| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-03-05 21:28:52 silnik niedawno wymieniony na inny z przebiegiem 150tkm. Jak jest zimny..po zapalneniu przez chwilę ma obroty ok. 1500 (2-3s) i później spadają i gaśnie.....jak się go przetrzyma przez chwilę na 1500(wciśnięty gaz) to łapie obroty ok.800....po ruszeniu gdy zwolnię i wrzucę na luz...albo gasnie albo chodzi na 400-600obr.....po nagrzaniu obroty stabilne ok.900 - po włączeniu odbiorników prądu (światłw,dmuchawa,ogrzewanie szyby - spadają do ok,800). Jak zapalam na ciepłym silniku to łapie przez chwilę ok.1500 ,później spada do 600 i po chwili stabilizujęą się na właściwym poziomie. Wie ktoś o co chodzi ?
Może jeszcze napisze co sprawdziłem : czujnik temp. silnika (ten od sterownika),czujnik położenia przepustnicy, wszystkie wężyki od podciśnienia (połączone wg. schematu serwisowego), silnik krokowy, przepustnica wyczyszczona, sterownik sprawny |
MobiaS HF MEMBER Lancia Delta Nuova Otwock k.Warszawy | 2005-03-05 21:40:39 Mój ojciec ma podobne objawy w Fordzie Escortcie, i też nie wie co jest. |
Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2005-03-05 21:47:34 To takie gdybanie, ale jednym z powodów może być sonda lub jakiś błąd w komputerze. Podłączenie do komputera i skasowanie błędów moze pomóc. |
zlociutki HF MEMBER Hyundai Scoupe GT kielce | 2005-03-05 22:40:43 A mi to wyglada na uszkodzony czujnik temp. ten z 2 pinami. Poprostu komputer odczytuje zla temp silnika . Musisz zmierzyc opornosc tego czujnika i porownac z wzorcem z manuala.Ja przynajmniej bym od tego zaczal. Pozdrawiam. |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-03-06 07:44:35 @złociutki : czujnik sprawdzony, sam odpowiadałeś na post w tym temacie |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-03-07 22:49:44 nie mam gazu, to wszystko dzieje się na benzynie. Przepustnica chodzi lekko i bez zacięć. Jutro będę miał nowy czujnik temp. silnika - zobaczymy. Stary miał dziwne objawy : opornośc była ok. i spadała ze wzrostem temperatury, jednak napięcie ze sterownika (4,68V) po przejściu przez czujnik nie zmieniało się - dziwne. Przy sprawdzaniu tego czujnika weźcie to pod uwagę ! |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-03-07 22:53:37 faktycznie dziwne. może w pomiar wkradł się błąd (człowieka)? |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-03-07 23:04:10 raczej nie, błędów nie było. Sprawdziłem to kilkanaście razy. Dla porównania sprawdziłem też drugi czujnik temp, ten od deski rozdzielczej. Napięcie bardzo ładnie spadało i rosło w zależności od temperatury. A na tym od ecu zima-ciągle 4,68V.
Elektrykiem co prawda nie jestem, ale przy wszelkich sprawach od elektroniki dobry miernik jest niezbędny. Przy okazji sprawdziłem i inne elementy - czujnik położenia przepustnicy, sonde lambda [ wiadomość edytowana przez: mariogr dnia 2005-03-07 23:06:23 ] |
arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2005-03-08 09:10:38 ja tak tylko na marginesie... napiszcie prosze gdzie macie te 2 czujniki temp? mniej wiecej gdzie jest jeden "od wskaźników" i drugi "od ecu" arcy to dla nie ciekawe bo widze że żyje w niewiedzy ciągle.
