| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2006-05-23 21:43:15 ja słyszałem o wielu 2.0 na tłokach z 1.6 i podobno dobrze chodziły. Pozatym ja mam identyczna głowice jak 2.0 i własnie takie tłoki i niemam problemów a nawet jestem zadowolony bo ładnie chodzi
co do kąta to zamiast 10 mam ok 20 bo regulowałem go na słuch a nie na lape bo jak to zrobiłem to był mulasty i duzo palił |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2006-05-24 21:22:00 Oryginalne tłoki silnika 132 1.6 DOHC miały część wypukłą, stożkową o wysokości 4.5 mm. Takie tłoki w silniku 2.0 dają stopień sprężania ok. 10. Być może te, które oglądałeś pochodzą z Ritmo 105TC, ale tam część wypukła była półkulista i właśnie o wysokości 8 mm. Takie tłoki dadzą w silniku 2.0 stopień sprężania powyżej 11, co już jest za dużo jak na seryjny silnik. |
Poramancza 125p jaworzno | 2006-05-28 00:31:53 masz takie tłoki jak ja, część nad pierscieniem uszczelniającym jest "rowkowana" to jest prawdopodobnie największy garb jaki jest dostępny do dohc, stopien sprężania wychodził mi 2 razy jak w pysk strzelił 10,6:1 co do osiągów to niewiele mogę powiedzieć ale auto miało mniej więcej 9 sekund do setki mniej więcej bo uślizgiwały się koła na 2 pierwszych biegach poza tym to było liczone do wskazań predkosciomierza ktorego dokładność wszyscy znają, zapłonu nie trzeba opóźniać a wręcz przeciwnie i to dosyć znacznie,czasem rozrusznik ma biedę na ciepłym silniku przerzucić miałem problemy ze spalaniem stukowym ale przyczyna tkwiła w "tymczasowym" gaźniku podcisnieniowym...
to przyspieszenie "badałem" na gaźniku polonezowskim, teraz chciałbym albo adf-a albo jakies podwójne... -obecnie auto w przebudowie ![]() |
automatic | 2006-05-28 16:18:50 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 08:59:36 ] |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-05-28 16:57:03
regata miala kolektory "normalnie" wiec jest ok. Odwrocone kolektory miala tempra/croma i chyba ostatnie ritmo. P.S. czy glowica ze 124sport z miejcem na aparat na walku wydechowym, z 70roku jest warta uwagi czy tez ani walki ani taka glowica do niczego nowszego mi sie nei przyda? |
automatic | 2006-05-29 08:26:03 . [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-14 08:59:08 ] |
maestro84 POLONEZ T.C Warszawa | 2006-06-07 22:50:43 Otóż ja mam 2.0 silnik jest jeszcze świeży bo ma dopiero 8 tysięcy ale mam tłoki wypukłe tzn wypukłość jest spłaszczona ale tak czy siak są one wypukłe głowicę mam jak najbardziej standardową tylko po regeneracji gaźnik mam ADF i wniosek mój jest taki zadnego spalania detonacyjnego silnik naprawdę jest bbbardzo elastyczny wysoko go jeszcze nie dokręcałem ale naprawdę mozna prawie ruszać spokojnie z trójki kompresji nie mierzyłem po złożeniu silnika ale zrobię to niebawem bo silnik się juz ułożył. Z tego co mi wiadomo to tłoki te pochodzą z silnika 1.6 DOHC ale mogę się mylić. W każdym razie zgadzam się z wypowiedzią parę postów wcześniej że jak się jeździ w miarę normalnie to nie ma żadnych wydmuchów uszczelek zbytnich obciążen korbowodów itp. , trzeba tylko szanowac to co się samemu składa.Pozdrawiam |
kuras180 Otmuchow | 2006-07-17 16:14:40 Witam !
Ja wlasnie zabieram sie za moj silnik 2.0 n awtrysku i mam zamiar wsadzic do niego tloki z 1.6 oraz glowice,czy to oby nie podniesie za duzo stopien sprzezania??Glowica ta nie byla nigdy planowana.Tloki juz mam i glowice.Jakie by bylo mniej wiecej cisnienie na cylindrach po takim zabiegu?? |
tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-07-17 19:35:31 stopień sprężania będziesz miał około 13:1 , ciśnienie może być nawet w granichach 16 atmosfer. przy spokojnej jeżdzie taka konfiguracja nie będzie zła, natomiast przy "butowniu" bardzo szybko będą kończyć się panewki główne i korbowodowe. |
![]() Olaf Warszawa | 2006-07-22 22:35:59 Hello , ja mialem silnik 2000 (D1000?) i wsadzone tloki od 1,8 . Efekt ? Poldek robil setke w 10,37s , Janio mierzyl są świadkowie Pozatym szybciej wkręcał się w obroty, od 3000obr/min do 5500 byl moment.
Pozdrawiam
|
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-08-11 11:18:40 udalo mi sie ustalic, ze garbatych tlokow bylo kilka rodzajow.
-regata 100s (1,6) garb 8mm wysokosci, rowkowany plaszcz miedzy pierwszym pierscieniem a denkiem -prisma 1,6 garb 6mm, reszta jak wyzej. -ritmo 2.0 (nie wiem czy 125 czy 130) garb 4mm, reszta jak wyzej -132 1,8 (znow nie wiem czy 105 czy 111km) garb 2mm, plaszcz tloka jak w 2.0. pozatym miedzy poszczegolnymi tlokami zdarzaly sie roznice w odleglosci umieszczenia pierscieni od denka. poszukuje jednego tloka od 132 1,8 |