys zł BMW M5 w dobrej formie ??? Nigdzie!!! - zjeździłem pół Niemiec i Holandii obejrzałem koło 30 aut wszystkie z silnikiem powyżej 3000cm3 były dobrze dopierd***ne przez młodych Niechce takiego auta bo niestety każdy jego remont - chodzi mi o silnik wiąże się z problemem szukania części. Kupie taki wózek zaczen go stylizować i po roku silnik padnie i gedzie znajde taki silnik w dobrym stanie ?? Nigdzie Więc chce przerobić swój bo mam w maire dobre auto - a kto je teraz odemnie kupi.
Ludzie niechcą kupować aut o takich silnikach mimo że to 2000cm3, po drugie to wszyscy myśla że to pali jak czołg, a każda naprawa to sie liczy w tysiącach. A mentalności ludzi nie zmienisz.
Jestem w trakcie przeróbki zawieszenia - utwardzania i remontu.
Na jesień mam zamiar zrobić wnętrze w kremowo czarnej skórze lub skaji jezeli nie starczy mi kasy (skóra 4000zł, skaj 1800zł). Na koniec mam zamiar go przemalować z ciemnej zieleni metalik na granat metalik, tylko troche sie boje rozbebeszenia auta do gołej blachy. Bo cholera wie czy jak mi go poskładają czy nie będzie trzeszczał i skrzypiał No ale co zrobić.
Przy okazji chce na wiosne zrobić silnik na maxa jak sie da byle nie zmniejszyć jego żyotności. Niewiem czy da sie tak bardzo podwyższyć moc bez gwałtownego obniżenia żywotności. Ale włąsnie tego chce od was chłopaki Żebyscie mi napisali co będe musiał zrobic żeby zwiększyć choć 2 krotnie moc ?? i Jak to wpłynie na zachowanie auta i jego żywotność. Bo nie mam zamiaru auta robić na rok tylko już do końca - bo to wkońcu ukochane BMW
  
 
Cytat:
2005-03-09 00:25:05, Buczer pisze:
Przy okazji chce na wiosne zrobić silnik na maxa jak sie da byle nie zmniejszyć jego żyotności. Niewiem czy da sie tak bardzo podwyższyć moc bez gwałtownego obniżenia żywotności. Ale włąsnie tego chce od was chłopaki Żebyscie mi napisali co będe musiał zrobic żeby zwiększyć choć 2 krotnie moc ?? i Jak to wpłynie na zachowanie auta i jego żywotność.


Jeżeli chcesz dwukrotnie dźwignąć moc czyli zrobić powiedzmy 250KM, to już nie jest "tylko" turbina ale i skrzynia, dyfer, oczywiście elektronika itp. Przy takiej różnicy do fabrycznego 2000/129KM silnik napewno diametralnie zmieni swoją charakterystykę i TRWAŁOŚĆ. Gdyby to było takie proste i trwałe, to nie byłoby całej gamy silników w ofercie różnych marek. Dla mnie? Nie powiem że to jest dobry pomysł... pzdr

P.S: Ale życzę Ci jak najlepiej. Aha jeszcze mam ale do: "zwiększyć choć dwukrotnie moc"
  
 
żeby zwiększyć dwukrotnie moc będzie potrzebne kilka gadżetów a mianowicie
1.6x kuty tłok ok 2tyś za sztuke
2.6 x korbowód nie wiem ile za sztuke
3. zawory z sodem około 80 zło szt
4. przydałby sie nowy wał korbowy ok 6tyś
5. dyfer ze szperą bo na zwykłym nie pojeździsz ze2 tyś
6 intercooler ok 300pln
7. turbina jeżeli nówka to ok 4tyś
8. nowe wtryski popa paliwa komputer ok 4tyś
9. no i kogoś kto to wszystko poprzerabia i poskłada do kupy ok 3tyś
10. nowe hamulce tak z 1500
11. sprzęgło sportowe wielotarczoweok 3 tyś
jeżeli o czymś zapomniałem to prosze dopisać
czy dalej chcesz zakładać turbo??