Co do pomiarów skoro w f-cji temp termistor działa to po przyłozeniu napięcia powinien być na nim spadek odpowiednio do temperatury - nie nie widze inaczej ale oczywiście z daleka to nie łatwe. Nie wiem jak tam u ciebie jest krokowy silnik rozwiązany - co sie dzieje jak odepniesz od niego zasilanie? na zimnym/ciepłym? |
Tomasz1023 HF MEMBER Getz1.3/i 30 1.4/ Będzin/Clonmel | 2005-03-08 15:08:37 Sprawdź sterownik, kondensatory czy ci się nie wylały! Po 12 latach mogły to zrobić i pewnie objawy masz takie a nie inne! Nawet jesli są ok, to je wymień -koszt 3 zł za 4 sztuki, a będziesz spokojny oraz dobry elektronik z lutownicą oporową....lub samemu... |
zlociutki HF MEMBER Hyundai Scoupe GT kielce | 2005-03-08 16:49:56 Sluchajcie ,przy pomiarze nie wkradl sie zaden blad,poprostu rezystancja nie ogranicza napiecia tylko prad,a to wielka roznica. Musialbys sprawdzac miliamperomierzem obciazenie podczas pracy cieplego i zimnego silnika. Ale to nie ma sensu,dlatego mierzy sie wlasnie opornosc. Pozdrawiam, [ wiadomość edytowana przez: zlociutki dnia 2005-03-08 19:37:16 ] |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-03-08 17:06:49 to ja już głupi jestem a byłem dwa lata w studium elektronicznym. moim zdaniem obniża napięcie, a jaki prąd wytrzyma rezystor zależy od jego mocy. byc może się mylę. szkoła była tak dawno temu
ale wracając do kondensatorów, o których pisał Soda. wylanie ich to jedna z przyczyn a druga (wtedy będą wyglądać jak sprawne) wysychanie. jak wszystkim wiadomo są to elektrolity a że nie ma nic wiecznego... okres jaki wytrzymują waha się w okolicy 10 lat. tam gdzie występują duże obciążenia układu zazwyczaj się wybulają i wylewają, uszkadzając przy tym sąsiednie elementy. drugie uszkodzenie to wpływ starości. |
zlociutki HF MEMBER Hyundai Scoupe GT kielce | 2005-03-08 19:44:24 Zabel co prawda jestem automatykiem a nie elektronikiem,ale wydaje mi sie ze jednak mam racje. Ale nie w tym tkwi problem, mariogr jak wymienisz ten czujnik daj znac o efektach. arturo_soda u mnie oba czujniki wkrecone sa w obudowe termostatu. |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-03-08 20:27:51 cytat z instrukcji Hyundaia: Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest umieszczony w kanale chłodziwa kolektora wlotowego. Czujnik ten jest termistorem. ECU ustala temperaturę silnika przez NAPIĘCIE wyjściowe czujnika i wykorzystuje go do optymalnego wzbogacenia mieszanki, przy zimnym silniku. koniec cytatu. teraz od siebie ale dalej z książki: przy temperaturze 0, czujnik na wyjściu powinien wskazywać 3,4-3,6 V. przy 80 stopniach płynu 0,5-0,7 V. wynika z tego, że miałem rację |
zlociutki HF MEMBER Hyundai Scoupe GT kielce | 2005-03-08 20:45:52 Skoro tak to zwracam honor |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-03-08 21:13:22 spokojnie panowie to nie sprawdzian z elektroniki, o której mam małe pojęcie. Fakty są takie jak napisałem. Dziś dostałem nowy czujnik, w temp. ok 20st miał opór ponad 4kiloomy, nie miałem czasu sprawdzić jak z napięciami, ale pewnie zmieniają się w zakresie podanym w poście poniżej. U mnie oba czujniki znajdują się w obudowie termostatu. Efekty - łatwiej zapala-ale objawy nie minęły.Jutro sprawdzę ustawienia rozrządu i kondensatory ecu. |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-03-08 21:18:07
zastanawiające jest jedno, w poprzednim silniku nie było podobnych problemów - zczęło się po wymianie - silnik dokładnie taki sam jak był wcześniej. |
zlociutki HF MEMBER Hyundai Scoupe GT kielce | 2005-03-09 09:50:14 Sluchaj ,moze faktycznie trzeba podpiac pod komputer moze sie okazac ze to przeplywomierz albo inny czujnik np.obr.walu korbowego albo spalania stukowego? obna sa wazne |
Jarek_2 HF MEMBER UE | 2005-03-09 10:34:14 wymieniałeś silnik z osprzętem czy bez? |