Jakieś elektroniczne ustrojstwo :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Wiem ze glupi tytul watku ale coz ja mialem napisac
Ano nudzac sie po raz kolejny w robocie zaczalem jak to zwykle bywa w takich przypadkach grzebac w zakamarkach Ladnej.
Pomijajac fakt ze ten ćwok z Siemianowic co mi Lade opchnal polozyl serwo od sprzegla na jakims kicie czy cus (jakies lepkie mazidlo), znalazlem inna rzecz na ktora nie zwracalem wczesniej uwagi.
W silniku zawalek obok serwa hamulcowego przykrecona mam czarna kostke z jakas elektronika w srodku (niedaleko lampki oswietlenia silnika). Hmm moze to i nie kostka w typowym znaczeniu tego slowa. Jakis uklad elektroniczny w czarnej obudowie, cos tam na nim pisze po rusku i dochodzi do niego cosc pokazna wiazka przewodow. Najsmieszniejsze jest to ze jak wypialem te przewody to i tak wsio dziala jak wczesniej. Nie wiecie co to za szczyt techniki ???
Na upartego moge pstryknac fotki, jadnak wyglada to jak orginalne Ladowskie urzadzonko.



[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2004-12-13 17:10:32 ]
[ powód edycji: Literowka :P ]
 
 
moj kumpel tez ma takie ustrojstwo w samarze ,tez niedziala ale ktos mu mowil ze to związane bylo z alarmem
  
 
zrób foto
  
 
Czekamy na fotki hihi
  
 
Hmm jak też coś takiego widywałem w 2107 i w Samarach, ale za cholere nie wiem co to. Ktoś mi kiedy powiedział, ze to złączka serwisowa, ale po co coś takiego w gaźnikowcu.
  
 
Sam nie wiem po co to jest, ale to jest gniazdo diagnostyczne.
Niektóre Łady ( w tym była moja ) miały komputer sterujący zapłonem - nie było w nich aparatu zapłonu. Miały kilka dodatkowych czujników z których ów komp zbierał dane.
  
 
a moze to ten pieprznik od elektrodyszy w gazniku?
  
 
Nie nie Adaś - to jest na zbiornikiem wyrównawczym, przykrecone do błotnika.
  
 
to oczym piszesz to nic innego jak moduł elektroniczny z którym współpracuje zawór hamowania silnikiem i mikro-przełącznik przy gazniku , pod warunkiem że posiadasz taki gaznik z mikro -przełącznikiem - jesli wszystko jest sprawne to po odłączeniu tej kostki od modułu silnik powinien zgasnąć , moduł steruje zaworem który poprzez przewody gumowe wywiera podciśnienie na przeponie iglicy zaworu tak zwanego ZHS lub ,,oszczędzacz,,
wystarczy że ten przewód gumowy od oszczędzacza masz podpięty bezpośrednio po kolektor ssący , i cały system szlak trafia , tak się robi jak moduł nawali w drodze ,,-
  
 
Zgadzam sie całkowicie to kostka diagnostyczna, faktem jest ze w zakladzie ktory ma nad wjazdem dumne logo boscha, chłop nawet zaproponował mi podpięcie samarki do kompa, mam nawet jeden boscha element w samochodzie,hiihhii.Ale jakoś się nie złozyło i przypomniałem sobie o tej propozycji za póżno.powiedział mi że nawet programem diagnostycznym moze mi sprawdzic w samochodzie pare dupereli,ale te duperele miałem sprawdzane juz wczesniej czyli nap na akumulatorze, nap alternatora i rozrusznika i nawet zapłon,Wszystko to jedna maszynka podłączona do akumulatora.Spoko
  
