Czujnik temperatury silnika a dolot powietrza MKIV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam

mam taki (mam nadzieje) maly problemik
Chodzi o to ze autko jak jest zapalone z zimnego to przez dlugi czas (nawet po rozgrzaniu) utrzymuje obroty jałowe na poziomie prawie 2000rpm dzisiaj bedac na warsztacie "gazowniczym" (myslalem ze gaz bedzie przyczyna) dowiedzialem sie ze najprawdopodobniej zawiesza mi sie zawor dolotu powietrza ktory jest sterowany jakims czujnikiem temperatury silnika (albo ten czujnik sie zawiesza)

moje pytanie : jak to sie je?

a tak na powaznie to czy naprawde moze byc cos nie tak z tymi czujnikami i zaworami? gdzie tego szukac? i jak to naprawic? wymienic?zbadac?

pozdrawiam
  
 
ten czujnik temperatury znajduje sie chyba ponizej korka oleju. ja tesh mialam z nim problemy i musialam go wymienic to byl koszt ok 30 zl i sama to zrobilam wiec to nie jest trudne. w moim ten czujnik jest w takiej koszulce i odchodza o niego jakies przewody. chyba to o to chodzi, ale jako kobieta mam prawo nie wiedziec dokladnie gdzie to
  
 
ale lepiej bedzie jak sie kogos bardziej kompetentnego zapytasz
  
 
Absolutnie nie podwazam Twoich kompetencji nie mniej jednak mocno sie zdziwilem ze pierwsza odpowiedz otrzymalem od kobitki
pozdrawiam i dziekuje

oczywiscie czekam na dalsze podpowiedzi
  
 
Czujnik temperatury silnika znajduje się w kolektorze dolotowym , ten pod korkiem oleju w głowicy odp za wskazania na desce mówię o silniku 14i. czujnik do tego motora cena 100 zł w sklepiu.
  
 
dokładnie tak jak mówi przedmówca czujnik o którym mówisz znajduje sie z tyłu kolektora dolotowego z tym ze u nas(w xr3i) sa dwa czujniki z tyłu w kolektozrze
  
 
a moze ktos wie jaki opór jest na czujniku na zimnym silniku a jaki na rozgrzanym do ok.90stopni??