[ wiadomość edytowana przez: hz10 dnia 2005-03-09 16:01:45 ]
  
 
buczer,sam widzisz jakie to koszta,mija się to z celem.ja proponowałbym ci coś takiego:załatw sobie solidny motor 2.5 24v razem z elektroniką(koszt 3-3,5tys.zł.),do tego skrzynię z dyfrem do tego silnika(koszt 1000zł.)na koniec niewielką turbinę(kosztów turbiny nie znam ale myślę że ze 3000zł.max)oddaj gdzieś do dobrego warsztatu niech ci założą silnik,skrzynię i dyfer.potem oddaj na założenie turbo do specjalisty.po takim zabiegu uzyskasz spokojnie 250PS.bez uszczerbku na silniku,a koszty bendą o ponad połowę mniejsze od tego co ty planujesz.ja zrobiłbym tak jak napisałem wyżej ale decyzja należy do ciebie.
  
 
hz10 pisze:
Cytat:
koszt to jeżeli będziesz chciał dużych przyrostów może sięgnąć 10tyś i więcej a mocy ile chcesz 300km?nie ma problemu tylko pytanie brzmi po co można od razu kupić m5 i po kopocie



Dla mnie 10 tyś. zł i więcej to około 13-15 tys.zł - więc sie zdecyduj bo zachwile piszesz mi że same 6 tłoków będzie mnie kosztowało 12 tys.zł.
Druga rzecz - ja szukając auta nie spotkałem sie z żadną M5 w średnim stanie nie mówiąc o dobrym. Silniki były tak dopieszczone że nic tylko płakać. Więc zapodaj mi choć jeden adresik gdzie moge zobaczyć wystawioną na sprzedaż M5 w dobrym stanie.

No ale nic zacznijmy może od początku bo już wiem że rozmarzyłem się pisząc ten post.

Więc może inaczej powiedzcie ile mniej więcej da mi zysku na mocy założenie jakiejś turbinki za około 3500zł + ogólna kosmetyka silnika typu niewiem splanowanie głowicy i kilku jeszcze innych podstawowych czynnosci (które najlepiej napiszcie wy bo ja niewiem ))?? Tak żeby koszt +/- nie przekroczył 5000zł.

Albo jeszcze inaczej co zrobić żeby zwiększyć moc tego silnika jak najbardziej bez zmniejszania jego żywotności ?? I wymiany pół samochodu - powiedzmy o około 50KM ??

Natomiast jeżeli chodzi o wymiane silnika to bezproblemowo podobno wygląda sprawa z włożeniem silnika 525 12V. Ja sie nie znam więc przy okazji napiszcie czy skrzynia sprzęgło i most mogą zostać te same.
W sumie wolałbym włożyć 525 na 24V ze 192KM i szczerze to by mnie już zadowoliło. Tyle że tu już jest chyba większy problem no bo jest komputer a w 12V nie ma.

Jeżeli ktos ma ochote to nieh opisze jakby wyglądała wymiana na 525 12V i 24V. Byłbym bardzo zobowiązany
  
 
Cytat:
2005-03-10 01:57:52, Buczer pisze:
Tyle że tu już jest chyba większy problem no bo jest komputer a w 12V nie ma.


w 12v też masz komputer tyle że inny.
sprawa wygląda tak: jeżeli chcesz włożyć 2.5 m20 to przeróbek z instalacją będzie niewiele(zrobi ci to każdy elektryk) skrzynia chyba może zostać od 2.0 ale dyfer na bank do wymiany.to samo z komputerem bo jest inny(ale całość to nie takie duże koszta) dołożysz turbinkę i lekką ręką masz 200PS lub ponad,bez drastycznego obniżenia żywotności silnika.tyle że jak robić coś takiego to radzę wysypać się troszkę więcej(nie dużo więcej) i założyć silnik 2.5 24v m50.dla mnie m20 robi się troszkę przestarzałą konstrukcją.poszukaj w internecie rozbitej e34 2.5 m50 na części i wybierz się na zakupy kup to co będzie ci potrzebne a więc skrzynię,dyfer ,komputer z wiązką instalacji i co tam ci jeszcze potrzebne (silnik lepiej kup gdzieś indziej z pewnego zrudła,chyba że akurat w rozbitej motor będzie żyleta) potem zaprowadz auto do dobrego mechaniora,tydzień czasu i masz prawie 200PS bez turbo.potem jak będziesz chciał to zalożysz jeszcze turbinkę.kiedyś widziałem e36 2.5 24v z turbiną(same turbo,bez grzebania w silniku) bryczka miała 290ps.super
  
