MotoNews.pl
11 OLEJOWE OMANY (87212/12) - PT
  

OLEJOWE OMANY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak ktos jest w miare na biezaco z postami na forum technicznym wie ze mam jakis czas schizy zwiazanie z olejem (omany). Dzisaj przed wyjazdem postanowilem znowu spojrzec na silniczek no i oczywiscie sprawdzic olej. Wyciagnelem bagnet i.......-poziom sie zgadza, kolor i zapach rowniez, no i postanowielem sprawdzic czy konstynstencja jest w porzadku(doradzil mi to jeden z klubowiczow na stronce). Ocieram go miedzy palcami i poczulem jakies twarde grudki- niewiem czy to ziarnka piasku czy to jakies opilki metalu ale myslalem ze dostane zawalu. Potem jezdzilem jeszcze pare razy i nic- czy rozgrzany czy jak teraz wyjezdzalem zimny nic takiego nie bylo jak sprawdzalem.Jak cos macie to walcie. Ja jestem i czekam na jakies wasze sugestie.Czy robic cos czy nieprzejmowac sie tym wcale?




  
 
Może to tylko jakieś zabrudzenia na bagnecie które przykleiły się przy wyciąganiu ?
Jesli chcesz miec pewność że masz czysty olej zdejmij miske olejową i sprawdź stan oleju "na macanego'




pzdr
CHIO
  
 
A niema jakiegos prostszego sprawdzenia. Ja probowalem wszystko- maczalem bagnet z 50 raz i nic nieblyo, -okrecalem go 360 stopni i tez nic- probowalem sprawdzac przez korek wlewu i tez nic, zadnych opilkow itp, wlasnie niejestem pewien jak rano wyciagalem ze niezawadzilem gdzies koncowka, moze przez przypadek. Niema zadnego prostrzego sposobu. POZDROWIONKA
  
 
Ja jestem tylko do 21 na interku, wiec jak mozecie to napiszcie cos do 21 niewiem czymam dalej katac GTI czy robic cos z silnikiem- jakis prosty sposob na sprawdzenie ze jest Ok, bo moche wyciagac to troche potrwa
  
 
Ja bym raczej optował za tym, że jak wyciągałeś bagnet osypał się na niego brud. W panikę nie masz co wpadać, bo przecież masz filtr oleju i grube cząstki zatrzyma a drobne metaliczne na korku spustowym powinny się zatrzymać. Jak by było ich wiele zobaczysz w ten sposób że olej będzie opalizował. Hmmm trudno to wyjaśnić ja to będzie wyglądać ale w palcach to raczej nie wyczujesz zabrudzenia. W sumie i tak zbliża się pora wymiany oleju – po zimie należałoby – to sprawdź jak wygląda korek spustowy a i sam olej. W razie draki możesz odkręcić w tedy miskę i sprawdzić czy nie ma osadu w podstacji „mułu”. Co do piasku w oleju to jak oceniasz mechanika, który robił Ci remont, był niedbały?? Bo chyba innej drogi dostania się nie masz a olej po remoncie zmieniałeś olej i filtr po około 1000km więc i tak go nie powinno tam być.
  
 
Wielkie dzieki za odpowec, pocieszyles mnie troszkie. Pojezdze troche czasu i posprawdzam jak to bedzie wygladac, jak by cos dalej bylo to sie bede odzywac. Jeszcze raz dzieki. POZDRo