Bierze olej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od 10 miesięcy jeżdżę moją Alfą 145 na gazie.
Instalacja II generacji, LandiRenzo.
Zauważyłem, że wzrosło mi zużycie oleju. Kiedyś nie dolewałem praktycznie wcale pomiędzy wymianami, a teraz musze dolewać 1 litr oleju co 6-7 tysięcy kilometrów. Czy na gazie jest zalecany jakiś "specjalny olej"?
Teraz używam Shell 10w40. Kiedyś używałem Selenii również 10w40 i nie było takich problemów - czy to może zależeć od samego oleju?
Czyna gazie "połyka" więcej? A może autko zaczyna mieć problemy z silnikiem i trzeba pomysleć o szlifowaniu... Ale przejechałem dopiero 108 tysięcy, chyba jeszcze za wcześnie - co Wy na to???
Pozd, Seb
  
 
Czyżby nikt nie miał nigdy z czymś takim do czynienia?
  
 
nadal proszę o pomoc...
  
 
witam.
do tego auta jest dedykowana selenia.
natomiast przy gazie nie może wzrosnąć zużycie oleju. zwróć uwagę na uszczelniacze zaworów bo moga być do wymiany oraz kiedy był wymieniony pasek rozrządu. bo wskazanie kilometrów muwi,że powinien być wymieniony ok. 20 tyś. km wczesniej.
  
 
Cytat:
2005-01-26 16:03:54, croma1 pisze:
witam. do tego auta jest dedykowana selenia. natomiast przy gazie nie może wzrosnąć zużycie oleju. zwróć uwagę na uszczelniacze zaworów bo moga być do wymiany oraz kiedy był wymieniony pasek rozrządu. bo wskazanie kilometrów muwi,że powinien być wymieniony ok. 20 tyś. km wczesniej.



uszczelniacze zaworów - ile to może kosztować z wymianą? - gdzie i jak to sprawdzić - czy można samemu?

Pasek rozrządy był wymieniony prz 81 tyś. km. Wymieniony został kompleksowo - wałki, rolki itd.

Z góry dziękuję za kolejne informacje!
Pozdr. Seb
  
 
Witam
Przeglądam forum LPG bo posiadam dwa autka na gaz Fiata Tipo który juz na benzynie brał olej i od roku Toyote Avensis 98 która ma 106 kkm. Jeżeli chodzi o zuzycie oleju w toyocie też byłem zaskoczony bo wymieniam olej co 15 tyś i na bezynie nie brała oleju można powiedzieć ze wcale a na gazie około 1,5 litra na 15 kkm. Fachowcy zalecają gęsciejszy olej ale jak lejesz 10W to musiałbyśc zejść na mineralny 15W, a wiadomo ze syntetyk lub półsyntetyk jest lepszy dla silnika niż mineralny no chyba ze jeżdziło autko na mineralnym od początku a TY zalałeś syntetyk, zawsze wraz ze zwiększającym się przebiegiem auto zaleca się uzywania gęsciejszych olejów Uważam ze nie masz podstaw do panikowania i wymiany uszczelniaczy jeżeli wiesz ze przebieg jest autentyczny.
  
 
To autko ma autentyczny przebieg - wszystko udokumentowane.
Od początku był tam olej 10W40, ale kiedyś lałem Selenie, ostatni ktoś mi polecił Shell'a, ale chyba wrócę do Selenii.
Czy producent może mieć tu jakiekolwiek znaczenie?
  
 
Cytat:
Czy producent może mieć tu jakiekolwiek znaczenie?


Producent ma oczywiscie znaczenie ale najwazniejsza jest klasa oleju API (np SL/CJ) czym wyzsza druga literka tym jepiej, a np 10W40 niewiele nam mówi o jakości oleju poza temperaturami jego pracy
Pozdrawiam
  
 
albo uszczelniacze zaworowe, albo pierscienie....tak czy siak glowica do zdjecia.
  
 
Cytat:
2005-02-26 02:17:48, sebastek pisze:
To autko ma autentyczny przebieg - wszystko udokumentowane. Od początku był tam olej 10W40, ale kiedyś lałem Selenie, ostatni ktoś mi polecił Shell'a, ale chyba wrócę do Selenii. Czy producent może mieć tu jakiekolwiek znaczenie?


zalej selenie i zobaczysz jezeli dalej bedzie brac olej no coz albo ten przebieg to nie 100000 tylko 200000,ewentualnie uszczelniacze zaworowe(w tym tez prowadnice)do wymiany.
  
 
Po pierwsze:
Oleje dedykowane do gazu to KIT i tyle.

Po drugie:
Jeśli zalejesz Selenią o podobnych parametrach, to zużycie oleju raczej nie ulegnie zmianie.

Przy tym przebiegu chyba jedyna możliwa przyczyna to uszczelniacze zaworowe.

Spotkałem sie też z opiniami ,że gęstsza benzyna lepiej uszczelnia powierzchnie styku tloka i cylindra, ale to piszę tylko jako ciekawostkę, gdyż nikt wiarygodny tego nie potwierdził.
  
 
u mnie po przejechaniu 20 kkm na gazie też wzrosło zuzycie oleju do 1L na 800 km, wymiana uszczelniaczy nic nie dała dopiero wymiana pierścieni (50 zł na jeden tłok) to zmieniła (zgarniające były zapieczone) teraz nic nie dolewam od wymiany do wymiany
  
 
Cytat:
2005-01-23 22:24:31, sebastek pisze:
Witam! Od 10 miesięcy jeżdżę moją Alfą 145 na gazie. Instalacja II generacji, LandiRenzo. Zauważyłem, że wzrosło mi zużycie oleju. Kiedyś nie dolewałem praktycznie wcale pomiędzy wymianami, a teraz musze dolewać 1 litr oleju co 6-7 tysięcy kilometrów. Czy na gazie jest zalecany jakiś "specjalny olej"? Teraz używam Shell 10w40. Kiedyś używałem Selenii również 10w40 i nie było takich problemów - czy to może zależeć od samego oleju? Czyna gazie "połyka" więcej? A może autko zaczyna mieć problemy z silnikiem i trzeba pomysleć o szlifowaniu... Ale przejechałem dopiero 108 tysięcy, chyba jeszcze za wcześnie - co Wy na to??? Pozd, Seb



Polecam Platinum gaz,syntetyk kosztuje tylko 90.
  
 
Jezeli LPG masz nie od nowosci autka to jezdzac na benzynce wytworzyl ci sie ngar ktory ma wlasciwosci uszczelniajace. Zalozyles LPG ktore rosposcilo to co sie nazbieralo i moze to jest przyczyna roznicy konsumpcji oleju.
pzdr
zeet
  
 
Podobny problem miałem z Beemką. Po założeniu gazu brała litr Mobila 15W40 na 1000km Problem częściowo minął po wlaniu Mobila 5W50, od tej pory brała litr na 4000 km. Tak jest do dziś, po przejechaniu 40 tys. km. Nikt nie doradzał mi tego oleju, wszyscy zgodnie twierdzili, że ten olej wypłucze nagary i silnik padnie w niedługim czasie. Nic bardziej mylnego, przynajmniej w tym przypadku. Gaz wczesniej zrobił swoje.