 
Dzięki romsi takiej wypowiedzi mi było trzeba już zaczynam szukać silniczka 525 24V A turbinka to raczej dalsza sprawa bo już wiem że raczej z kasą nie wyrobie w tym roku
  
 
założenie turbo do silnika m50 ze stopniem spr.10.5 spowoduje przegrzewanie i ciągłe spalanie stukowe co prawda cz.sp.stuk. będzie opóźniał zapłon ale moc spadnie poniżej nominalnej
bez zmiany tłoków sie nie obejdzie
silnik m20b a m50 i ich osprzęt to dwie bajki
inne przepływomierze, obudowy filtra
wydech inny
instalacja całkiem inna
skrzynia 2.5-3,5 ma te same przełożenia a 2.0 już inne
---
najmniej roboty i kosztów jest z m20 2,5 170koni
  
 
Cytat:
2005-03-10 22:30:31, michał16v pisze:
założenie turbo do silnika m50 ze stopniem spr.10.5 spowoduje przegrzewanie i ciągłe spalanie stukowe co prawda cz.sp.stuk. będzie opóźniał zapłon ale moc spadnie poniżej nominalnej bez zmiany tłoków sie nie obejdzie silnik m20b a m50 i ich osprzęt to dwie bajki inne przepływomierze, obudowy filtra wydech inny instalacja całkiem inna skrzynia 2.5-3,5 ma te same przełożenia a 2.0 już inne --- najmniej roboty i kosztów jest z m20 2,5 170koni


a skąd ty to niby wiesz
jak nie masz pojęcia to nie pisz (co się tak na te tłoki uparłeś,chcesz chyba chłopaka w koszta wpędzić)
przy zakładaniu turbo trzeba delikatnie odprężyć silnik,każdy kto ma o tym trochę pojęcia,powinien wiedzieć. druga sprawa,jeżeli chłopak znajdzie rozbite e34np.po dachowaniu widziałem takie w cenach nawet po 4-5 tys. to będzie miał wszystko,musi tylko znalezdz dobrego mechaniora (koszt max 2 tys. ,kumpel robił podobną przerzutkę za 1500zł)poprzekładać i po sprawie.całośc wyjdzie taniej niż cena kutych tłoków turbinka to już odrębna sprawa(zbierze kasy to sobie założy,wystarczy doładowanie 0,5bara a efekt ze 192ps będzie zajebisty
  
 
buczer dlatego takie zmiany cen bo ty chcesz od razu 2x większą moc jak byś napisał że "chce mieć 170km" to wystarczy tylko montaż turbiny i odprężenie silnika i intercooler a tak...no i jeszcze pomyśl o momencie obrotowym jaki daje doładowany silnik elastycznoąć i wogóle
  
 
No więc jest dobrze dużo ciekawych rzeczy sie dowiedziałem i już wiem że na początek musze znaleźć E34 do rozbiórki z silnikiem 525 24V. Jak taki znajde to będe szczęśliwy
  
 
Witam! Pomyśl czy nie lepiej za tą kasę przesiąść się do 750
Masz 300 koniaszków i komfort jazdy!!!
  
 
Hmm ja też uważam, że bez sensu jest wsadzanie turbo, szkoda kasy, taniej kupić inny solnik, np 4.0V8, 286KM, pasuje bez problemów, znajdziesz na allegro za 4000tyś a jak pokombinujesz to i taniej.
  
 
Nie bo ja nie nawidze serii NA 7 E-38 mnie nie stać a stara 7 model E-32 kompletnie mi sie nie podoba. Pozatym ja chce się pobawić i powoli przerobić te autko Niewiem ile to potrwa bo lista przewidzianych zmian jest ogromna - a podstawa to silnik i od niego zaczynam. Na chwile obecną szukam na części 525 12V lub najlepiej 24V z dobrym silnikiem. Wiem że 525 12V pasuje bez problemu, natomiast niewiem jak to jest naprawde z 24V ale sie zobaczy. Jeżeli do Poloneza udało się włożyć silnik 3.2 ze Sierry to sądze że do BMW da się włożyć beziwazyjnie 2500 cm3 na 24V.

A co do włożenia silnika 4000cm3 V8 to napewno nie jest to takie proste - i wtym przypadku trzeba 85% auta wymienić razem z przłożeniem akumulatora pod siedzienei bo w 520 jest on pod maską.
  
 
Jeżeli chodzi o akuś to się zgodze, no ale silnik pasuje na 100%
Hmm dziwi mnie troszkę Twoje podejście, ale Twoja kaska, tak czy siak życzę powodzenia w pracy