 
Cytat:
2004-12-13 21:56:21, mariuszbelkowski pisze:
to oczym piszesz to nic innego jak moduł elektroniczny z którym współpracuje zawór hamowania silnikiem i mikro-przełącznik przy gazniku , pod warunkiem że posiadasz taki gaznik z mikro -przełącznikiem - jesli wszystko jest sprawne to po odłączeniu tej kostki od modułu silnik powinien zgasnąć , moduł steruje zaworem który poprzez przewody gumowe wywiera podciśnienie na przeponie iglicy zaworu tak zwanego ZHS lub ,,oszczędzacz,, wystarczy że ten przewód gumowy od oszczędzacza masz podpięty bezpośrednio po kolektor ssący , i cały system szlak trafia , tak się robi jak moduł nawali w drodze ,,-



To o czym piszesz to właśnie jest przykręcone do nadkola w okolicach zbiornika wyrównawczego, a to o co pytał Viacenzo jest umiejscowione na grodzi koło lampki oświetlającej komorę silnika.
  
 
A w samarce nie ma zadnych ciekawych dupereli? I gdzie ich szukac
  
 
Cytat:
2004-12-13 21:31:39, Leszek_Gdynia pisze:
Nie nie Adaś - to jest na zbiornikiem wyrównawczym, przykrecone do błotnika.


wiem wiem, wiem. Ale znajac ruskie zamilowania do mnozenia wersji - rownie dobrze mogli to umiescic w bagazniku
  
 
Przydaloby sie kiedyś spisać te wersje i OPISAĆ
  
 
Nic, wychodzi na to ze stary i schorowany Vincenzo bedzie musial zejsc cztery pietra na dol i zrobic sesje foto, wezme to carstwo pozniej do gory (znow cztery pietra uffff) postaram sie rozebrac i zrobic fotki zawartosci.
Pozatym nawet jak zepsuje to i tak odpali bo jak cala wiazke kabli z tego wypialem to odpalil normalnie. Nie wiem czy daleko pojedzie ale odpali
 
 
Zrób jeszcze fotke jak i gdize to jest przykrecone. To znaczy ja wiem, ale są tkaie osoby, które z chęcią by się dowiedziały
  
 
Przykrecone to jest dokladnie obok zbiorniczka na plyn do sprzegla, a przykrecone jest na dwoch srubach na klucz 8. Przykrecone jest za uszy ktore widac na 1 fotce (znaczy widac jedno bo drugie sie ostalo przy karoserii ).
Jeden z kabelkow od tego ustrojstwa leci wprost do gaznika, reszta (4 szt) w kierunku lewego przedniego swiatla.






 
 
widząc to na fotce już wiem oco chodzi tego typu moduł mają najczęściej łady 21072 to jest z 1300 z gażnikiem 2105-1107010 z gażnikiem solex , ale bywają takie łady po kilku właścicielach że żaden z tych elementów spełniających fabrycznie role obniżenia toksyczności spalin nie działa ,dokładnie niepamiętam ale chyba jeden z przewodów od tej wiązki która wychodzi z tego użądzenia dochodzi do elektro-zaworu w gazniku
  
 
No, mam taka Lade i jak sie nie myle z takim gaznikiem co napisales.
Tylko zasadnicze pytanie (chyba ze tekstu nie zrozumialem ) : Po co mi to ???

Pozdro.
 
 
Cytat:
2004-12-15 08:32:10, mariuszbelkowski pisze:
widząc to na fotce już wiem oco chodzi tego typu moduł mają najczęściej łady 21072 to jest z 1300 z gażnikiem 2105-1107010 z gażnikiem solex , ale bywają takie łady po kilku właścicielach że żaden z tych elementów spełniających fabrycznie role obniżenia toksyczności spalin nie działa ,dokładnie niepamiętam ale chyba jeden z przewodów od tej wiązki która wychodzi z tego użądzenia dochodzi do elektro-zaworu w gazniku



Koleny raz powtarzam - to o czym teraz tu jest napisane znajduje sie na lewym błotniku a to co widać na fotkach jest koło światełka oświetlającego komorę silnika.