MotoNews.pl
  

Accent vs civic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy accent 1.3 12V ma jakies szanse z honda civic 1.4 16V czy to bedzie porazka odrazu ? accent ma maly przebieg 35 tys a civic z 140 tys. Jak to oceniacie
  
 
a o którym silniku piszesz?
moc hultaja między 60 a 85 koników w tej wersji
  
 
duzo tez zalezy od kierowcy ale jeśli choć troche potrafi wykorzystać poitencjał swojego Civa to raczej nie masz zbyt duzo szans

ale nie daj się bez walki
  
 
rocznik 2000 > czyli ten 85 KM/ honda 92 KM nie mam zamiaru sie dac jak sadze wymienienie filtru powietrza Vpower i beda szanse juz calkiem calkiem > dostalem wyzwanie tak mysle co tu wymienic zeby miec sznase qrde zeby to byl silnik 1.5 to bym go objechal bez porblemow a tu wszystkiego ma wiecej... jakies rady ?

PS. czy u was w accentach/hultajach sprzeglo tez jest takie wysokobierzne :> ?

[ wiadomość edytowana przez: eqs dnia 2005-03-16 14:25:13 ]
  
 
Cytat:
2005-03-16 14:16:11, eqs pisze:
....dostalem wyzwanie tak mysle co tu wymienic zeby miec sznase...


zanim zaczniesz, minimum 30km jazdy, silnik i skrzynia nagrzane, w baku góra 15l wachy, jak będzie więcej poczujesz na kierownicy i odciążasz przednią oś, nie kręć za wysoko tylko szybko zmieniaj biegi, i nie za szybko wciskaj pedał gazu;
poza tym trening czyni mistrza
powodzenia
  
 
dobra zbieram dalej info jak sadzicie do ilu najlepiej accenta z 1.3 ciagnac ? 5, 6 tys ? czy mniej i zmiana ? wczesniej zawsze jezdzilem na gora 6 tys na 1 pozniej 2 z 5 tys i 3 i jakos sie udawalo
  
 
90 koni w civicu to nic nadzwyczajnego zalezy więcej od kierowcy i wagi, polecam 5l paliwa w baku max, wyrzucić wszytkie zbędne pierdy w stylu lewarek, zapas, pierdy w bagażniku uzbiera sie ze 20 kg i koniecznie max 5l paliwa !!! IMHO sprawdź sobie gdzie ci odcina 1 i 2 i mniej więcej tam ciagnji inaczej spadniesz za nisko po zmianie biegu, potrenuj start jak ci wychodzi najlepiej, czy strzal ze sprzęgła naprzykład z jakich obrotów najlepiej itd.... jest szansa ze powalczysz
  
 
Egs ja dostałem podobne wyzwanie: Mój pony 1,5 8v 84 KM przeciwko qmpla civicowi 1,5 16v 90 KM, też chętnie posłucham rad.
  
 
odciążyć autko ile sie da,upuścić powietrze z przodu do ok 1,5-1,7 atm i zatankować V-pałerke DA RADE - tylko nie szarp gumami to ma być efektywnie a nie afektownie !
  
 
hhmmm chyba bede wyciagal tylnie siedzenia i przednie tez no z tymi pierdolami w bagazniku to sie z 20 kg nazbiera jak nie wiecej... poczekam jeszcze z tydzien zeby zmienic na letnie oponki bo na letnich to sie zbiera bo na zimowkach jest przyssany strasznie do nawierzchni ;] Mobias wiec trzeba bedzie pokazac ze skrzywione H tez cos potrafi Caly zcas nadal nie wiem jak ciagnac za malo jeszcze sie scigalem... ale escorta sie jakos udalo 5 tys zmiana czy jeszcze ciagnac ?

Honda jest zapewne ciezsza i jest lepiej wyposazona wiec no i tak jak pisalem ma juz dosc brzegiem wiec moze starcila juz na mocy

[ wiadomość edytowana przez: eqs dnia 2005-03-16 18:53:08 ]
  
 
to do ilu obrotów ciągnąć zalezy tylko i wyłacznie od charekterystyki twojego auta (przebiegu mocy i momentu obrotowego).
tak jak już napisał Artur - wywal wszystko co nie potrzebne

a co do szans i osiągów civica to zależy który civic i w której budzie, różnice w cieżarach poszczególnych wersji były dość spore.

