Szersze kapcie lepsze na śnieg?!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Nurtuje mnie pewien problemik:czy lepiej stosowac szersze opony zimowe niz węższe? Bedą się lepiej trzymały osnierzonych dróg?Czy raczej węższe, podobno węższe dobrze jest miec na przedniej osi ze wzgledu na mniejszy opór przy "przebijaniu" sie przez zaspy.
Prosze o opinie.
Pozdrowienia z zasypanej Gdyni!
  
 
Na śnieg lepsze są węższe.
  
 
zdecydowanie węższe
  
 
a tak przy okazji,skoro pytasz o oponki,zakupiłeś już coś?
  
 
Daniel ,zajrzyj do mojego profilu albo do zobaczyska w srode na Zaspie.
  
 
Cytat:
2005-02-28 07:53:38, Kasiunia pisze:
Daniel ,zajrzyj do mojego profilu albo do zobaczyska w srode na Zaspie.


O Kasiunia moje gratulacje
Tylko uwazaj na sliskim teraz masz 25KM wiecej niz w GLi

Napisz cos o nim wiecej jaki przebieg stan moze cene
Wezme aparat w srode to sie porobi fotki do profilu
  
 
Dzieki za gratulacje!W tym miejscu nie mozemy sie rozwodzic na temat mojego auta.Wszystko na Zaspie.Krótko pisząc mam nadzieje ,ze nie wpadłem na jakąś minę
  
 
Nooo Robert gratuluje nowego nabytku kolejny roverek w 3CiTy - Maras będzie miał konkurencje

a co do opon to ja mam typowy rozmiar opon 185/70 13 i nie narzekam ale podobno wszyscy zalecają węższe i to napewno działa przy zwałach śniegu tak jak dziś ale nie oszukujmy sie - to co się dzieje dziś to ekstremum
  
 
ja uzywam na lato 185 a na zime 165... w df'ie mialem zimowki 175 i tez bylo oki...
  
 
ja też na lato mam 185/70/r13 a zima 175/70/r13 i nie narzekam
  
 
a ja na lato mam 205/55/15
co do zimy to lepsze sa wezsze mialem oponki michelina 175/60/14 i mialem z nimi problemy czasem. zalozylem hardcorowe 145/14 i problemy zniknely moze troche smiesznie wygladaja ale sa ok
  
 
hehe jednak roverek-gratuluję i zazdroszczę
  
 
aja na lato mam 165 a na zime 185
  
 
Niektórzy mówią, że wraz ze zmniejszeniem szerokości opony wzrasta nacisk jednostkowy (na jednostkę powierzchni) i dlatego jest lepiej
Ja mam zimówki 165 a letnie 185
Piotrek
  
 
Cytat:
2005-02-28 19:17:18, PG pisze:
a ja na lato mam 205/55/15 co do zimy to lepsze sa wezsze mialem oponki michelina 175/60/14 i mialem z nimi problemy czasem. zalozylem hardcorowe 145/14 i problemy zniknely moze troche smiesznie wygladaja ale sa ok



ano koła w twoim fiaciku wyglądaja smiesznie
  
 
Cytat:
2005-02-28 19:17:18, PG pisze:
a ja na lato mam 205/55/15 co do zimy to lepsze sa wezsze mialem oponki michelina 175/60/14 i mialem z nimi problemy czasem. zalozylem hardcorowe 145/14 i problemy zniknely moze troche smiesznie wygladaja ale sa ok



To już harcore - pamiętajcie ze węższa opona ma automatycznie (pomijam opony specjalne) mniejszą nośnosć czyli ... po prostu moz e nie wytrzymac masy auta - Jeżeli taka opona Ci strzeli i będzie to powodem wypadku To już masz problem - Bo niezależnie od sytuacji policja moze stwierdzić że byłą to twoja wina a nie awaria auta
Jak dla mnie 165 to już minimum (tyle że dobrej firmy) - miałem 165 Kormorany ale nie wtrzymały - pojawiły się bąble na bokach (czyli popękały kordzy) Ale kormoranki (te stare) słynęły włąśnie z tego że miały słabe kordy
Teraz trzymam się 175/70

Oczywiscie bazuje na poldku ale do dfa 145 to też już extrema

[ wiadomość edytowana przez: RATMAN dnia 2005-03-01 10:04:26 ]
  
 
Cytat:
2005-02-28 19:17:18, PG pisze:
a ja na lato mam 205/55/15 co do zimy to lepsze sa wezsze mialem oponki michelina 175/60/14 i mialem z nimi problemy czasem. zalozylem hardcorowe 145/14 i problemy zniknely moze troche smiesznie wygladaja ale sa ok


Najprawdopodobniej problemy miałeś nie z powodu szerokości opony , tylko typu bieżnika Michelin . O tyle mam porównanie , że mam założone 2 opony Kormoran Winter i 2 Michelin Alpin Snow Pro . Próbowałem je w różnych konfiguracjach - raz na przedniej , raz na tylnej osi ( mam przedni napęd ) . Za każdym razem Kormorany były o wiele lepsze - i trzymanie podłużne i poprzeczne ! Jedynie na ubitym , zmrożonym śniegu trzymają podobnie - ale w takich warunkach radzą sobie nawet letnie opony .
A co do szerokości opon - nie wyważajcie otwartych drzwi : popatrzcie tylko na zimowe rajdy np. Szwecję , czy Monte Carlo . Proporcje opon zimowych w rajdówkach WRC przypominają tam opony żywcem zdjęte z Syrenki , czy Warszawy - wysokie i bardzo wąskie ! Szerokie kapcie dobre są - ale na piaszczyste odcinki Sahary ...
  
 
sorry ( x2 )

[ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2005-03-01 15:45:56 ]
  
 
Słuchajcie - w Norwegii, gdzi opony zimowe z kolcami są obowiązkowe, zawsze zimówek używa się węższych niz letnich. Najwęższego rozmiaru jaki można zastosować do danego auta. Myślę, że oni mają w tej sprawie jakieś doświadczenie prawda?
  
 
jahwohl... chociaz laczki z kolcami i tak sa o niebo lepsze od zwyklych zimowek...