[moto] zaswieca sie kontrolka - nie fiat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
opel vectra 92, 1.8.
zaswieca sie pomaranczowa kontrolka cos jakby silnik z piorunem w srodku. podczas ospalania normalnie sie zaswieca i gasnie normalnie ale podczas jazdy sie czasem zapali czasem sama zgasnie a czasem do wylaczenia silnika.
w instrukcji corsy C taka sama kontrolka tylko bez pioruna oznacza cos tam z emisja spalin (ze moze norma byc przekroczona).
czyli moze to byc zwiazane z katalizatorem??(z tego co wiem jest juz w stanie niemal agonalnym-tzn z zewnatrz) a jezeli cos nie tak z katalizatorem to moze sonda lambda np. zle zczytywac i doprowadzic do wylaczenia silnika zupelnie?? nie znam sie az tak dobrze. bo jezeli kontrolka sie pali bo sie pali to na razie nic.
macie jakies pomysly???
jeszcze jedno mi przyszlo w starszych byl piorunek a w nowszych nie ma czy ten piorunek moze oznaczac ze cos nie tak z elektryka???
nadmienie jeszcze ze kontrolka zapala sie ot tak ani nie jak wpadne w dziure ani nic. zwykle jak jade jedostajna predkoscia przez jakas chwile. aha i nie towarzyszy temu ani spadek mocy ani nic zauwazalnego.
  
 
Cytat:
2005-03-16 21:53:29, goorek pisze:
opel vectra 92, 1.8. zaswieca sie pomaranczowa kontrolka cos jakby silnik z piorunem w srodku. podczas ospalania normalnie sie zaswieca i gasnie normalnie ale podczas jazdy sie czasem zapali czasem sama zgasnie a czasem do wylaczenia silnika. w instrukcji corsy C taka sama kontrolka tylko bez pioruna oznacza cos tam z emisja spalin (ze moze norma byc przekroczona). czyli moze to byc zwiazane z katalizatorem??(z tego co wiem jest juz w stanie niemal agonalnym-tzn z zewnatrz) a jezeli cos nie tak z katalizatorem to moze sonda lambda np. zle zczytywac i doprowadzic do wylaczenia silnika zupelnie?? nie znam sie az tak dobrze. bo jezeli kontrolka sie pali bo sie pali to na razie nic. macie jakies pomysly??? jeszcze jedno mi przyszlo w starszych byl piorunek a w nowszych nie ma czy ten piorunek moze oznaczac ze cos nie tak z elektryka??? nadmienie jeszcze ze kontrolka zapala sie ot tak ani nie jak wpadne w dziure ani nic. zwykle jak jade jedostajna predkoscia przez jakas chwile. aha i nie towarzyszy temu ani spadek mocy ani nic zauwazalnego.



eee a ma to katalizator? Może to sonda lambda??
  
 
nie rozumiem pytania) przeciez pisze ze jest katalizator i zewnetrznie jest przezarty dosc tak przez ruda.
  
 
Cytat:
2005-03-16 21:56:25, goorek pisze:
nie rozumiem pytania) przeciez pisze ze jest katalizator i zewnetrznie jest przezarty dosc tak przez ruda.



sory nie doczytałem, sonda lambda to takie coś co mierzy emisję spalin w wydechu, wkręcane za katalizatorem, więc jeśli masz już katalizator którego nie ma to może sygnalizować zły skład spalin. Sonda og ma też coś wspólnego ze składem mieszanki i może powodować większe spalanie i niedogrzewanie się silnika jeśli działa nieprawidłowo
  
 
Wymigać - złącze A+B w gnieździe diagnostycznym. Najprawdopodobniej zaświeca się to z powodu zbyt ubogiej mieszanki - katalizator rozwalony lub wcale go nie ma - zbyt luźny wydech.
  
 
Cytat:
2005-03-16 21:58:40, owz pisze:
sory nie doczytałem, sonda lambda to takie coś co mierzy emisję spalin w wydechu, wkręcane za katalizatorem, więc jeśli masz już katalizator którego nie ma to może sygnalizować zły skład spalin. Sonda og ma też coś wspólnego ze składem mieszanki i może powodować większe spalanie i niedogrzewanie się silnika jeśli działa nieprawidłowo


brechtam z ciebie, jestes mechanikiem w wogule ta kontrolka sygnalizuje pewne zaklucenia w instalacji elektrycznej , a tak po za tym jak jest sonda wkrecona to przed katalizatorm i jak nie dziala to obroty silnika falują nie trzymaja sie rowno a jak jest uszokdzona to nie ma zadnej sygnalizacji ! h7yba tylko sie malcami zajmujecie chlopaki nie zrozumcie mmnie zle , ta instrukcja z corsy wam w niczym nie pomoze , proponuje udac sie do serwisu i podpąc pod gniado serwisowe i wszystko bedzie wiadomo , ta vectra ma 1 punktowy wtrysk mam rozumiec ??
  
 
instrukcja byla tylko po to zebym wiedzal mnie wiecje co i jak. wtrysk jednopunktowy tak. no wiec co to moze byc?? jak juz podepne go u mechanika. cos kosztownego??
  