Pozdrawiam
  
 
jest tyo civic 5 D to jest rocznik 99/ 00 duzo takich srebnych czesto jezdzi z tego co sparwdzalem accent jest z 200 kg lzejszy od civica wiec chyba jest szansa

  
 
No to ja mam gorzej, bo tamten civic 3d z 92 roku, jest wg. danych fabrycznych lżejszy o 30 kg. od mojego pony, no ale jest lepiej wyposażony, to też duży ciężar. Ja nie przeciagam swojego dalej niż do 5,5k.
  
 
panowie,szkoda auta rozbierac bo 90-cio konny civic z tego rocznika to zadna rewelacja.Scigalem sie kiedys z kumplem ktory ma to autko juz pare latek wiec wie jak go krecic.obydwa sedany i moj mial lepsze wyposazenie tyle tylko ze w moim 3/4 baku paliwa+butla z gazem,kolo zapasowe itd.Scigalem sie na gazie.on na benzynce bo nie mial instalacji.Wynik-dwa razy z rzedu taki sam-do 120 km/h(bo gdzies do tylu sie scigalismy) wyprzedzil mnie o dlugosc auta a to chyba zadna rewelacja
  
 
Był tu kiedyś w Klubie ktoś kto był bardzo cięty na Civica
Accentem z 2000r. 1,3 12V objeżdżał 90-konne Civy, z tym że Acc miał zmierzone 92 czy 93KM i do wyścigu stawał bez kanapy, wykładzin, zawartości bagażnika... itp...
  
 
Cytat:
2005-03-16 23:28:47, MacTB pisze:
Był tu kiedyś w Klubie ktoś kto był bardzo cięty na Civica Accentem z 2000r. 1,3 12V objeżdżał 90-konne Civy, z tym że Acc miał zmierzone 92 czy 93KM i do wyścigu stawał bez kanapy, wykładzin, zawartości bagażnika... itp...



jeśli myślimy o tym samym osobniku to znamy tylko jego wersję <-- proszę nie brać tej wypowiedzi pod uwagę bo jestem cięty na tego osobnika
  
 
powodzenia choć wątpie ze ci sie uda
  
 
heheheheheh a jak mu zmierzyli te 92 kuca w 1,3 12v??? co tam miał zrobione heheheheh.a moze warto sprawdzić jakie ma przełożenie na 4 biegu skrzynia i jakie głóne to to czesty błąd na hamowniach podwoziowych ze zakłada sie ze 4 jest biegiem bezpośrednim.... akurat przebiegiem civa bym sie nie cieszył miałem civa jak go skasowałem miał pod 190kkm i kucyków tam duzo nie zdechło ...najwazniejsze to stosunek masy i mocy jak jest podobny to idzie powalczyć, jak to 5D w civicu to mozesz juz sie cieszyć straszny klocek...a no i oczywiście jedziesz nienajedzony,
  
 
ja nie nastawiam sie na zwyciestwo za malo jezdze choc zreszta wiecej przejechalem KM hyundaiem niz on Honda... ale nikt mi po hultaju jezdzic nie bedzie ! bez walki sie nie dam jak wygram bedzie to oczywiscie wielkie swieto

co do stosunku masy do mocy...

w hulatuju z wiliczen wychodzi ze chyba 11,6 kg przypada na jednego kuca a w hondzie... z 13 kg na mula


PS. a ten objezdzac wiadomo kto to jest "GURU" accenciarzy
  
 
Witam

Z czystej ciekawosci dotarl do mnie ten Topic.

ARTURO heh, jak mu zmierzyli te 92 kuce? A jak myslisz?
CHyba oczywistym jest ze na Hamowni. Pewnie zaraz bedzie gadka ze bledy itd.....Ale z tego co mnie pewnie pamietasz wiesz ze ja kaszany nie lubilem robic.

Pomiary na hamowni MAHA ze wszystkimi certami. Z moich informacji nawet ludzi ze srodowiska SR nigdy nie kwestionuja pomiarow tej maszyny. 3-krotna powtzarzalnosc. (5 pomiarow, 2 na zimnym, 3 na cieplym). Wykres swojego czasu byl u nas na forum.

A po drugie. Czlowiek ktory dokonywal pomiarow siedzi w tym od 20 lat. Jest jednym z nielicznych ktory posiada wiekszosc certow potwierdzajacych jego kompetencje, wiekszosc z Reichu.
Wiec moze nie dywagujmy bo wiekszosc co siedzi w tym profi zna tego czlowieka dosc dobrze.

Kwestii Specyfikacji. 93.5KM i 127.2 NM. Wiec nie 92KM.

Arturo. Mozna mi zarzucic ze czasem milym czlowiekiem nie jestem, ale braku wiedzy i przygotowania mi nie zarzucaj bo akurat w tym wypadku chybiles troche.

Ja zycze naszemu koledze POWODZENIA. I wbrew widniejacym gdzieniegdzie opiniom powiniens przejsc tego ciezkiego CIFA.

Ps. A co do wyscigu PONY 8V z CIFEM z 91r. Odradzam. Szkoda samochodu. 8 zaworowce ciezej sie zbieraja i bedzie to niepotrzebna szarpanina (mimo iz uwazam ze Pony to niczego sobie autko.).