 
Cytat:
2005-03-16 22:08:02, barrys pisze:
brechtam z ciebie, jestes mechanikiem w wogule ta kontrolka sygnalizuje pewne zaklucenia w instalacji elektrycznej , a tak po za tym jak jest sonda wkrecona to przed katalizatorm i jak nie dziala to obroty silnika falują nie trzymaja sie rowno a jak jest uszokdzona to nie ma zadnej sygnalizacji ! h7yba tylko sie malcami zajmujecie chlopaki nie zrozumcie mmnie zle , ta instrukcja z corsy wam w niczym nie pomoze , proponuje udac sie do serwisu i podpąc pod gniado serwisowe i wszystko bedzie wiadomo , ta vectra ma 1 punktowy wtrysk mam rozumiec ??



no pop... mi się z ta lambdą wpinaną za kata a poza tym to był tylko strzał, co do tego co może powodować sonda uszkodzona to akurat wiem bo miałem jazdy z tym gównem w octavii i się niedogrzewała i paliła troszkę za dużo (12 w mieście z silnika 1.6), wymiana sondy i objawy zniknęły. a mechanik to ze mnie zaden .
  
 
ndamienie jeszcze tylko ze zaczela sie swiecic po wymianie chlodnicy czyli wczoraj. nie wiem czy to zbieg okolicznosci.
  
 
sonda nie ma zadnego wpywu na dogrzewanie silnika , ona reguluje sklad spalin na wyjsciu z silnika przed katalizatorem a nie za , bo kat, jest po to zeby to jest nie dopalone ponownie przepalic, to nie ma nic wspolnego ta kontrolka z katalizatorem i mieszanką proponuje przepatrzenie instalacji i to wszystko jak sie nic nie dopatrzycie to do jakiegos mechaniora
, aha taka kontrolka sie nie zaswieci jak jest zbyt uboga mieszanka bo tym reguluje komputer benzyny i nie ma na liczniku takiej pozycji nawet " uboga mieszanka takie glupoty to hyba 5 letnie dzieci lykna i to nie zawsze!!
  
 
Cytat:
2005-03-16 22:13:30, goorek pisze:
ndamienie jeszcze tylko ze zaczela sie swiecic po wymianie chlodnicy czyli wczoraj. nie wiem czy to zbieg okolicznosci.

to moze czujnik nie podlaczony dobrze wes sprawdz
  
 
Powtórzę - zmostkuj piny A i B w złżczu diagnostycznym, włącz zapłon i napisz co wymigało.
  
 
Cytat:
2005-03-16 22:18:38, X-man pisze:
Powtórzę - zmostkuj piny A i B w złżczu diagnostycznym, włącz zapłon i napisz co wymigało.


bedziesz oddawal za spalony procesor benzyny ??? ciekawe gdzie stosują takie metody ??
  
 
Cytat:
bedziesz oddawal za spalony procesor benzyny ??? ciekawe gdzie stosują takie metody


A niby co ma się spalić????? Znasz się na tym? Bo odnoszę wrażenie że nie. Tam jest poczciwe złacze ALDL i w ten sposób wywołuje się kody migowe. A takie metody to stosują w warsztacie.
  
 
Tez mis ie wydaje ze sie niznasz czesto sie zdarza ze sa dwie sondy za katem i przed. zmostkuj piny i oblukaj ile razy mignie kontrolka tak jak mowi Xman. ta kontrolka to mi sie wydaje ze jest oed pompy paliwa.
  
 
bylem dzis na przegladzie i nic nie mowilem kolesiowi o kontrolce i wyszlo ze jest za bogata mieszanka (tak mi powiedzial bylo za duzo CO) a kontrolka dalej sie zapala.
  
 
tez mialem cos podobnego w astrze ale mechanik powiedzial ze to zaden problem bo to wina jakiejs elektroniki w instalacji gazowej ...po pewnym czasie przestala swiecic
  
 
czyli pada sonda lambda.
  
 
U mnie jak tak się działo , w serwisie zresetowali kompa i było OK , po 3 tys kilosów zapaliła się znów , potem zgasła , i tak coraz częściej , w końcu wymienili sonde i przednią część układu wydechowego - miała przedmuchy potem było OK ...